Jednota s Ďáblem - na vlastní nebezpečí!

Re: Jednota s Ďáblem - na vlastní nebezpečí!

Příspěvekod honzam » sob 31. srp 2019 17:35:01

armin píše:To si vymyslel honzam. Já jsem sem jen nahlédl a vidím, jak tady někdo (honzam) píše
honzam píše:Nirvána je v principu trvání tohoto okamžiku bez sebe sama, bez směřování k blaženosti, bez návratu k ní a bez její existence.


To mám nejradši, když někdo píše, co je Nirvána, podobně jako když někdo píše, jak to má probuzený, když probuzený není. Tak jsem na to patřičně zareagoval. Ani jsem si nevšiml, že komunikuje s tebou.
Když tak, mohl honzam napsat - "Nirvána je podle mne ..." a ne "Nirvána je...."
Pojem Nirvána definoval Buddha. Nějakými novými definicemi, co je v "principu" Nirvána, se ten čistý pojem akorát degraduje, překrucuje a to není k ničemu dobré.

Píšeme do části fóra úvahy a zamyšlení, a tak píšu, co si myslím o Buddhovi a nirváně a jak se tahle moje myšlenka objevuje v křesťanském příběhu o nebi a pekle, na který odkázala Eva Nada. Rád bych viděl definici nirvány podepsanou Buddhou, kterou si každý může ihned ověřit jako pravdivou.

Moje definice je: blaženost 1 + utrpení (-1) = forma je prázdnota 0

Myslím si, že nirvána není advaitovým poznáním své vlastní podstaty velkého JÁ, a že existují dvě různé podoby ukončení rození se do fyzické reality. Dál si myslím, že prázdnota forem včetně osoby a osobnosti neznamená jejich vymazání. Je to popis mysli osvobozené od prožitků blaha nebo utrpení, mysl má takový prázdný charakter po zániku toho velkého advaitového JÁ a zdroje advaitového blaha, proto také buddhismus učí o bezpodstatnosti jevů oproti advaitovému učení o jejich původu v JÁ.

Tedy tu čistotu špiní míchání s advaitou a poznáním své vlastní trvalé podstaty - Boha a míchání s věčným blahem. Buddha učil o poznávání původu utrpení, o poznání ďábla Máry a o osvobození mysli z proměn utrpení a blaženosti.
E PLURIBUS UNUM
Uživatelský avatar
honzam
 
Příspěvky: 2923
Registrován: pon 13. zář 2010 16:09:02
Poděkoval: 63
Poděkováno: 127-krát v 120 příspěvcích

Re: Jednota s Ďáblem - na vlastní nebezpečí!

Příspěvekod Nic » sob 31. srp 2019 18:00:27

Moje definice je: blaženost 1 + utrpení (-1) = forma je prázdnota 0


Pravda 1 + lež (-1) = forma je prázdnota 0 ?

Skutečnost 1 + iluze (-1) = forma je prázdnota 0 ?

Světlo 1 + stín (-1) = forma je prázdnota 0 ?


Když se setká lež s pravdou, iluze s poznáním skutečnosti, světlo se stínem, utrpení s blažeností, tak je po konfrontaci,zůstává tady jen jedno: pravda, skutečnost, světlo, blaženost.
Nic
 
Příspěvky: 1724
Registrován: úte 07. čer 2016 15:14:14
Poděkoval: 74
Poděkováno: 17-krát v 17 příspěvcích

Re: Jednota s Ďáblem - na vlastní nebezpečí!

Příspěvekod honzam » sob 31. srp 2019 19:21:12

Nic píše:
Moje definice je: blaženost 1 + utrpení (-1) = forma je prázdnota 0


Pravda 1 + lež (-1) = forma je prázdnota 0 ?

Skutečnost 1 + iluze (-1) = forma je prázdnota 0 ?

Světlo 1 + stín (-1) = forma je prázdnota 0 ?


Když se setká lež s pravdou, iluze s poznáním skutečnosti, světlo se stínem, utrpení s blažeností, tak je po konfrontaci,zůstává tady jen jedno: pravda, skutečnost, světlo, blaženost.

Operace sčítání nereprezentuje konfrontaci. Mimo matematiku se používá například k vyjádření lásky. :)

:srdce: honzam + Ďábel :srdce:
E PLURIBUS UNUM
Uživatelský avatar
honzam
 
Příspěvky: 2923
Registrován: pon 13. zář 2010 16:09:02
Poděkoval: 63
Poděkováno: 127-krát v 120 příspěvcích

Re: Jednota s Ďáblem - na vlastní nebezpečí!

Příspěvekod honzam » sob 31. srp 2019 19:44:24

Nirvána z Dhamma Wiki

https://dhammawiki.com/index.php/Nibbana

33 synonyms for Nibbana

The Unconditioned
The destruction of lust, hate, delusion
The Uninclined
The taintless
The truth
The other shore
The subtle
The very difficult to see
The unaging
The stable
The undisintegrating
The unmanifest
The unproliferated
The peaceful
The deathless
The sublime
The auspicious
The secure
The destruction of craving
The wonderful
The amazing
The unailing
The unailing state
The unafflicted
Dispassion
Purity
Freedom
Non-attachment
The island
The shelter
The asylum
The refuge
The destination and the path leading to the destination

Žádné z 33 synonym není "bliss", "blissful" nebo "happiness". Je tam jen "peaceful".

The nature of Nibbana

Is Nibbana (Nirvana) a physical place? Is it existence? Is it non-existence? These are questions that have been asked by Dhamma / Dharma practitioners and answered in varying ways by Dhamma / Dharma teachers from the time of Buddha through today. The Buddha said:

Everything exists: That is one extreme. Everything doesn't exist: That is a second extreme. Avoiding these two extremes, the Tathagata teaches the Dhamma via the middle: From ignorance as a requisite condition come fabrications . . . (continues with Dependent Orgination formula). (Samyutta Nikaya 12.15)

The Buddha answers no to the following 4 questions / possibilities (Majjhima Nikaya 72 also in Samyutta Nikaya 44.11):

After death a Tathagata (Buddha) exists: only this is true (The Buddha answers "No")
After death a Tathagata does not exist: only this is true (The Buddha answers "No")
After death a Tathagata both exists & does not exist: only this is true (The Buddha answers "No")
After death a Tathagata neither exists nor does not exist: only this is true (The Buddha answers "No")

The Buddha is apparently deliberately being vague since no terms in conventional language can do it justice to describe Nibbana. In other Suttas the Buddha argues against nihilism which suggests that Nibbana is not nihilistic. A number of potential explanations have been provided by Buddhist teachers.

Tady se píše, že ve smyslu střední cesty je existence jedním extrémem a neexistence druhým. Myslím si, že právě vyhasnutí toho advatového JÁ/Bytí/Života teprve mysl osvobodí tak, že se z obou extrémů vymaní a neobjevuje se v ní touha po věčném trvání nebo existenci a přítomnosti nějaké podstaty.

Nevím, jak popsat mysl fungující bez subjektu a bez existence nějakého podkladu pozorovatele, který by nebyl jen součástí procesů mysli a myšlenkou. Nejsem si však jistý, že nirvánu nejde vystihnout běžným jazykem.
E PLURIBUS UNUM
Uživatelský avatar
honzam
 
Příspěvky: 2923
Registrován: pon 13. zář 2010 16:09:02
Poděkoval: 63
Poděkováno: 127-krát v 120 příspěvcích

Re: Jednota s Ďáblem - na vlastní nebezpečí!

Příspěvekod armin » sob 31. srp 2019 19:45:00

honzam píše:
Moje definice je: blaženost 1 + utrpení (-1) = forma je prázdnota 0

Myslím si, že nirvána není advaitovým poznáním své vlastní podstaty velkého JÁ, a že existují dvě různé podoby ukončení rození se do fyzické reality. Dál si myslím, že prázdnota forem včetně osoby a osobnosti neznamená jejich vymazání. Je to popis mysli osvobozené od prožitků blaha nebo utrpení, mysl má takový prázdný charakter po zániku toho velkého advaitového JÁ a zdroje advaitového blaha, proto také buddhismus učí o bezpodstatnosti jevů oproti advaitovému učení o jejich původu v JÁ.

Tedy tu čistotu špiní míchání s advaitou a poznáním své vlastní trvalé podstaty - Boha a míchání s věčným blahem. Buddha učil o poznávání původu utrpení, o poznání ďábla Máry a o osvobození mysli z proměn utrpení a blaženosti.


Jo, to je jinačí počteníčko :)
Mně přijde, že buddhistické pojetí je odolnější k narůstání duchovního ega, než advaita.
Pojem "Já" si mnozí rádoby advaitisti rádi pletou se svým já a to je činí blaženými, že už jsou za vodou ("na druhém břehu") což je čistě jejich pomíjivá osobní blaženost, která vydrží jen tak dlouho, než je někdo naprdne, nebo než jim "spadnou hračky do kanálu", nebo když je začne něco na těle bolet - třeba metastáze rakoviny, nebo když jsou dlouho jen sami se sebou a nemohou si své dosažení předváděním se před ostatními potvrzovat (ubezpečovat se).
Zkrátka někteří advaitisti si často myslí, že jsou už osvícení a že rozumí všemu a míchají páté přes deváté atd. Vzorovou ukázkou tady je třeba Jana,

V zenu je to také horší, než v původním buddhismu. Tam zase pojem "satori" mnohé mate a svádí k pocitu osobního dosažení při nějakém nezvyklém duševním zážitku ("Jo, to bylo asi to satori"). A pak třeba modernizují zen, přednášejí o osvobození za 5 minut a podobné nesmysly, které nejsou k ničemu dobré, akorát posluchače či čtenáře nejspíš uvádějí do ještě větší zmatenosti a dezorientace v duchovní oblasti, než tomu u nich bylo předtím.

:cooking:
Uživatelský avatar
armin
 
Příspěvky: 2023
Registrován: pát 11. zář 2015 10:58:43
Poděkoval: 33
Poděkováno: 70-krát v 66 příspěvcích

Následující uživatelé by rádi poděkovali uživateli armin za tento příspěvek:
honzam

Re: Jednota s Ďáblem - na vlastní nebezpečí!

Příspěvekod honzam » sob 31. srp 2019 20:02:23

Ve smyslu, že člověk je obrazem Boha, bych ten rozdíl mezi buddhismem a advaitou vyjádřil takhle:

Buddhisticky osvobozená mysl je pohled upíra do zrcadla. JÁ samo sebou neomezuje mysl a nezakrývá část obrazu v zrcadle.

Advaitové sjednocení se svou podstatou je jako pohled na svou tvář z blízka do zrcadla tak, že nic jiného není vidět. Celý obraz je JÁ.
E PLURIBUS UNUM
Uživatelský avatar
honzam
 
Příspěvky: 2923
Registrován: pon 13. zář 2010 16:09:02
Poděkoval: 63
Poděkováno: 127-krát v 120 příspěvcích

Re: Jednota s Ďáblem - na vlastní nebezpečí!

Příspěvekod Trini » sob 31. srp 2019 21:07:58

Od Vostalpetra:
Vostalpetr píše:
......................................................................................................................................................................................................
Trini píše: je podle mne trochu jinak. Světlo je ta prvotní manifestace. "Budiž světlo". Pohled z temného Zdroje, který je původem všeho, i světla, ve kterém se všechno proměnlivé odehrává.
:)

P.S. Podle mne jde o tu "malou" změnu mezi "moje vědomí" a "vědomí".


........................................................................................................................................................................................................

Řeč ale není ani o egu a ani o zdroji,
nýbrž o projeveném univerzálním vědomí,
a tady lze říci pouze jediné :

Lidé, kteří nemají spontánní uvědomění světla (at vnitřního či vnějšího) by se obloukem měli vyhnout duchovnu,

páč tamasiky a radžastiky zde nečeká nic dobrého, pouze duchovní blok v podobě neustupující duchovní touhy,
a následně pak pomalé duchovnímu intelektuální "zblbnutí", pokud se nedokáží vymanit z karmických následků
svých tužeb, což zde mnozí poměrně přesvědčivě názorně ukázali, především negativním náhledem na ego a
na svět a potřebou popírat jak ego tak i projevený svět...
Tito lidé by udělali lépe, kdyby šli pást ovce a kozy či případně se věnovali práci v kamenolomu (viz Milarepa)

Příčina proč tomu tak je je jednoduchá : světlo je spojení
a kdo nemá spojení, ten zůstává uvězněn v egu...

Spočívá-li tedy někdo v klidu bez uvědomění světla,
jedná se budto o klid tamasický nebo ražastický,
tedy budto je pozornost vázána v nějaké nevědomé touze, nebo je zde koncentrace,
zatímco stav světla vždy značí stav meditace, tedy uvolněné pozornosti...

............................................................................................................................................................................................
Samotná nejvyšší Podstata sama od sebe projevuje vůli a snahu přebrat iniciativu v naší hluboké meditaci tehdy, pokud my sami ve stavu prázdné mysli projevíme hlubokou touhu po poznání, pokoru a ochotou riskovat vlastní život pro nalezení Pravdy.
https://tokrol.webnode.cz/satori/

................................................................................................................................................................................................
Je to naopak, hlubokou touhu a pokoru musíme projevit pouze v případě, pokud chceme tento spontánní
proces zastavit či případně zpomalit, vona totiž ta podstata s nikým příliš moc nediskutuje a neptá se na
dovolení, prostě a jednoduše jedná dle karmy,
a jak známo, každá touha vytváří karmu, takže takto to lze pouze zpomalit či zastavit, ale jaksi chvilku to trvá,
páč mlýny prostě melou pomalu....

Takže každá touha vždy znamená zpomalení či úplné zastavení tohoto procesu...

Pokud tedy člověk nějakým způsobem pustil všechny touhy, je ten proces rychlejší než s.......
pokud je zde touha, tak se to zákonitě vleče, podobně jako autorovi článku...


:)
Uživatelský avatar
Trini
 
Příspěvky: 5107
Registrován: úte 25. říj 2011 16:26:14
Poděkoval: 330
Poděkováno: 111-krát v 100 příspěvcích

Re: Jednota s Ďáblem - na vlastní nebezpečí!

Příspěvekod Trini » sob 31. srp 2019 21:53:23

Alaja píše:No - jsou-li splněny podmínky, podnět k splynutí přichází od Vědomí, Univerza......
A vyprávět pak o tom může jen ten, kdo se "odtud" vrátil.



No, ono se pak už o nějakém "vracení" nedá mluvit. Spíš je to tak, jak řekl Nisargadatta, že kdo dosáhl temného Zdroje, je všude doma. Tak jaképak vracení. ;) :lol:

:)
Uživatelský avatar
Trini
 
Příspěvky: 5107
Registrován: úte 25. říj 2011 16:26:14
Poděkoval: 330
Poděkováno: 111-krát v 100 příspěvcích

Re: Jednota s Ďáblem - na vlastní nebezpečí!

Příspěvekod Nic » ned 01. zář 2019 5:50:34

honzam píše:
Nic píše:
Moje definice je: blaženost 1 + utrpení (-1) = forma je prázdnota 0


Pravda 1 + lež (-1) = forma je prázdnota 0 ?

Skutečnost 1 + iluze (-1) = forma je prázdnota 0 ?

Světlo 1 + stín (-1) = forma je prázdnota 0 ?


Když se setká lež s pravdou, iluze s poznáním skutečnosti, světlo se stínem, utrpení s blažeností, tak je po konfrontaci,zůstává tady jen jedno: pravda, skutečnost, světlo, blaženost.

Operace sčítání nereprezentuje konfrontaci. Mimo matematiku se používá například k vyjádření lásky. :)

:srdce: honzam + Ďábel :srdce:


Matematická operace se jeví jako nesmyslná, když se numericky odčítá od toho, co existuje, to, co neexistuje.

Obrázek

Skutečnost by se dala možná vyjádřit matematicky takhle:

Iluze (1) + prohlédnutí iluze (-1) = forma je prázdnota (0)
Nic
 
Příspěvky: 1724
Registrován: úte 07. čer 2016 15:14:14
Poděkoval: 74
Poděkováno: 17-krát v 17 příspěvcích

Re: Jednota s Ďáblem - na vlastní nebezpečí!

Příspěvekod Nic » ned 01. zář 2019 6:35:02

A když by se už měla sčítat existence s neexistencí, tak

Existence (1) + neexistence (0) = sat-čit-ánanda (1)
Nic
 
Příspěvky: 1724
Registrován: úte 07. čer 2016 15:14:14
Poděkoval: 74
Poděkováno: 17-krát v 17 příspěvcích

Re: Jednota s Ďáblem - na vlastní nebezpečí!

Příspěvekod Trini » ned 01. zář 2019 7:01:41

Od Vostalpetra:

Vostalpetr píše:


..................................................................................................................................................................................................
Když se setká lež s pravdou, iluze s poznáním skutečnosti, světlo se stínem, utrpení s blažeností, tak je po konfrontaci,zůstává tady jen jedno: pravda, skutečnost, světlo, blaženost.
..................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................
Žádné z 33 synonym není "bliss", "blissful" nebo "happiness". Je tam jen "peaceful".
......................................................................................................................................................................................................

No to dá rozum,

neměl by sis plést praxi vizualizací s praxí duchovní,

Budha se při své pomatenosti z pomíjivosti věcí přece jen věnoval praxi duchovní,

kdybys znal Janu tak dloho jako mnozí z nás, věděl bys, že Jana nemá s duchovnem nic společného,

ona se plně věnuje praxi vizualizací viz. https://cs.wikipedia.org/wiki/Napoleon_Hill

Bohužel to vypadá že za posledních patnáct let se ji ani jedna z jejich vizualizací jaksi nesplnila,

takže ji nepomáhá ani to, že si své vizualizace sem několikráte denně napíše,

prostě výsledkem je Nic....


Stále nemůže pochopit základní princip fungování čehokoliv (tedy i vizualizací)

že je třeba se vždy od touhy uvolnit,

takže místo aby byla štastná, mladá, krásná, prudce inteligentní a všemi voblíbená,

dosahuje zákonitě vobráceného výsledku...


Taková neštastná vizualizační onanie, čím víc tlačí na pilu, tím je prostě jen hůře...


PS.
Z toho by mohlo bejt jasný, že nemá nic společného jak s blažeností tak s láskou,

všechno to jsou nejen pouhé vizualizační pomůcky, které si navíc ještě vizualizuje zcela nesprávně,

páč není schopná a ochotná jakoliv porozumět duchovním textům...

Jediný co se naučila je serfování na vlně neustupující touhy po štěstí,

což je nejspíše ten emerickej Napoleon Hill, ale víc tam toho asi nejspíše nebude...


:)
Uživatelský avatar
Trini
 
Příspěvky: 5107
Registrován: úte 25. říj 2011 16:26:14
Poděkoval: 330
Poděkováno: 111-krát v 100 příspěvcích

Re: Jednota s Ďáblem - na vlastní nebezpečí!

Příspěvekod armin » ned 01. zář 2019 8:11:27

honzam píše:
Nevím, jak popsat mysl fungující bez subjektu a bez existence nějakého podkladu pozorovatele, který by nebyl jen součástí procesů mysli a myšlenkou.

Třeba tento příběh napoví:
Kdysi se konalo na nebi shromáždění nejvyšších mudrců a Bohů. Byl tam i Šri Krišna, Šri Vašista, Gautama Budha, Vasvamitra a mnoho jiných mudrců, zakladatelé náboženství a Bohů bez počtu. Každý hájil svůj vlastní duchovní systém a prohlašoval jej za lepší než ostatní duchovní cesty. Kdo je měl rozsoudit? Podle jejich chování nedalo se dílo rozlišit. Někteří byli v samadhi, někteří filosofovali, jiní zas byli zabráni nejrůznějšími pracemi, jiní byli plni lásky k Absolutnu a opět jiní se chovali tak prostě jako obyčejní lidé. Všichni byli však stejného, tj. nejvyššího řádu svatosti a moudrosti. I obrátili se na samotného Brahmu, aby rozhodl, který duchovní sytém a jaké pojetí Absolutna je nejlepší. „To bych také rád věděl“, pravil Brahma-tvořitel, ale je tu přece Riši Parasvara, ten je vševědoucí, ten to bude vědět. Ale tu jeden z Bohů Šiva vytušil, že by Rišiové neměli ani k vševědoucímu důvěru a řekl: „Já sám nevidím, která z metod by byla ta pravá, ale meditujme na Bohyni, na Její Veličenstvo, Nejvyšší inteligence, ženskou tvář Absolutna, Nepodmíněné Vědomí všeho, a pak budeme schopni porozumět z Její Milosti i nejjemnějším Pravdám.“

I počali všichni Bohové a mudrci meditovat o jejím Božském Majestátu, Transcedentálním Vědomím, Královně Nebes pronikající všemi třemi stavy života, bděním, snem i hlubokým spánkem…

Takto invokována zjevila se ve svoji slávě jakožto Transcedentální Hlas v prostoru čirého Vědomí. A oni Ho slyšeli hovořit jako Hlas hromu a nebes:

„Vyjádřete se rychle, Rišiové! Přání těch, kteří se mě oddali, budou splněna okamžitě!“

Slyšíce svatý Hlas, Rišiové i Bohové padli u vytržení na tvář a pozdravivše Bohyni, zjevili ji svou pokornou prosbu:
„Řekni nám, ó laskavá, ty nikdy nezrozená, jež jsi stále mladá a nikdy nezestárneš, kteráž jsi esencí všeho, a přece bez jádra individuality, Královno světů, řekni nám, který z prostředků je nejpřiměřenější k dosažení Tebe a jaké pojetí Absolutna je nejlepší?“

Takto vyzvána pravila Bohyně všeho vědění:

„Jsem abstraktní inteligence, ze které vesmír počíná a do níž se rozpouští jako obraz v zrcadle. Nevědomý zná mě jako hrubý svět, moudrý však mne zná jako své vlastní čiré Bytí. Má konkrétní forma je věčný pár, tj. svrchovaný Pán všeho plus energie, vždy v nerozděleném spojení, přebývající jako věčné vědomí v bdění, snění i spánku. Bozi, lidé, hadi i nadlidské bytosti, všichni jsou projevem mne. Projevují se nejrůznějšími způsoby, a přece zůstávám neposkvrněna, neboť Absolutno je mé bytí. Jsem neomezena. Ač nejsem začleněna v nic a nižádným způsobem a jsem stále svobodna, skrývám svou moc zvanou Maya a kryji se nevědomostí, která se projevuje jako přání a touhy. Rodím se a zrozuji jako Individuum, až zmoudřevši, hledám Učitele a Mudrce, zvídám Pravdu od nich, provádím ji v praxi a konečně se stávám vyproštěnou.
Nejpřiměřenější z prostředků mého dosažení je mentální obrazotvornost, vztahující se k Bohu, čili savikalpa samadhi.
Očišťuje, posiluje, činí mysl schopnou pozbýti své Já. Je to vzývání Abstraktní Inteligence v konkrétní formě. Je nejen nejvýš užitečná, ale i nesmírně složitá. Jak by se jinak mohl člověk stát připraveným k neduální realizaci bez jejího požehnání? Nevědomost přeci nelze odstranit přímo, ale je možno ji postupně odklidit přechodem ze savikalpa do nirvikalpa při vzkříšení člověka z nevědomosti do vědomosti. Jen tak se může úplně ponořit do Já, kde není již vědomí odděleného od prostého vědomí blažené existence Bytí.
To je nirvikalpa samadhi. Vybrav se i z něho vidí člověk svět právě tak jako každý jiný člověk, ale jeho stanovisko je nyní docela změněno. On je nyní schopen znát své činné Já a nadále je již nezaměňuje za své ego. Toto je sahaža nirvikalpa samadhi, vyvrcholení realizace.
Ten, kdo mě takto poznává a zná, je dokonalý mezi moudrými a není rozdílu mezi mnou a jím. A co jsem nyní řekla, je odpověď na vaše otázky“, pravila Bohyně. „Nadále není potřeba, abyste byli zmateni pochybnostmi“, dohovoříc Transcedentální Inteligence utichla.

Pak všichni Rišiové pozdravili Šivu i ostatní Bohy a odebrali se ke svým příbytkům.

To je výtah z citované knihy „Tripura Rahasya“. Její pojetí Pravdy i cesty k ní, odpovídá v mnohém tajné Nauce „Tumo“.


(Eduard Tomáš - Tajné nauky Tibetu)
Uživatelský avatar
armin
 
Příspěvky: 2023
Registrován: pát 11. zář 2015 10:58:43
Poděkoval: 33
Poděkováno: 70-krát v 66 příspěvcích

Následující uživatelé by rádi poděkovali uživateli armin za tento příspěvek:
honzam

Re: Jednota s Ďáblem - na vlastní nebezpečí!

Příspěvekod armin » ned 01. zář 2019 8:17:19

P.S.
Takže inteligence není projevem mysli, ale mysl je jedním z projevů inteligence.
Uživatelský avatar
armin
 
Příspěvky: 2023
Registrován: pát 11. zář 2015 10:58:43
Poděkoval: 33
Poděkováno: 70-krát v 66 příspěvcích

Re: Jednota s Ďáblem - na vlastní nebezpečí!

Příspěvekod Nic » ned 01. zář 2019 10:58:26

honzam píše:Ve smyslu, že člověk je obrazem Boha, bych ten rozdíl mezi buddhismem a advaitou vyjádřil takhle:

Buddhisticky osvobozená mysl je pohled upíra do zrcadla. JÁ samo sebou neomezuje mysl a nezakrývá část obrazu v zrcadle.

Advaitové sjednocení se svou podstatou je jako pohled na svou tvář z blízka do zrcadla tak, že nic jiného není vidět. Celý obraz je JÁ.


Takhle by se to dalo vnímat skrz připoutanost k mysli. Když nástrojem k poznávání skutečnosti je mysl, smyslové vnímání, když je tady ztotožnění s tělem, formou, která není poznávána jako prázdnota, pak je co zrcadlit.

Jestliže je jasné, že JSI, pak je tady Bytí, které je samo sebe si vědomé, jelikož Bytí je Vědomím. A v tomhle je celá pravda o Tvé existenci.

I když se může jevit skrz připoutanost k mysli, k tělu větší pravdou to, že jsi rohatá matka. Ale tohle není pravda, která by vždycky za všech okolností platila.

honzam píše:Operace sčítání nereprezentuje konfrontaci. Mimo matematiku se používá například k vyjádření lásky. :)

:srdce: honzam + Ďábel :srdce:


Pro skutečnou bezpodmínečnou Lásku jsi Láskou bez ohledu na to, jaká si dáváš jména, s jakou se zrovna ztotožňuješ formou.
Nic
 
Příspěvky: 1724
Registrován: úte 07. čer 2016 15:14:14
Poděkoval: 74
Poděkováno: 17-krát v 17 příspěvcích

Re: Jednota s Ďáblem - na vlastní nebezpečí!

Příspěvekod honzam » ned 01. zář 2019 11:51:39

Armine, díky za inspirativní příspěvek. Přijde mi, že částečně vystihuje charakter univerzální mysli, ale ne docela. Popis Bohyně je dost komplikovaný a dost v advaitovém duchu.

Jsem abstraktní inteligence, ze které vesmír počíná a do níž se rozpouští jako obraz v zrcadle. Nevědomý zná mě jako hrubý svět, moudrý však mne zná jako své vlastní čiré Bytí.

Pro mne je výstižný ten tučný text a ostatní je omáčka vztažená k existenci sebe sama, jak ji bytost může poznávat, když se mysl obrací z toho vnějšího světa k existenci samotné. Některé části textu jsou zavádějící, například část o "Hlasu".

Povaha té abstraktní inteligence není Bytí ve smyslu existence sebe sama. Je to potenciálnost jakékoliv existence stejně jako neexistence, proto Buddha odpovídá na všechny čtyři otázky "Ne". Nevím, jak tohle výstižně popsat. Myšlenky jsou jako možnosti, které se proměňují na existenci a neexistenci a tato možnost/schopnost/síla této abstraktní inteligence vytváří mysl, která už dokáže operovat ve smyslu bytí a nebytí. Bytí není absolutno, to je pro mě statickým uvíznutí v konceptu/schématu mimo skutečnou povahu inteligence, ze které počíná vesmír. Bytí je jejím omezením a nesvobodou.

After death a Tathagata (Buddha) exists: only this is true (The Buddha answers "No")
After death a Tathagata does not exist: only this is true (The Buddha answers "No")
After death a Tathagata both exists & does not exist: only this is true (The Buddha answers "No")
After death a Tathagata neither exists nor does not exist: only this is true (The Buddha answers "No")

Když přirovnám existenci k bílé a neexistenci k černé, tak Buddha reprezentuje šeď. Šeď není bílá, není černá, není černobílá a není bezbarvá.
E PLURIBUS UNUM
Uživatelský avatar
honzam
 
Příspěvky: 2923
Registrován: pon 13. zář 2010 16:09:02
Poděkoval: 63
Poděkováno: 127-krát v 120 příspěvcích

Re: Jednota s Ďáblem - na vlastní nebezpečí!

Příspěvekod armin » ned 01. zář 2019 13:41:33

honzam píše:Pro mne je výstižný ten tučný text a ostatní je omáčka vztažená k existenci sebe sama, jak ji bytost může poznávat, když se mysl obrací z toho vnějšího světa k existenci samotné.

Ten tučný text jsem vytučnil já, protože mi přijde jako hlavní sdělení zabalené do archaického hávu.

Mám zkušenost, že úvahy o nirváně, absolutnu atd. nejsou podstatné, ale co je podstatné, je bdělost - pozorování sebe sama ve všech situacích, pozorování svých motivací, z čeho se rodí.
Například objevování nejrůznějších vnitřních strachů - že nás nikdo nebude mít rád, že neuspějeme, že nejsme dost krásní, co si o nás druzí pomyslí, že budeme nemocní, staří, zemřeme, že nenajdeme vhodného partnera atd., atd.
Vynést vše to - kořeny a příčiny našeho nevědomého prožívání a motivací do světla vědomí a inteligentně to zpracovat.
Zkrátka poznávat sebe sama.
Pravé Poznání do osvobozené nezaujaté mysli a srdce pak přijde samo.
Uživatelský avatar
armin
 
Příspěvky: 2023
Registrován: pát 11. zář 2015 10:58:43
Poděkoval: 33
Poděkováno: 70-krát v 66 příspěvcích

Re: Jednota s Ďáblem - na vlastní nebezpečí!

Příspěvekod honzam » ned 01. zář 2019 13:53:49

Nic píše:A když by se už měla sčítat existence s neexistencí, tak

Existence (1) + neexistence (0) = sat-čit-ánanda (1)

Jenže Buddha učil střední cestu, takže bys to měla průměrovat. :) (1+0) / 2 = 0,5
Advaitová cesta je cesta za extrémem (k Bohu), takže výsledkem pravděpodobně může být extrém v podobě nějakého dokonalého Bytí. Střední cesta konverguje do průměru, takže její výsledek bude jiný.
E PLURIBUS UNUM
Uživatelský avatar
honzam
 
Příspěvky: 2923
Registrován: pon 13. zář 2010 16:09:02
Poděkoval: 63
Poděkováno: 127-krát v 120 příspěvcích

Re: Jednota s Ďáblem - na vlastní nebezpečí!

Příspěvekod honzam » ned 01. zář 2019 14:19:51

armin píše:
honzam píše:Pro mne je výstižný ten tučný text a ostatní je omáčka vztažená k existenci sebe sama, jak ji bytost může poznávat, když se mysl obrací z toho vnějšího světa k existenci samotné.

Ten tučný text jsem vytučnil já, protože mi přijde jako hlavní sdělení zabalené do archaického hávu.

Mám zkušenost, že úvahy o nirváně, absolutnu atd. nejsou podstatné, ale co je podstatné, je bdělost - pozorování sebe sama ve všech situacích, pozorování svých motivací, z čeho se rodí.
Například objevování nejrůznějších vnitřních strachů - že nás nikdo nebude mít rád, že neuspějeme, že nejsme dost krásní, co si o nás druzí pomyslí, že budeme nemocní, staří, zemřeme, že nenajdeme vhodného partnera atd., atd.
Vynést vše to - kořeny a příčiny našeho nevědomého prožívání a motivací do světla vědomí a inteligentně to zpracovat.
Zkrátka poznávat sebe sama.
Pravé Poznání do osvobozené nezaujaté mysli a srdce pak přijde samo.

Souhlasím, že tohle je důležité, ale jsem velmi silně přesvědčený, že způsob toho poznávání sebe sama může vést buď k tomu, že v sobě dotyčný rozpozná Boha, nebo že rozpozná Ďábla. Například já jsem k poznávání sebe sama většinou přistupoval tak, že jsem původ svých pochybení viděl v sobě samotném a jako svou vinu a původ dobrých skutků mimo sebe, a že na na nich nemám žádnou zásluhu. Přirozeně jsem se tak dostal až sem k vytvoření tohoto vlákna a prohlášení, že jsem Ďábel. Ramanova otázka "Kdo jsem já?" má teď pro mě jednoznačnou odpověď. Prožívám sám sebe jako příčinu utrpení všech bytostí tak, že za jejich utrpení ony samy nemohou, ale způsobuji to já sám. To Jáství, na které se pozornost soustředí je právě takové.

Stav, kdy Ďábel zmizí umím popsat jako "samomysl" - myšlení fungující beze mne stále obsahující i okřídlenou rohatou hadí bytost, která tady o sobě dokáže psát jako já.

E PLURIBUS UNUM
Uživatelský avatar
honzam
 
Příspěvky: 2923
Registrován: pon 13. zář 2010 16:09:02
Poděkoval: 63
Poděkováno: 127-krát v 120 příspěvcích

Re: Jednota s Ďáblem - na vlastní nebezpečí!

Příspěvekod Alaja » ned 01. zář 2019 14:39:52

honzam píše:
armin píše:
honzam píše:Pro mne je výstižný ten tučný text a ostatní je omáčka vztažená k existenci sebe sama, jak ji bytost může poznávat, když se mysl obrací z toho vnějšího světa k existenci samotné.

Ten tučný text jsem vytučnil já, protože mi přijde jako hlavní sdělení zabalené do archaického hávu.

Mám zkušenost, že úvahy o nirváně, absolutnu atd. nejsou podstatné, ale co je podstatné, je bdělost - pozorování sebe sama ve všech situacích, pozorování svých motivací, z čeho se rodí.
Například objevování nejrůznějších vnitřních strachů - že nás nikdo nebude mít rád, že neuspějeme, že nejsme dost krásní, co si o nás druzí pomyslí, že budeme nemocní, staří, zemřeme, že nenajdeme vhodného partnera atd., atd.
Vynést vše to - kořeny a příčiny našeho nevědomého prožívání a motivací do světla vědomí a inteligentně to zpracovat.
Zkrátka poznávat sebe sama.
Pravé Poznání do osvobozené nezaujaté mysli a srdce pak přijde samo.

Souhlasím, že tohle je důležité, ale jsem velmi silně přesvědčený, že způsob toho poznávání sebe sama může vést buď k tomu, že v sobě dotyčný rozpozná Boha, nebo že rozpozná Ďábla. Například já jsem k poznávání sebe sama většinou přistupoval tak, že jsem původ svých pochybení viděl v sobě samotném a jako svou vinu a původ dobrých skutků mimo sebe, a že na na nich nemám žádnou zásluhu. Přirozeně jsem se tak dostal až sem k vytvoření tohoto vlákna a prohlášení, že jsem Ďábel. Ramanova otázka "Kdo jsem já?" má teď pro mě jednoznačnou odpověď. Prožívám sám sebe jako příčinu utrpení všech bytostí tak, že za jejich utrpení ony samy nemohou, ale způsobuji to já sám. To Jáství, na které se pozornost soustředí je právě takové.

Stav, kdy Ďábel zmizí umím popsat jako "samomysl" - myšlení fungující beze mne stále obsahující i okřídlenou rohatou hadí bytost, která tady o sobě dokáže psát jako já.



Takže tě doprovází různé destrukce v blízkém či vzdáleném okolí, aniž by jsi pro jejich vznik hrábnul byť jediným prstíkem? :P
Proti záři neomezeného prostoru jsou i ty nejkrásnější zážitky neúplné...
Uživatelský avatar
Alaja
 
Příspěvky: 5678
Registrován: stř 09. zář 2015 10:07:22
Poděkoval: 289
Poděkováno: 404-krát v 388 příspěvcích

Re: Jednota s Ďáblem - na vlastní nebezpečí!

Příspěvekod honzam » ned 01. zář 2019 14:48:31

Nedoprovázejí a to mi právě přijde dost podezřelé. Myslím si, že prožitek Ďábla jako sebe sama ještě není úplné sjednocení s Ním. Další krok je tohle splynutí s ním, kdy není pozornost obrácená k prožitku sebe sama a Ďábla. Také mi přijde zvláštní, že se tohle už druhé odosobnění po letech začalo dít, když jsem sebe Ďábla mísil s tou mateřskostí. Zajímalo mě, co z toho vznikne a v tom odosobnění není ani Ďábel, ani ta mateřskou.
E PLURIBUS UNUM
Uživatelský avatar
honzam
 
Příspěvky: 2923
Registrován: pon 13. zář 2010 16:09:02
Poděkoval: 63
Poděkováno: 127-krát v 120 příspěvcích

PředchozíDalší

Zpět na Úvahy a zamyšlení

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 51 návštevníků