Alaja píše:Z poradny:
Proto Probuzení nevstupují do internetových diskusí, ani si nevytvářejí vlastní internetové stránky, aby tam mohli v diskusích propagovat svoje názory.
![]()
Je to jasné, například tibetský dalajlama vosvícený néní![]()
https://www.idnes.cz/zpravy/archiv/dala ... i_mad/tisk
A papež také néní vosvícený, ten má na FB účet.....
A pan J.Vacek také néní vosvícený...
Když je člověk schopný pokory, opravdového přístupu, může záhy přijít na pravdy o sobě. A když pochopí, že jeho synovství nebes je jenom šaškárna, na kterou si může hrát a která může mít taková a taková pravidla, pak už ten člověk nemusí ani vyvíjet nějakou zvláštní pokoru. Protože už jenom to pochopení – aspoň ve většině případů – mu veškerou tu pýchu a nabubřelost zboří a sebere.
A má šanci se stát člověkem, který chápe svou vlastní pravou hodnotu takovou, jaká je.
Není to hra na pokoru, není to nějaké divadlo před sebou samým nebo před někým jiným, ale je to pokora v podstatě nepodmíněná – v tom smyslu, že mysl se opravdu nesnaží lhát ani sobě, ani nikomu jinému. Ani ze sebe nedělá to, co není – nedělá ze sebe něco menšího, než je, ani něco většího, než je.
Proto Probuzení nevstupují do internetových diskusí, ani si nevytvářejí vlastní internetové stránky, aby tam mohli v diskusích propagovat svoje názory.
Trini píše:Proto Probuzení nevstupují do internetových diskusí, ani si nevytvářejí vlastní internetové stránky, aby tam mohli v diskusích propagovat svoje názory.
Svoje názory nepropagují, to je fakt, ale klidně založí forum pro ostatní s tím, že kdo bude mít zájem, tak mu budou odpovídat na otázky.
Alaja píše:Z poradny:
Proto Probuzení nevstupují do internetových diskusí, ani si nevytvářejí vlastní internetové stránky, aby tam mohli v diskusích propagovat svoje názory.
![]()
Je to jasné, například tibetský dalajlama vosvícený néní![]()
adiuv píše:Podle toho se poznají: nic druhým nedoporučují a nevnucují z vlastní iniciativy.
Trini píše:Alaja píše:Z poradny:
Proto Probuzení nevstupují do internetových diskusí, ani si nevytvářejí vlastní internetové stránky, aby tam mohli v diskusích propagovat svoje názory.
![]()
Je to jasné, například tibetský dalajlama vosvícený néní![]()
Pokud vím, tak dalajlama to o sobě řekl, že není osvícený.
adiuv píše:Papež je nejvyšší představitel katolické církve https://cs.wikipedia.org/wiki/Pape%C5%BE, je to funkce, která nemá s osvícením nic společného: http://www.jenpromuze.cz/mixer/14138-8- ... u-historie
S volbou tibetského dalajlámy je to obdobné jako v případě volby papeže, je to nejvyšší funkce, do které ho vybírá skupina mnichů. https://cs.wikipedia.org/wiki/T%C3%A4ndzin_Gjamccho
A že pan Vacek není osvícený je evidentní z toho, co píše a jak napadá jiné, včetně Tomášových,jeho duchovních učitelů. http://www.jitrnizeme.cz/view.php?cislo ... 2005103101
Trini píše:je různorodost.
Nic píše:Ta je poznatelná jen při částečném poznávání skutečnosti, při celistvém poznání reality žádná různorodost neexistuje
adiuv píše:Kdyby tohle byla pravda, pak by tvary vln oceánu, jejich pohyby a interakce s ostatnímu vlnami neexistovaly. Přitom ani jedna vlna oceánu není stejná jako kterákoliv z jeho dalších vln: tohle staroindické podobenství dokonale vystihuje nekonečnou, úchvatnou různorodost Boží tvorby.
Když ji člověk začne popírat, popírá, že existuje všetvořící Vědomí. Odmítá přijímat Boží tvorbu, prohlásí ji za iluzi.
Přijetí iluze a iluzorních jevů - Raméš Balsekar
Pravé pochopení přijímá, že neprojevené je současně obojím, že neprojevené překračuje projevené a je v projeveném imanentní, takže mezi nimi není žádný rozdíl. Jinak řečeno vnímá se, že nic není přijatelné coby skutečné a nic není nepřijatelné coby iluzorní, a výsledkem je rozvinutí jisté lhostejnosti v důsledku poznání, že dělat nějaký rozdíl mezi žádoucím a nežádoucím znamená jen zaplétat se, což nutně přináší jen utrpení.
Prožívání jednoty bytí může nepochybně proměnit vztahy člověka v jeho každodenním životě a hluboce změnit způsob, jakým přijímá život i smrt. Prožívání jednoty všeho existujícího prohlubuje soucítění, odstraňuje všechno posuzování a obviňování sebe sama či druhých a vyvolává schopnost vidět sama sebe jen jako jednoho z účinkujících ve věčném dramatu.
Skutečné pochopení přijímá všechno, co život přináší, na každou zkušenost reaguje bez jakéhokoliv odporu nebo odmítání, a ponechává mysli svobodu myslet, včetně svobody dělat si starosti! Když se dvojice protikladů přijmou jako základní princip života a jeho prožívání, nedochází k preferování a hodnocení a všechno začne být průzračné a transparentní.
Dualitu, která je základem života, mudrc přijímá a je zakotvený v míru a klidu, zatím co se vyrovnává s radostmi a trápením života úplně stejně, jako každý běžný člověk. Až do konce svého života pokračuje ve své existenci v oblasti jevů, dokonale sžitý s čímkoliv, co může nastat. Mudrc zakotvený v moudrosti nejzazšího Pochopení přijímá jakoukoliv momentální radost nebo bolest jako to, co bylo předurčeno, jako záměr Zdroje. Proto jeho mír a harmonie nejsou nikdy ničím narušeny. Bez obav přijímá všechno, co mu vstoupí do cesty, přijímá změnu jako samotný základ života, jako součást celkového dění, stále zůstává v jednotě s tím, co je podkladem všeho života a co zahrnuje člověka i přírodu jako jediný celek, jímž vesmír je.
Veškeré jednání, k němuž v tomto okamžiku dochází, je součástí toho, co v tomto okamžiku Je.
Přijmout svět smyslů i představ plně, aniž by se cokoliv preferovalo nebo odmítalo, je skutečně pravým osvícením.
http://www.zivotvpritomnosti.cz/clanky/ ... -balsekar/
Alaja píše:
Co se dá dělat, když Jeho Svatost dalajláma není osvícený, tak holt není.... ale návodů, jak dojít k osvícení napsal dost...![]()
Trini píše:Alaja píše:
Co se dá dělat, když Jeho Svatost dalajláma není osvícený, tak holt není.... ale návodů, jak dojít k osvícení napsal dost...![]()
Proč by neměl vědět jak na to. Od malička byl k tomu školený.Je to zcela vyjímečný člověk.
A to hanění Tibetu bych nebrala až tak vážně. Četla jsem knihu od jedné Tibetanky o tom, co prováděli Čínani s lidmi - nejen mnichy a lámy - při obsazování Tibetu - bylo to tak příšerně brutální a kruté, že jsem musela přestat číst.
Když slyším, co se všechno dneska tvrdí, jaké to bylo v Čechách za komunismu, tak jen valím voči.![]()
Prostě se ta pravda manipuluje, jak se to zrovna hodí.
Co naděláš...![]()
.
armin píše:Návštěvník píše:
Z pohledu dvojnosti je tady ...
A jak to vidíš ty, ze svého pohledu? Jak to zažíváš, když všechny tahle ideální nesmysly odložíš.
Ne jak bys to měla vidět, aby to byl ten nejsprávnější pohled, ale jak to vidíš ty, když třeba zjistíš, že manžel má milenku, nebo že ti nějaký silniční pirát usmrtil dítě.
Linda píše:armin píše:A co je tvoje životní zkušenost. To by bylo zajímavé.
Nějakého Balsekara si může vygůgklit každý, koho to zajímá,
ale co ty, co tvoje životní zkušenost?
Jak to vidíš ty, ke konci tvého života.
To by bylo zajímavé, skutečné, neumělé, přínosné pro ostatní, kteří mají uši k slyšení.
Vidíš to nějak sama o sobě, bez všech Balsekarů atd.?
Jako třeba paní Tomášovou, jak to měla možnost upřímně slyšet mezi čtyřma očima - poznat moje žena.
"Šedá všechna teorie, zelený strom života "
Mě kdysi zamlada oslovil Paul Brunton. Po vytrvalé, asi půlroční meditaci na Bezčasé Já, která se dá dělat každou chvíli v pauzách mezi aktivitami, tehdy najednou nastalo vnímání všeho prázdným nekonečným Vědomím a pokračovalo to během všeho co se dělo až do usnutí. Jenže druhý den ráno tu znovu bylo osobní já – a to se teď vnímalo ve srovnání se stavem pouhé čiré Existence jako něco naprosto nesnesitelného. Tou zkušeností se navíc asi spustilo karmické čištění ze všech z předchozích inkarnací, od té doby se v jednom kuse valily do vědomí intenzivní emoční reakce na cokoliv, co se dělo. Nuda to tedy nebyla.
Naštěstí jsem po několika létech objevila Tomášovy, a tak jsem neskončila v Bohnicích... Jejich - tedy především Mílino někdy i dost razantní - nakopávání směrem k neustálé bdělosti se ukázalo jako cesta, umožňující postupné zpracovávání všech těch pořád znovu se aktivujících podvědomých reakcí. Naštěstí jsem během doby objevila i co o podvědomí a jeho aktivitách zjistili neurologové a psychologové - a začalo to všechno dávat smysl.
Není ovšem nic snadnějšího než po zkušenosti neduality uvíznout na nějaké představě, třeba že toho všeho negativního a neskutečného se musíme za každou cenu zbavit (= pilné osobní já), nebo naopak může nastat neustálé utvrzování se v představě, že žádné osobní já neexistuje.
Mě tehdy schramstla ta první varianta, a tak zkušenost neduality se stala - jak jinak - jediným smysluplným a žádoucím cílem pro osobní já, které bylo ochotné udělat naprosto cokoliv, jen aby tu ten stav nad protiklady byl pořád. To je ovšem past, stejně jako zavrhování iluze jako něčeho neexistujícího, a může vydržet hoooodně dlouho... Když se v ní v tom nejlepším úmyslu (jak jinak) uvízne, může pak trvat i mnoho desetiletí, než díky Milosti spadnou tyhle klapky z očí.
Už víc než dvacet let mi taky hodně pomáhá, že můžu překládat různé advaitové Mistry, aktivuje se tím neduální vnímání docela přirozeně a spontánně; zřejmě to souvisí s napojením na energetické pole dotyčného autora - potvrzují to i zjištění Dr. Davida Hawkinse.
No a tak... konečně... i díky všemu tomu trápení nakonec došlo k úlevnému pochopení, že cokoliv, co ve vědomí vyvstává, jsou Jeho tvary, tvary Milovaného všetvořícího Bytí... bez sebemenší snahy něco "duchovního" udělat, aby...
Od té doby je tu ochota přijímat je ... a ty jednotlivé aktivující se mentální tvary Vědomí (v pozitivních i negativních formách) se možná i proto při úplném vnitřním ztichnutí, třeba večer před usnutím, tu a tam překvapivě přímo uvidí jako aktivity nekonečné, prázdné, všetvořící vesmírné Energie. Přesto ale během dne dál dochází občas ke zjištění, že některé podvědomé sklony se dál aktivují bez uvědomění si jejich vyvstání.
Holt je to, jak to je
Linda píše:Mě tehdy schramstla ta první varianta, a tak zkušenost neduality se stala - jak jinak - jediným smysluplným a žádoucím cílem pro osobní já, které bylo ochotné udělat naprosto cokoliv, jen aby tu ten stav nad protiklady byl pořád.
Trini píše:armin píše:Návštěvník píše:
Z pohledu dvojnosti je tady ...
A jak to vidíš ty, ze svého pohledu? Jak to zažíváš, když všechny tahle ideální nesmysly odložíš.
Ne jak bys to měla vidět, aby to byl ten nejsprávnější pohled, ale jak to vidíš ty, když třeba zjistíš, že manžel má milenku, nebo že ti nějaký silniční pirát usmrtil dítě.
Kdyby jí nějaký psychopat umučil vnoučata k smrti, tak jí to bude jedno. Je krutá, bezohledná, beź srdce a bez citu. Až tam se dostala tím svým hraním na osvícenost.
Realizovaní jsou naštěstí zcela jiní. Ramana mluvil s láskou a pochopením s lidmi, co ztratili dítě, protože věděl, že je to jedna z největších bolestí.
Jana má příšerný strach z duševní bolesti a zcela mylně se domnívá, že osvícení od této bolesti osvobozuje. Neosvobozuje. Prožívá se stejně jako před osvícením - akorát bez pocitu utrpení. To sebemučení typu - proč zrovna já? proč zrovna mně? - opravdu odpadne (a s tím i související pocity zoufalství, bezmocnocnosti).
Trini píše:Kdyby jí nějaký psychopat umučil vnoučata k smrti, tak jí to bude jedno. Je krutá, bezohledná, beź srdce a bez citu. Až tam se dostala tím svým hraním na osvícenost.
Alaja píše: hlavní spouštěč toho stavu, v kterém nakonec uvázla a co jí neustále vyčítáte.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník