Tohle je docela dobré

Re: Tohle je docela dobré

Příspěvekod Alaja » stř 08. črc 2020 21:47:14

Proti záři neomezeného prostoru jsou i ty nejkrásnější zážitky neúplné...
Uživatelský avatar
Alaja
 
Příspěvky: 4772
Registrován: stř 09. zář 2015 11:07:22
Poděkoval: 249
Poděkováno: 337-krát v 324 příspěvcích

Re: Tohle je docela dobré

Příspěvekod Trini » čtv 09. črc 2020 20:15:22

MYSTIK Eduard Tomáš chalupaří s Františkem Chaunem, cca 1970

https://www.youtube.com/watch?time_cont ... e=emb_logo




:)
Uživatelský avatar
Trini
 
Příspěvky: 4025
Registrován: úte 25. říj 2011 17:26:14
Poděkoval: 219
Poděkováno: 86-krát v 76 příspěvcích

Re: Tohle je docela dobré

Příspěvekod Trini » ned 12. črc 2020 11:09:02

https://www.novinky.cz/komentare/clanek ... y-40330306
KOMENTÁŘ: Za svobodu projevu - Alexander Tomský

Stopadesát převážně anglických a amerických akademiků, spisovatelů, komentátorů, čili veřejných intelektuálů, napsalo manifest na obranu svobody projevu, jež v divoké americké kulturní válce už zaznamenala mnoho obětí.

Stačí nepatrný výrok či přešlap proti politické korektnosti a proti redaktorovi, profesorovi nebo i celebritě zorganizuje levice internetovou bouři (shit storm) a žádá jeho hlavu, vyhazov a vyřazení z veřejného prostoru. Nejznámější signatářka prohlášení proti vnucované ideologické jednotě je J. K. Rowlingová, matka fiktivního Harryho Pottera, rozzuřila zastánce transgenderu, jestliže za určující pohlavní znak považuje biologii, nikoli subjektivní pocity. Zhruba sto redaktorů nakladatelství Bloomsbury, požádalo vedení firmy, aby odmítlo vydat její knihu.

Proč je dnes na Západě ohrožena svoboda slova, tolerance odlišného názoru, její pilíř a sláva? Jak se stalo, že zanikla akademická svoboda univerzit a na veřejnosti se kádruje, obviňuje, peskuje, mustruje a dokonce se zavádějí kurzy na převýchovu podvědomého či nevědomého rasismu. „Tvrzení, že rasismus (v Anglii) neexistuje, je rasistické!” Příčinu ideologické nesnášenlivosti umírnění liberálové manifestu bohužel nevysvětlují a dokonce naznačují svou bezmocnost.

"Očekávali jsme útok na svobodu od pravicových radikálů, cenzura ale zasáhla celou kulturu, vznikla móda ostrakizovat (vylučovat) a veřejně dehonestovat (zostuzovat) za nepřijatelné názory a zužovat složité morální a politické problémy na zaslepenou jisto-tu. Místo reformy vedoucí našich institucí v panice couvají a vynáší zbrklé a neúměrné tresty.” (Harper’s Magazine)

Popis je přesný, důvody naznačené, boj ideologické fronty totiž nastoupil z levého křídla a nakazil dnešní liberalismus a ti umírnění jen bezmocně požadují svobodu klasického liberalismu. Příčiny krize jsou pro levici velmi nepříjemné, museli by kálet do vlastního hnízda.

I naši komentátoři prozrazují bezradnost. Petr Fischer (Aktuálně.cz) viní internet. „Tak dlouho jsme usedali k sociálním sítím a pouštěli se do velkých i malých kulturních válek, až jim s notným potěšením propadl celý západní svět. Jako by lidem chybělo místo, kde se mohou destruktivně vyřádit, a když konečně dostali k dispozici virtuální prostor, zjistili, že v něm je možné skoro všechno. A prakticky bez limitů. Nekonečné přestřelky o kulturní hodnoty a momentální i věčný smysl dějin se ale ze sítí rychle převalily zpět do fyzického světa. Padají sochy, upravují se filmy, přepisují knihy. A ničí kariéry i osobní životy. Slova bolí a zraňují, šíří se nenávist až za hrob.”

Jistěže z dávných tištěných novinách šéfredaktoři vyřazovali pomlouvačné nebo evidentně praštěné názory, ale že by nesmírná kakofonie názorů a sprosté výpady na internetu zavedly institucionální politicky korektní cenzuru?

I Petr Koubský (Deník N) mlží: „Tolerance se nedá nařídit shora, ani vynutit povinným korektním vyjadřováním. Mladí lidé v aktivním věku, mileniálové, vyrostli na Západě ve společnosti, která dosáhla značných úspěchů hmotně, morálně, politicky. Tyto úspěchy pokládají za samozřejmé a chtějí jít dál, jako to chtěla každá generace před nimi. Starší lidé nechápou, jak může někdo tolik pohrdat tím, co oni vybojovali. Těm nestačí mírný liberální pokrok v mezích zákona. Chtějí velkou změnu a chtějí ji hned. Chtějí jít zkratkou. A nechtějí další léta zdlouhavých diskusí, v nichž se na lékárnických vahách poměřuje, kdo má o chloupek pravdy víc. Proč vyvažovat, když je každému myslícímu člověku jasné, co je správné. Proč popřávat sluchu těm, kdo lžou a škodí, když víte, kde je pravda. A hlavně: proč ztrácet čas s detaily a výmluvami, když je na světě tolik nespravedlnosti, kterou je třeba napravit hned teď! Vždyť jde o životy. Nečekejme, pojďme do akce, maličkosti dořešíme potom.”

Takže generační konflikt a sytá generace materiálně a morálně úspěšné civilizace zuří a hlásá revoluci, hodlá zničit starý svět a vybudovat nový. Menšiny celého světa spojte se. Zničme legitimitu multietnického národa, zrušme minulost a kapitalismus od Marxe a Lenina ztotožňovaný se západní civilizací, pryč s náboženstvím a demokracií názorů.

Snad by neškodilo poučení z dějin. Existují dvě formy fašismu, nacionální socialismus a internacionální socialismus, ten po pádu Sovětů bohužel nezanikl a dnes opět zvedá hlavu, neboť lidé potřebují víru.
Uživatelský avatar
Trini
 
Příspěvky: 4025
Registrován: úte 25. říj 2011 17:26:14
Poděkoval: 219
Poděkováno: 86-krát v 76 příspěvcích

Re: Tohle je docela dobré

Příspěvekod Trini » ned 12. črc 2020 15:54:31

https://www.parlamentnilisty.cz/arena/r ... azi-630057
Prohra Trumpa? To by byl konec civilizace. USA by z pozadí řídili tito... Nenávidí bílé, židy a Ameriku. Ze slov Bena Kurase mrazí

ROZHOVOR „Biden nic neumožní, je gaga a už ani ze sebe nedokáže vymáčknout srozumitelnou větu. Jestli vyhraje, bude jen kulisou, za níž to bude řídit klika obamovsko-clintonovsko-sandersovská, za pochodového zpěvu antikapitalistických, antiamerických, antibělošských a antisemitských chorálů. To nebude jen prohra nás všech, to bude konec západní civilizace, která bez silné a zdravé Ameriky nemůže přežít,“ domnívá se spisovatel Benjamin Kuras, který současnou dobu vyvolávající ducha George Orwella předpovídal ve svých knihách.


Předseda Národní rady osob se zdravotním postižením Václav Krása cituje ve svém blogu George Orwella a jeho slavný román 1984. „Všechny záznamy byly zničeny nebo zfalšovány, všechny knihy byly přepsány, každý obraz přemalován, každá socha, ulice, budova přejmenovány, každé datum změněno. A tenhle proces pokračuje den za dnem, minutu za minutou. Dějiny se zastavily. Neexistuje nic kromě nekonečné pitomosti, v níž má Strana vždycky pravdu.“ A Krása dodává: „Všechny podivné kampaně typu MeeToo, bezuhlíková společnost nebo Black Lives Matter v nás mají vyvolat pocit viny za útlak žen, za špatné životní prostředí a za diskriminaci černochů. Jsou pořádány hony na úspěšné osobnosti, vymýšleny nesmyslné projekty, které zničí hospodářství jednotlivých zemí a přepisují se dějiny, ničí sochy. Vše přesně v duchu Orwella.“ Jsme opravdu v orwellovské době?

Že se tímto směrem ubíráme – tedy přesněji řečeno ne ani tak my, jako Západ, do něhož jsme se tak nadšeně vraceli – jsem psal už v roce 2004 v útlé knížce „Sekl se Orwell o dvacet let?“ a v různých článcích v českých médiích už v roce 2000. Dlouho jsem na to pozorování orwellovských trendů byl sám a recenzenti mě označovali za paranoika, to v lepším případě, za blázna v horším. Tohle byl doslovný citát jednoho z tehdejších redaktorů Lidovek v reakci na moje články už v roce 2000. Snažil jsem se to vše podávat se špetkou ironie, takže si asi i mnozí, kdo mě znali spíš jako vtipálka než cvoka, mysleli, že si dělám srandu.

Vymyslel jsem na to termín „plíživá orwellizace“ a analyzoval jsem tucet oborů lidské činnosti, v nichž se plížila už tehdy. Ty hlavní části z knížky pak byly začleněny do pozdější tučnější knihy „Pohřbívání svobody“, která je teď běžně k dostání, a téma rozšiřuje a aktualizuje k roku 2017. V reakci na moje články z roku 2000, zaostřené specificky na demokratický deficit EU, si redaktor Lidovek tehdy neodpustil uzavřít svůj článek sarkastickým „Je Kuras snad jasnovidec?“

Takže teď otázka vám a čtenářům: Tak je, nebo není?

Václav Krása ve svém blogu také upozorňuje, že londýnský starosta Sadiq Khan navrhuje vytvoření komise, jejímž úkolem bude rozhodovat, které sochy neodrážejí rozmanitost města a budou muset být odstraněny. Co se to děje v Londýně?


Londýn, a hlavně jeho intelektuální vrstva, je už dlouho mentálně v rukách neomarxistických, politicky korektních a multikulturních klik, které Khana vynesly do primátorského křesla. Ovlivnily třebas i policii.

Možná si toho každý nevšiml, ale první nafilmované klekání před demonstranty Black Lives Matter předvedla skupinka policistů londýnských, ne amerických.

Návrhy na bourání soch, sundávání portétů a „dekolonizaci“ univerzitních osnov taky začaly na univerzitách britských, už před dvěma či třemi roky. Jedna levicová novinářka v Guardianu dokonce navrhovala sundání admirála Nelsona na Trafalgarském náměstí a nahrazení sochou Mandely. Ale samozřejmě, i o tom jsem psal, v reálném čase. Asi se to zas pokládalo za dobrý (nebo možná blbý) fór.

Ale za to, co se viditelně změnilo v Londýně zvolením Khana, viním i konzervativní a pravicové spektrum. Konkrétně malé strany, které vedle skvělého konzervativního kandidáta Zaca Goldsmithe postavily vlastní kandidáty. Nebyla to jen UKIP, ale menší, málo známě straničky jako Britain First, LibertyGB a podobné. Ty dohromady sebraly Goldsmithovi skoro přesně tolik hlasů, o něž Khan vyhrál.

Jiří Čunek v rozhovoru pro Reflex upozorňuje, že ve všech společenských vrstvách porušujeme pravidla. „Místo toho, aby v zorném úhlu společnosti stála záchrana normálních rodin, jež mají děti, pozornost se upíná k marginálním menšinám. My bychom měli chtít, aby nebyly svobodné matky, aby fungovaly normální partnerské vztahy. Legislativu bychom měli přizpůsobit tak, abychom otce vedli k odpovědnosti za své konání, za děti,“ řekl. Co k tomu říci?

Sláva. Tohle se už v západní Evropě od politiků neslyší, tam se spíš pečuje o ty svobodné matky. Přesto se od českých rozvedených matek dozvídám, že otcovské neplatičství na děti je v Česku mimořádně rozšířené. Slyšel jsem číslice až prý 80 % neplatičů nebo máloplatičů.

Bývalý český prezident Václav Klaus uvedl v neděli na Primě k demonstracím v USA, že jde o levicovou kulturní revoluci, která začala v šedesátých letech, prosákla společností, nyní dosáhla vrcholu a útočí na západní hodnoty. Podobně mluvil v sobotním rozhovoru pro MF Dnes bývalý ředitel televize Nova Vladimír Železný, který si myslí, že svět se zbláznil. „Konečně se zúročily investice do vymývání mozků dvou až tří generací. Probíhalo zejména na západních univerzitách, bylo tam přítomno ve školském systému. Je to vymývání mozků, které je velmi dobře financováno z nadací s různými otevřenými společnostmi.“ Vyústilo to dle něj do tří podvodů. Ekologického, genderového a rasového. Co si myslíte vy?

Panebože, opět: Píšu o tom všem přesně a podrobně ve svých snad už 3000 článcích a třicítce knížek. Těší mě, že to po mně převzali vámi jmenovaní giganti, od nichž to konečně dostává veřejnou váhu. Už dávno jim nezazlívám, že zapomněli připomenout, kde to poprvé četli, ale o copyright se přít nebudu. Pro spisovatele není větší pocta, než když se nějaký jeho nápad stane obecně šířeným folklórem.

Zajímavý je přístup a „objektivita“ v médiích v současných Spojených státech. Když byl o víkendu Donald Trump u pomníku čtyř prezidentů vytesaných do skály v Mount Rushmore, CNN, New York Times, Washington Post a další referovaly jako přes kopírák, že Mount Rushmore je nasáklý otrokářstvím a je to pomník rasismu a bílé nadvlády. A navíc stojí na místě ukradeném indiánům a sochař prý měl sympatie ke Ku Klux Klanu... Jenže když na toto místo dorazil někdo jiný, nic takového se nepsalo. A že tu za poslední desetiletí byl každý prezident včetně Obamy i řada kandidátů na prezidenta, například Hillary Clintonová či Bernie Sanders. Jak tohle okomentovat?


Ti tam možná byli už okouknout, jak by se to dalo vyhodit do povětří podle receptu Tálibánců a jejich explodovaného skalního Buddhy.

„Bohužel se nyní stalo normálním, že volání po rychlém a tvrdém trestu na základě domnělých přečinů jsou vyslyšena. Editoři jsou vyhazování ze zaměstnání kvůli vydávání kontroverzních úryvků, domněle nepravdivé knihy jsou stahovány z regálů, novinářům je zakazováno psát o určitých tématech, profesoři jsou káráni za citování závadné literatury, vědci jsou vyloučeni kvůli jejich studiím a šéfové firem jsou vyhnáni třeba i kvůli malé, nešikovné chybě,“ píše se v dopise, který podepsalo asi 150 významných osob, mimo jiné spisovatelé J. K. Rowlingová, Margaret Atwoodová, Salman Rushdie, ale i filozof Noam Chomsky či šachista Garri Kasparov. Varují v něm před takzvanou kulturou rušení – cancel culture. V podstatě jde o to, že se odstraňují umělci a předměty jejich duševního vlastnictví na základě jejich názorů, popřípadě závadného obsahu oněch předmětů. „Už nyní riskujeme odvrhnutí. Spisovatelé, umělci, žurnalisté se bojí o své živobytí. Stačí, aby se jen trochu odchýlili od společenského konsenzu nebo s ním dostatečně nesouhlasili,“ píše se v něm. Jak to vidíte vy?

Je v tom hezký kus ironie a přiznám se i k troše škodolibosti. Paní Rowlingová patří – nebo nedávno patřila – mezi významné protagonisty politické korektnosti. Stačí jednou uklouznout na menstruaci jako znaku ženství, a už se veze se všemi těmi reakcionáři, rasisty a transfoby. A profesor Chomsky? Ten už půl století systematicky brojí proti kapitalismu a stydí se za Ameriku. Vychoval už několik generací antikapitalistů a antiamerikanistů. Co mu na nich najednou vadí? Že by už chtěli cenzurovat i jeho?

V USA budou letos prezidentské volby. Podle Václava Klause ve výše zmiňovaném rozhovoru Donald Trump přes řadu nevhodných výroků uskutečňuje správnou politiku obhajoby národního státu proti globalistickým tendencím. „Jestli přijde Biden a umožní, aby kulturní revoluce dále pokračovala, to bych považoval za strašlivou prohru nás všech,“ uvedl. Co o tom soudíte vy?

Často si libuju, na co vše pan Klaus a já máme stejný názor. V tomto se možná jen rozcházíme v míře informovanosti. Biden nic neumožní, je gaga a už ani ze sebe nedokáže vymáčknout srozumitelnou větu. Jestli vyhraje, bude jen kulisou, za níž to bude řídit klika obamovsko-clintonovsko-sandersovská, za pochodového zpěvu antikapitalistických, antiamerických, antibělošských a antisemitských chorálů. To nebude jen prohra nás všech, to bude konec západní civilizace, která bez silné a zdravé Ameriky nemůže přežít.

Jak si všiml Vladimír Železný, rezistenci vůči tomuto vývoji vykazují země, které mají zkušenost s komunismem. Polsko, Maďarsko, Česko. Zvýší se na nás kvůli tomu tlak? Náznaky tu už jsou... Německo 1. července převzalo předsednictví v Evropské unii. Mezi priority má patřit řešení otázky migrace, ve které mají členské státy být solidárnější. Poslanec za AfD Petr Bystroň interpeloval německého ministra zahraničí Heiko Maase ve věci přerozdělování migrantů po celé Evropě. Připomínal mu odmítavý postoj států V4 a ptal se Maase, zda hodlá trvat na nátlakovém způsobu. „…členství v EU s sebou přináší jak práva, tak povinnosti. Mnozí v EU profitují v obrovském rozsahu z členství v EU, finančně, ale nejen finančně. Jsou ale i jiné věci, jiné základní hodnoty, ke kterým jsme se členstvím v EU zavázali. A proto uvnitř EU nelze využívat pouze práv, ale je nutné i plnit povinnosti, které jsou s tím spojené,“ kontroval Maas a doplnil, že půjde o prioritu německého předsednictví EU. Jak se k těmto slovům postavit?

A znovu: To, čeho si pan Železný všímá teď, jsem napsal, přesně tak jako to říká, ale podrobněji, v knížce „Poslední naděje civilizace“ z roku 2016. Co dnes říká, a hlavně hodlá udělat pan Maas, jsem předpověděl, spolu s mnoha jinými europrůsery už v roce 2011 v knížce „Jak zabít civilizaci“ a ještě předtím v roce 2005 v knížce „Evropa snů a skutečností“. Já vím, že to zní jako propagace vlastních knížek, ale hrozně nerad opakovaně cituju sám sebe. Možná je na čase, aby si je každý začal číst. A ověřit si, že i když se v nich najde dost humoru, nebyla to žádná sranda.
Uživatelský avatar
Trini
 
Příspěvky: 4025
Registrován: úte 25. říj 2011 17:26:14
Poděkoval: 219
Poděkováno: 86-krát v 76 příspěvcích

Re: Tohle je docela dobré

Příspěvekod vostalpetr » ned 12. črc 2020 18:29:01

Pohoda, klídek,
to je prostě součást cyklování,
dokud lidé preferují dobro (tedy svou představu dobra) zákonitě vytvářejí zlo a cyklování...

Nečeká nás tedy nic nového pod sluncem, jen to bude globálnější
a také daleko vyhrocenější díky rozvoji nových technologií a možnosti špiclování a ovládání druhých,
prostě stále stejné katolicko komunistické dobroserství,

bude to prostě chvíli trvat než opětovně nastane doba "osvícenectví" jenž svrhne z trůnu
dobroserný demokraty...
Uživatelský avatar
vostalpetr
 
Příspěvky: 4641
Registrován: úte 20. led 2009 14:57:12
Poděkoval: 96
Poděkováno: 631-krát v 477 příspěvcích

Re: Tohle je docela dobré

Příspěvekod Trini » ned 12. črc 2020 20:44:23

https://www.parlamentnilisty.cz/arena/r ... dlo-630362

Profesor: Turci brali do otroctví víc Evropanů, než kolik černochů jelo do Ameriky. Afričané byli největší rasa, to skutečně padlo

Spojené státy se mohou stát zemí třetího světa, varuje filozof Ivo Budil. Ten tvrdí, že za bořením soch je jen závist k velikánům. Pokud jde o otrokářství, vysvětluje profesor Budil čtenářům ParlamentníchListů.cz některé detaily a dodává: ,,Jediná civilizace, která se snažila důsledně skoncovat od počátku 19. století v celosvětovém měřítku s obchodem s otroky, byl Západ.”

Spojené státy jsou zemí mnoha tváří a velikých rozdílů. Ukazuje se to i ve zvládání situace kolem covidu-19. Zároveň USA čelí velkým protestům a nemenší anarchii. Může za to Donald Trump, nebo jeho předchůdci?

Donald Trump je navzdory určitým excentrickým rysům, bez nichž by se na druhé straně pravděpodobně nedostal do čela stále nejsilnějšího státu planety, po dlouhé době prvním prezidentem, který si uvědomil hloubku amerických problémů a snaží se je řešit. Samozřejmě, USA by potřebovaly ke zvládnutí takového úkolu vůdce typu Theodora Roosevelta nebo Abrahama Lincolna, ovšem současný vzdělávací, mediální a politický systém západního světa zrod podobných osobností již neumožňuje.

Dějiny USA představují obrovský historický experiment, zda lze na základě nesmírné etnické, kulturní a rasové rozmanitosti přistěhovalců z celého světa vybudovat moderní a soudržný politický národ. V minulosti v Evropě vznikaly národy sjednocováním místních etnických společenství, která byla často velmi rozdílná, tento proces ale prakticky vždy doprovázelo brutální násilí, a to v podobě genocidy či války proti vnějšímu nepříteli. Můžeme to pozorovat v dějinách Římské říše, Francie, Velké Británie nebo Německa.

V Severní Americe byl silným sjednocovacím faktorem fenomén, který historik Frederick Jackson Turner nazval „hraničářstvím“ – dlouhodobé podmaňování divočiny a vyhlazovací boj s domorodci. Koexistence mezi různými etniky nebyla nikdy ve Spojených státech bezproblémová. Etnické konotace měla i občanská válka v letech 1861 až 1865, kdy obyvatelé Severu pocházeli vesměs z Anglie a severní Evropy, zatímco Jižané z takzvaného keltského pásu Britských ostrovů – Irska, Skotska a Walesu. V roce 1924 Spojené státy v obavě z „ghettoizace“ Ameriky, to znamená rozkladu společnosti do autonomních a vzájemně nepřátelských komunit, výrazně omezily přistěhovalectví, což trvalo až do roku 1965.

V 50. letech 20. století, v éře prosperity za Eisenhowerovy administrativy, se zdálo, že by se „americký experiment“ mohl zdařit. Problémy s černošskou populací a ovládnutí akademického a mediálního prostředí progresivistickými ideologiemi označujícími snahy o asimilaci za formu „represe“ bohužel tento pozitivní vývoj zvrátily.

V současné době jsou mnozí Trumpovi odpůrci raději ochotni vyvolat na půdě USA rasovou válku, než aby připustili jeho znovuzvolení. V takovém případě by se ale Spojené státy americké definitivně staly zemí třetího světa s opevněnými, ale zmenšujícími se enklávami bohatství.

Ztrácejí tedy, podle vás, USA pozici hegemona světa, a střídá je Čína?

V roce 1945 vyráběly USA 50 % světové průmyslové produkce. Nikdy v dějinách neměla žádná mocnost nad svými konkurenty takovou převahu. V souvislosti s obnovou Evropy a vzestupem Asie a dalších částí světa muselo pochopitelně dojít ke korekci, přesto se domnívám, že kdyby Spojené státy americké neučinily ve své ekonomické a zahraniční politice některé závažné chyby, mohly si světovou hegemonii udržet. I nadále zůstávají hlavním světovým inovátorem a pro statisíce přistěhovalců se „americký sen“ ještě nezměnil v „noční můru“.

Spojené státy americké představují nejviditelnější výraz a monument obrovské evropské imperiální, materiální a intelektuální moci a energie, která dokázala za dvě století přeměnit rozsáhlou divočinu v civilizaci, která ve svých nejlepších letech neměla ve světě obdoby. Pochopitelně, souběžně s úpadkem západní civilizační vitality se na tomto pomníku západního génia objevují trhliny a praskliny.

Čína až do 18. století reprezentovala vrcholný výkon Asie. Evropští návštěvníci se vyjadřovali uznale o její administrativě a prosperitě. „Říše středu“ vytvářela více než třetinu světového hrubého domácího produktu. Poté přišla brutální konfrontace s dravým, především anglosaským Západem, a propad do chudoby a vnitřního rozvratu. Obratnost čínského vedení, které využilo pro modernizaci země milióny rolníků a řemeslníků a rovněž kontakty a znalosti diaspory, v zásadě zopakovala v podstatně větším měřítku vývoj, kterým předtím prošly země jako Jižní Korea nebo Tchaj-wan. Určitou úlohu v této čínské průmyslové strategii mohla hrát i skutečnost, že na rozdíl od Sovětského svazu či později Ruska Čína nemohla založit své hospodářství na vývozu ropy a zemního plynu.

Čína se bezpochyby brzy stane ekonomicky nejsilnějším státem planety, i když jí může konkurovat rychle se rozvíjející Indie. Nemyslím si ale, že bude hrát roli hegemona ve stejném smyslu jako v uplynulých desetiletích Spojené státy americké. Spíše vznikne stav, který předznamenal počátkem 70. let 20. století americký prezident Richard Nixon a jeho poradce a ministr zahraničí Henry Kissinger. Zmínění státníci se pokusili nalézt východisko ze studené války vytvořením multipolárního systému spočívajícího ve sblížení USA, Sovětského svazu a Číny. Tehdy se plán nerealizoval, protože Čína byla příliš slabá, a pozdější ekonomické problémy Sovětského svazu přesvědčily americké představitele, že by nad ním mohli ve studené válce zvítězit.

Nyní by se Nixonův vizionářský projekt mohl obnovit na ose Čína, Spojené státy americké, Rusko – a v budoucnosti možná i Indie.

Nastává doba bez historie, bez osobností? Mám tím na mysli kácení pomníků a památníků napříč světem, v USA, Velké Británii, Belgii...

Předválečný filozof působící v Paříži Alexandre Kojève napsal, že výsledkem vývoje západní liberální společnosti bude „poslední člověk“ v pojetí Fridricha Nietzscheho. Je to malý, ubohý a slabý tvor bez touhy a představivosti zcela podléhající chaotickým emocím.

Lidé bořící pomníky tak často činí z nepřiznaného pocitu méněcennosti vyvolaného sochami osobností, které dosáhly v životě nekonečně více než oni sami. Nejsou to ani skuteční revolucionáři, protože na to, aby zapálili nebo změnili svět, jednoduše nemají. Dokážou pouze ničit, psychologicky se v nich ignorance skloubí s barbarstvím a fanatismem. Nikdo z nich nikdy nebude Cecil Rhodes, Winston Churchill nebo Rudyard Kipling. Proto je třeba zmíněné „velké bílé muže“ označit za rasisty a zničit jakoukoliv vzpomínku a úctu k jejich odkazu.

Je to čirý závistivý nihilismus.

S tím je spojeno takzvané „stigma bílého muže“. Může běloch skutečně za vše, a je odsouzen na smetiště dějin?

To je samozřejmě naprostý nesmysl a výraz autentického rasismu, který kupodivu naprosto beztrestně proniká mediálním a akademickým prostředím. Uvědomme si, že poprvé od porážky nacistického Německa jsou ve veřejném prostoru nejenom tolerovány, ale rovněž schvalovány a podporovány otevřené projevy rasismu zaměřeného tentokrát proti původním obyvatelům Evropy.

Kdo je to vlastně „bílý muž“? Zakladatelé rasové antropologie 19. století od Johanna Friedricha Blumenbacha po Arthura Gobineaua počítali mezi představitele „bílé rasy“ nejenom Evropany, ale rovněž Araby, Turky, Židy a Peršany. Když měl Blumenbach ve svém antropologickém atlase představit vzorový exemplář příslušníka „bílé“ či „kavkazské“ rasy, zvolil portrét soudobého tureckého vyslance v Paříži. Francouzský literát a cestovatel Volney považoval koncem osmnáctého století za nejpohlednější reprezentanty bělochů Egypťany.

Průkopníkem protibělošského rasismu byl W. E. B. Du Bois, který se narodil krátce po skončení občanské války v Nové Anglii v zámožné mulatské rodině. Po studiích na Harvardově univerzitě strávil léta 1892 až 1894 v Německu. Tam jej silně inspirovala místní rasová ideologie, kterou využil při výkladu postavení a aspirací černé populace v USA.

Přistěhovalec z Jamajky Marcus Garvey prohlásil v době první světové války, že Afričané představovali kdysi „největší rasu na zemi“ a že Afrika byla kolébkou nejstarší civilizace. Marcus Garvey, který neskrýval své sympatie k italskému fašismu a antisemitismu, byl přesvědčen, že černoši se musí ze Severní Ameriky vrátit zpět na africký kontinent. V červnu 1922 se dokonce Marcus Garvey setkal s nejvyšším představitelem Ku Klux Klanu. Oba muži se shodli na tom, že odchod černochů do Afriky je v zájmu zachování „rasové čistoty“ jak anglosaské, tak černé rasy.

Současná pandemie bizarních a ponižujících omluv bělochů za hříchy a zločiny otrokářství a kolonialismu je v rozporu s průběhem světových dějin, v nichž si vždy silnější skupiny bez ohledu na rasovou příslušnost podrobovaly a zotročovaly slabší. V polovině šestnáctého století prodávali vítězní Osmané ve Středomoří do otroctví více Španělů, Italů a Francouzů, než kolik Afričanů bylo převáženo na otrokářských lodích z Guinejského zálivu do Ameriky. Jediná civilizace, která se snažila důsledně skoncovat od počátku 19. století v celosvětovém měřítku s obchodem s otroky, byl Západ.

Zdá se, jako by už západní Evropa nebyla ostrovem klidu a míru. Permanentní protesty v Paříži, těžké zranění a následná smrt řidiče autobusu na francouzském venkově, dokonce i rabování a házení Molotovových koktejlů na policii v německém Stuttgartu... Je západní Evropa nemocná a nebezpečná sama sobě?


Západní Evropa prochází dlouhodobou ekonomickou stagnací, ztrácí schopnost asimilovat množství přistěhovalců přicházejících z hodnotově nekompatibilního prostředí, zaostává v ekonomickém a technologickém rozvoji a kupní síla velké části místního obyvatelstva se snižuje.

Hlavní problém spočívá v tom, že západoevropské země nejenom postrádají kompetentní a charismatické vůdce, kteří by je z krize vyvedli, ale že rovněž jazyk, jímž hovoří mainstreamové mediální a akademické kruhy, neumožňuje pojmenovat věci pravými jmény a nalézt reálné východisko.

Šíří se duch cenzury, perzekuce jedinců za „nesprávné“ názory, netolerance a kulturní války. Svobodná a věcná diskuse ve veřejném prostoru je prakticky nemožná.

Netuším, jak vhodně pojmenovat ideologii, která dnes ovládá a paralyzuje mysl miliónů Evropanů. Tradiční pojmy jako neomarxismus, progresivismus nebo liberální fašismus na to nestačí. Jsme zkrátka svědky zrodu nové mutace revolučního a utopického aktivismu, následníka fašismu, komunismu a nacismu.

Obávám se ale, že západní Evropa postrádá proti této nákaze dostatečnou imunitu.

Německo se ujímá vedení, respektive předsednictví EU. Rádo by nastolilo tvrdou zelenou politiku, přerozdělování migrantů a tak dále. Máme se jej oprávněně obávat?

Až doposud každý německý pokus o hegemonii v Evropě skončil fiaskem. Jsem přesvědčen, že tak tomu bude i pod pláštíkem Evropské unie.

Zdánlivá imperiální jednota vytvořená kancléřem Ottou von Bismarckem zakrývá značné regionální, kulturní a politické rozdíly a dílčí zájmy. Tato „nesamozřejmost“ Německa se projevuje občasnými sklony ke kolektivní hysterii projevující se v nejrůznějších podobách.

Jako jeden ze sousedů Německa si musíme být této skutečnosti vědomi a být na ni připraveni. Náš zájem a postoj by měl být jednoznačně daný: Zelená politika by představovala katastrofu pro naše a evropské hospodářství a přerozdělování migrantů nepřichází v úvahu.

Nejslabším článkem Visegrádu je údajně Slovensko. Polsko se zhlédlo v USA, a Maďarsko je příliš malé. Nastává soumrak V4?

Doufám, že ne. Pochopitelně, že státy Visegrádu mají odlišnou historickou zkušenost a rozdílné zájmy a v minulosti spolu často soupeřily. V současné Evropě bychom však obtížně hledali podobnou skupinu zemí, z níž by při soustředěném úsilí mohla vzejít obnova západní civilizace.

Dlouho jsme se nalézali na periférii Západu, byli jsme přezíráni jako málo rozvinutí, zaostalí či nevzdělaní. Povinně a horlivě jsme přejímali podněty a inspirace přicházející ze Západu a chovali se jako přičinliví a učenliví žáci. Po roce 1989 jsme vystupovali jako prosebníci toužící po integraci do Evropské unie, Severoatlantického paktu a dalších západních struktur a úzkostlivě čekali na každou „pochvalu“, která přijde z Bruselu, Washingtonu, Paříže nebo Berlína.

Myslím, že období dětinské naivity pominulo. Dospěli jsme. Západní země procházejí neuvěřitelně rychlým civilizačním úpadkem, kterému nejsou schopny z vlastních morálních zdrojů čelit. Najednou naše vlastní selhání v minulosti nevypadají tak vážně. V roce 1938 jsme se nestřetli poté, kdy nás opustili západní spojenci, s nacistickým Německem. V letech 1945 až 1948 jsme se nedokázali účinně bránit vnějšímu zasahování do našeho vnitropolitického života. V roce 1968 jsme se nepostavili na odpor pěti armádám Varšavské smlouvy.

Srovnejme to se situací západně od našich hranic. Státy západní Evropy ztrácejí v současné době kontrolu nad celými čtvrtěmi svých měst. Umožňují expanzi náboženství, jehož neskrývaným cílem je ovládnutí Evropy. Jejich vzdělávací instituce, média a politické elity šíří ideologii, která zabíjí realistický a pragmatický přístup ke světu ve jménu aktivistických a utopických ideálů. Západní země prohrávají, ale na rozdíl od nás v nedávné minulosti si tento nezdar nejsou schopny ani uvědomit.

Nyní přichází náš historický úkol. Buďme společně s ostatními středoevropskými zeměmi ohniskem obrody Západu. Reformujme naše vzdělávání a vychovejme generaci, která obstojí v technologickém střetu s východní a jižní Asií a zastaví expanzi islámského fundamentalismu. Rehabilitujme patriotismus. Podpořme průmysl a výzkum, dosáhněme potravinové soběstačnosti a staňme se technologickou mocností. V blížících se neklidných časech posilme naši obranyschopnost a vyrábějme zbraňové systémy, které se vyrovnají nejnáročnější mezinárodní konkurenci.

Staňme se nadějí a vzorem rezignovanému Západu. Jestliže naše dějiny směřovaly k tomuto cíli, pak dávají těžké historické zkoušky, jimž jsme byli vystaveni, hlubší smysl.
Uživatelský avatar
Trini
 
Příspěvky: 4025
Registrován: úte 25. říj 2011 17:26:14
Poděkoval: 219
Poděkováno: 86-krát v 76 příspěvcích

Re: Tohle je docela dobré

Příspěvekod vostalpetr » ned 12. črc 2020 21:08:13

Jsme zkrátka svědky zrodu nové mutace revolučního a utopického aktivismu, následníka fašismu, komunismu a nacismu.



No prostě socialismus,
socialismus byl vždy mnohem nebezpečnější než revoluční komunismus a fašismus,
tyto systémy vždy vystupovaly revolučně a své protivníky neúsprosně potláčely silou,

zatímco socialismus je bažina do které se pomalu a nepozorovaně ponoříme při každé sebemenší krizi či problému
proti které jsou vytvářeny protiopatření která omezují nenápadně svobodu ve jménu jistoty a humanismu,
a tato jeho nenápadná plíživost je mnohem nebezpečnější než otevřený teror komunistů a fašistů...


Je to podobné jako kdyby jste někomu podávali lék, ale ve skutečnosti je jed, jenž pomalu a nenápadně nemocného zabíjí, a čím je nemocnému hůře, tím se dávky léku (jedu) zvyšují...

Je to tedy snadno pojmenovatelné : demokratický socialismus
Uživatelský avatar
vostalpetr
 
Příspěvky: 4641
Registrován: úte 20. led 2009 14:57:12
Poděkoval: 96
Poděkováno: 631-krát v 477 příspěvcích

Re: Tohle je docela dobré

Příspěvekod vostalpetr » ned 12. črc 2020 21:11:12

Reformujme naše vzdělávání a vychovejme generaci, která obstojí v technologickém střetu s východní a jižní Asií a zastaví expanzi islámského fundamentalismu.



To je naprosto nemožné,
nelze reformovat vzdělávací systém,
tak jako nelze reformovat demokratický systém,

celej můj život se nedělá nic jiného, nežli že se reformuje
a ještě se nic nezreformovalo a ani nezreformuje....

Nalakovaný hovno na růžovo je prostě stále jen hovnem
Uživatelský avatar
vostalpetr
 
Příspěvky: 4641
Registrován: úte 20. led 2009 14:57:12
Poděkoval: 96
Poděkováno: 631-krát v 477 příspěvcích

Re: Tohle je docela dobré

Příspěvekod Alaja » pon 20. črc 2020 18:46:52

Trini píše:
Alaja píše:Četla jsi knihu Černá sága od Ludmily Vaňkové?

Popisuje tam i zajímavé momenty z dávné Afriky, kdy černé otroky dodávali do lodí otrokářů příslušníci jiných černých kmenů....kmenové války.... jedni lovili a prodávali druhé.....i navzájem... :donknow:


Tu knihu jsem nečetla, ale že se takhle nakupovali černí otroci, to vím. :roll:


https://www.parlamentnilisty.cz/arena/m ... iky-631098

Můj pradědeček Nwaubani Ogogo Oriaku prodával otroky, píše novinářka z Afriky

Velkou část světa pohltila debata o tom, zda lidé, které jsme dosud považovali za hrdiny, opravdu hrdiny byli. Černošské hnutí Black Lives Matter, neboli Na životech černochů záleží, začalo strhávat sochy historických velikánů s odůvodněním, že se ve své době nechovali tak, aby obstáli podle dnešních měřítek. Nigerijská novinářka Adaobi Tricia Nwaubani tvrdí, že tento způsob uvažování je scestný.

Nigérie je se svými 190 miliony obyvatel jednou z afrických zemí, na kterou dopadlo podnikání otrokářů. Nigerijská novinářka Adaobi Tricia Nwaubani však v rozhovoru pro britskou BBC upozornila, že není správné posuzovat chování otrokářů podle dnešních společenských měřítek.

„Posuzování osobností z africké minulosti podle dnešních standardů by vedlo k tomu, že bychom většinu našich hrdinů museli označit za darebáky,“ konstatovala.

Její prapradědeček Nwaubani Ogogo Oriaku byl obchodníkem v zemi, kterou dnes nazýváme Nigérií. Obchodoval prý s lecčíms, včetně lidských bytostí. Jeho agenti mu přiváděli otroky z vnitrozemí a on je přeprodával dál ve zdejších přístavech. Stejně jako prodával tabák a ovoce. Od 15. do 19. století bylo takto prodáno a přepraveno přes Atlantik na 1,5 milionu otroků.

Nwaubani Ogogo žil v době, kdy přežili především ti nejschopnější a ti nejodvážnější vynikali. Koncept „všichni lidé jsou stvořeni jako sobě rovni“ byl zcela cizí tradičnímu náboženství a i právu, jak ho chápala tehdejší společnost,“ napsala BBC k životu, jaký svět znal po stovky let. Předek spisovatelky a novinářky měl za to, že prodej otroků prostě patří k životu. Neuměl si představit, že by se dalo žít i jinak. Prodej otroků totiž v Africe probíhal dávno před tím, než na kontinent dorazili Evropané. Lidé končili v otroctví jako váleční zajatci nebo proto, že se příliš zadlužili.

Obchod s otroky v Nigerii zarazili Britové na konci 19. století, když území ovládli. Učinili tak ale proti vůli místních lidí. Ti byli přesvědčeni, že obchod, jaký znaly celé generace jejich předků, má pokračovat. Až tvrdé britské tresty, které dolehly na každého, kdo prodával otroky, přiměly zdejší lidi změnit své chování. Podle historiků navíc ve vnitrozemí obchod s otroky i nadále kvetl a lidé takto sháněli pracovní sílu. Definitivní soumrak otroctví v Nigerii nastal prý až v roce 1950. Britové tento obchod tolerovali. Bránili jen vývozu otroků ze země

Oficiálně byl zákon zakazující prodej otroků ve většině kolonií schválen britským parlamentem v roce 1833 a v platnost vstoupil v roce 1834.

Nwaubani Ogogo se těšil mezi svými lidmi úctě, protože dokázal v obchodování držet krok s bílými muži. Jeho obchodní talent ocenili i Britové, kteří prapradědečka novinářky jmenovali hlavním správcem oblasti, který působil v roli prostředníka mezi místními lidi a kolonialisty. Vybíral daně a předsedal místnímu soudu. Zemřel na počátku 20. století a zanechal po sobě opravdu velký majetek i desítky manželek a dětí.

A kdyby v Nigerii stavěli sochy velkým obchodníkům, Nwaubani Ogogo by ji pravděpodobně měl také.
Proti záři neomezeného prostoru jsou i ty nejkrásnější zážitky neúplné...
Uživatelský avatar
Alaja
 
Příspěvky: 4772
Registrován: stř 09. zář 2015 11:07:22
Poděkoval: 249
Poděkováno: 337-krát v 324 příspěvcích

Re: Tohle je docela dobré

Příspěvekod Trini » pát 24. črc 2020 13:19:51

https://www.parlamentnilisty.cz/arena/m ... rin-631530
VIDEO Naštvaná černoška vzala kýbl barvy a zamazala nápis Black Lives Matter. Vydrželo jí to jen pár vteřin

„Chceme zpátky policii, obnovte naši policii, hnutí Black Lives Matter vám lže. Jsou to ďáblové! Ježíši, vezmi si zpátky svou zemi, vezmi si zpátky Spojené státy!“ Po sociálních sítích koluje video dvou černošských žen, které přímo před Trump Tower v New Yorku vykřičely do světa, co si myslí o současných protestech.

Zatímco v Česku se řeší roušky a někteří lidé si připadají jako velcí hrdinové, když poruší dané nařízení a nevezmou si roušku do metra nebo k lékaři, ve Spojených státech snad víc než nošení roušky cloumá společností hnutí Black Lives Matter, ničení soch historických osobností a snaha osekat pravomoci policie.

Jenže ne všichni černoši žijící v USA mají za to, že je třeba ničit sochy historických postav, volat v ulicích, že „na životech černochů záleží“ a že život bez policistů bude lepší.

Americký černošský konzervativec sdílel na sociální síti Facebook video, na kterém dvě Afroameričanky zamazávají nápis „Black Lives Matter“ a volají po návratu pořádku do ulic měst. V tomto případě konkrétně do ulic New Yorku. Onen nápis Black Lives Matter se nacházel přímo před Trump Tower, před honosným věžákem současného prezidenta. Obě dámy byly zadrženy.

„Chceme naši policii, obnovte naši policii,“ volala černoška ve chvíli, kdy žlutý nápis Black Lives Matter polévala černou barvou z plechovky. „Vy lžete,“ křičela povšechně na zastánce BLM.

„Říkají vám, že na životech černochů záleží, ale ve skutečnosti se o ně vůbec nestarají," volala černoška. Klekla si na zem a začala černou barvu po nápisu před Trump Tower rozmazávat.

V tu chvíli k ní přiskočili dva policisté, kteří ženu zvedli ze země, podrželi jí ruce za zády a odvedli jí pryč. Totéž se stalo i její kolegyni. Kolemstojící lidé si je fotili. A jeden z diváků začal na ženy řvát „f*ck you“, „nase*te si“.

A od jedné ze zadržených černošek se mu dostalo odpovědí. „Hnutí BLM je ďábel. Je to ďábel, který ničí tenhle národ!“ „My umíráme na ulicích a oni jen říkají Black Lives Matter, ale vůbec se o nás nezajímají,“ křičela z plných plic žena, která znovu klesla na kolena a znovu začala rozmazávat černou barvu po nápisu. „Záleží jenom na Ježíšovi. Ježíši, vezmi si svou zemi zpět!“ řvala na ulici, až se jí téměř nedostávalo dechu.

Podle serveru Daily Mail byly obě aktivistky po několika hodinách opět puštěny na svobodu a ke svému počínání se hrdě a s úsměvem přihlásily na internetu.
Uživatelský avatar
Trini
 
Příspěvky: 4025
Registrován: úte 25. říj 2011 17:26:14
Poděkoval: 219
Poděkováno: 86-krát v 76 příspěvcích

Re: Tohle je docela dobré

Příspěvekod Alaja » pát 24. črc 2020 18:47:05


https://voxpopuliblog.cz/firma-red-bull ... ep9Yj-BHg0

Firma Red Bull vyházela top manažery z USA za to, že podpořili BLM


Ano, čtete správně, rakouský majitel firmy se rozhodl vyhodit vedoucí manažery pro prodej v USA za to, že podpořili BLM. Samozřejmě byla firma Red Bull vzápětí nálepkována za rasistickou. Nicméně rakouský vlastník firmy nesouhlasí s podobným vyjadřováním politické korektnosti, proto se rozhodl k takto ráznému kroku.

Jak známo, tak velký počet společností, většinou těch nadnárodních a zejména pak v USA, rasistický projekt BLM podpořilo. A je také pravda, že evropské firmy byly v jeho podpoře přece jen poněkud chladnější. Přece jen spousta lidí začala vnímat, že se jedná nejen o jakousi předvolební kampaň amerických demokratů, ale také o akce, které měly za úkol způsobit rozkol mezi rasami, podpořit protibělošský rasismus a zahájit nepokoje nejen v USA, ale také v mnoha západoevropských zemích, kde je nejen početná černošská komunita, ale také velmi aktivní Antifa.

Pak ani není divu, že se najdou i rozumnější společnosti, které odmítnou tento projekt podpořit. Společnost Red Bull se sídlem v Rakousku se proto nyní rozhodla zbavit se Stefana Kozaka a Amy Taylorové, vedoucích marketingových manažerů pro severoamerickou divizi společnosti. Současně se rozhodli zrušit globální divizi “kulturního marketingu”.

Zástupci firmy Red Bull neposkytli žádné oficiální vysvětlení pro rozhodnutí, které bylo oznámeno v interní zprávě minulý týden.

Nicméně, za tímto rozhodnutím stojí zcela jistě fakt, že manažeři využili své pozice působit jako levicově liberální aktivisté jménem firmy Red Bull právě tím, že jménem firmy podpořili BLM a zaštiťovali se i hesly o diverzitě a antirasismu. Rakouským majitelům firmy se samozřejmě nelíbilo, že hovoří jménem firmy bez toho, aby o tom majitelé cokoli tušili. .

Podle listu Wall Street Journal nyní američtí zaměstnanci varují, že rozhodnutí zbavit se politicky korektních manažerů může být známkou toho, že Red Bull se ubírá “rasistickým” směrem.

Rakouský zakladatel a generální ředitel společnosti Red Bull, miliardář Dietrich Mateschitz, který také vlastní 49 procent společnosti, již dříve vyjádřil kritiku masové invaze a politické korektnosti. Proto je docela jasné, že názory, proklamované BLM, či jejich loutkovodiči – US demokraty – rozhodně nesdílí.

Majiteli firmy je dozajista úplně jedno, co si myslí američtí liberální pisálkové. Nicméně v té záplavě firem, které rasistický projekt BLM nepokrytě podpořily, je Red Bull, který svým postojem vyjádřil jasný odpor vůči BLM, světlou výjimkou. Na druhé straně je možné, že si tímto uvědomí i další, především evropské firmy, že podporou podobných kontroverzních akcí si přízeň zákazníků nezískají.

Podobné je to pak i s angažovanou uměleckou úderkou, která většinou rasistický projekt BLM také podporuje. A to jak ta hollywoodská, tak i evropská. Ostatně, ani česká angažovaná umělecká úderka nezůstala pozadu, jak jsme mohli vidět třeba v případě Švandova divadla.

Dokáže se i nějaká další světoznámá firma od rasistické kampaně, která má za cíl výhru Bidena a rozeštvávání nejen americké, ale i evropské společnosti, takto veřejně distancovat??
Proti záři neomezeného prostoru jsou i ty nejkrásnější zážitky neúplné...
Uživatelský avatar
Alaja
 
Příspěvky: 4772
Registrován: stř 09. zář 2015 11:07:22
Poděkoval: 249
Poděkováno: 337-krát v 324 příspěvcích

Re: Tohle je docela dobré

Příspěvekod Trini » pon 27. črc 2020 19:44:27

https://www.novinky.cz/komentare/clanek ... y-40331698
KOMENTÁŘ: Kořeny americké tragédie – Alexander Tomský

Atlanta, Austin, Chicago, Seattle, Portland, New York, další týden a další vlna divokých demonstrací, které před dvěma měsíci zažehlo hnutí „Na černošských životech záleží“ podporované Demokratickou stranou a vyhecované ideology multikulturalismu.

Násilí má již na kontě tisíce raněných a několik set mrtvých, většinou v důsledku rabování. Protesty jsou čím dál zuřivější, vzteklí demonstranti v Atlantě o víkendu útočili výbušninami, podpalují veřejné budovy a napadají strážce pořádku. Ani federální policii se nepodařilo v Seattlu ochránit vězení pro mladistvé a policejní stanici. Občas také někdo z jedoucího auta do davu protestujících vystřelí a nedávno byl zavražděn černošský trumpovský aktivista.

Dlouhodobá slovní válka rozpoutaná progresivisty přerostla v krvavé střety a do listopadových voleb zřejmě násilí poroste. Revoluce jsou z principu iracionální, požadavky na totální změnu společnosti utopické. Jak napsal konzervativní sloupkař Larry Elder (černoch): „Představme si, že objevíme očkování proti rasismu, přestanou snad černošské dětí vyrůstat v rodinách bez otce (70 procent) a polovina propadat ve škole, nebudou už páchat trestné činy (25 procent) a vraždit černochy (7000 ročně)?“

Je známo, že dvě třetiny smrtelných „obětí“ policie jsou bílí gangsteři a ta třetina zabitých sice neodpovídá zastoupení černošských obyvatel ve společnosti (13 procent), je však velmi nízká v poměru ke zločinům páchaným Afroameričany.
Po dlouhých letech volání za „sociální a rasovou spravedlnost“ se dnes progresivistům podařilo poštvat černošskou menšinu proti většině, ale jak dokládá Christopher Caldwell ve své nedávno vydané knize Doba nároků (The Age of Entitlement), průšvih způsobil zákon o občanských právech z roku 1964, protože povýšil zákaz diskriminace na ústavní princip, a zahájil tak mohutný rozvoj federálních regulací na dosud nedotknutelné oblasti života, zejména pokud jde o kritéria zaměstnanosti, firemní kariéru, odměny a platy, vstupní testy a zkoušky, etnické zastoupení v organizacích a podobně. Vznikla de facto druhá ústava, která zneplatnila slavnou konstituci z roku 1788, a v poslední době je možné na jejím základě požadovat dokonce i omezení svobodného projevu. Rozpolcená ústava rozdělila společnost i politiku do dvou nesmiřitelných táborů a s úpadkem protestantských církví se sociální evangelium stalo politickým náboženstvím pohrobků svých křesťanských prarodičů. Veřejný prostor ovládlo moralizování, ctnost středostavovského liberalismu se zvrátila ve svůj opak, politiku otrávila fanatická víra v likvidaci starého a budování nového světa na bázi materiální a intelektuální rovnosti multietnického lidstva. Antirasistická politika identity démonizuje bílou rasu. Jenže soudržnost amerického národa byla postavena na nacionalismu a křesťanství, ničím jiným se nahradit nedá. Profesor ekonomie Thomas Sowell nedávno poznamenal: „Když jsem před válkou vyrůstal v Harlemu, byla to velice chudá, ale naprosto bezpečná černošská čtvrť, všichni chodili do kostela.“ Mohl by i dodat – a cítili se občany jednoho národa.
Uživatelský avatar
Trini
 
Příspěvky: 4025
Registrován: úte 25. říj 2011 17:26:14
Poděkoval: 219
Poděkováno: 86-krát v 76 příspěvcích

Předchozí

Zpět na Úvahy a zamyšlení

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot] a 3 návštevníků

cron