Stránka 12 z 63

Re: Boží království

PříspěvekNapsal: stř 11. pro 2019 8:54:04
od Trini
armin píše:
armin píše:A to je o tom soucitu, o kterém jsme kdysi diskutovali.

Vostalpetr píše:......................................................................................................
Tím se nezaobírám, stejně jako se nezaobírám pokorou,
snadno v tom najdeš záměr, cíl a zisk,

V soucitu žádný záměr, cil a zisk není. (možná v nějakém formálním - neupřímném projevu soucitu)
Soucit je v absolutní podobě nic víc a nic méně kvalitou nekonečného prostoru.
Právě v tom tvém nekonečném prostoru tohle chybí (podle toho, co píšeš), takže to tvoje poznání je bohužel pořád jako ustřelené kecky :lol:
Soucit není něco, k zaobírání se.
Ale ty si asi seš tak jistý tím svým, tak v tom zabydlený, že ti to moje povídání moc nepomůže poznat to, co evidentně ještě neznáš. To se nedá zažít slovy, rozumem, ale srdcem. Není v tobě ani ta přirozená pokora (kterou se také nezabýváš).

To si nestěžuji ani ti neříkám, že bys měl být nějaký jiný než jsi, nebo že bys měl dělat něco jinak, než děláš. To je jen moje zjištění (hypotéza) podobně jako křemenu bych neříkal aby byl pískovcem, nicméně spolehlivě poznám křemen od pískovce.

Asi je to tím, že jsi se zkazil snadnými dlouhodobými diskusemi s Janou. Hold jednooký mezi slepými králem. :lol:


Jana zasypává všechno "láskou" a ty agresivitou a provokováním. Obojí je na ...

;)

Re: Boží království

PříspěvekNapsal: stř 11. pro 2019 9:06:15
od Trini
armin píše:Soucit je v absolutní podobě nic víc a nic méně kvalitou nekonečného prostoru.


Proč by měl mít nekonečný prostor sám k sobě soucit? :roll: S kým nebo s čím by měl soucítit? :donknow:

Je to jen takový dudlík pro trpící. Ale hledajícím to dál nepomůže.

:)

Re: Boží království

PříspěvekNapsal: stř 11. pro 2019 9:10:09
od Eva Nada
V tom, co napsal armin, žádnou agresivitu nevidím, naopak, po dlouhé době jsem nasála "čerstvý vítr" :-) :srdce:

Re: Boží království

PříspěvekNapsal: stř 11. pro 2019 9:52:22
od Trini
Eva Nada píše:V tom, co napsal armin, žádnou agresivitu nevidím, naopak, po dlouhé době jsem nasála "čerstvý vítr" :-) :srdce:


Ty vnímáš jako čerstvý vítr, když se Armin agresivně naváží do Vostálpetra?

Re: Boží království

PříspěvekNapsal: stř 11. pro 2019 9:55:54
od Trini
Trini píše:
armin píše:Soucit je v absolutní podobě nic víc a nic méně kvalitou nekonečného prostoru.


Proč by měl mít nekonečný prostor sám k sobě soucit? :roll: S kým nebo s čím by měl soucítit? :donknow:

Je to jen takový dudlík pro trpící. Ale hledajícím to dál nepomůže.

:)

Proto jsem se nedala mezi duchovně hledající, když jsem hledala odpovědi na palčivé otázky. Šlo mi o to najít pravdu a ne dudlat oblíbené duchovní koncepty.

:)

Re: Boží království

PříspěvekNapsal: stř 11. pro 2019 10:02:21
od Trini
Trini píše:
Eva Nada píše:V tom, co napsal armin, žádnou agresivitu nevidím, naopak, po dlouhé době jsem nasála "čerstvý vítr" :-) :srdce:


Ty vnímáš jako čerstvý vítr, když se Armin agresivně naváží do Vostálpetra?


P.S. Pro mne by byl "čerstvý vítr" věcná diskuze se vzájemným respektem. Ale to sem zřejmě nikdy nepřivane.

Re: Boží království

PříspěvekNapsal: stř 11. pro 2019 11:49:11
od Trini
armin píše: takže to tvoje poznání je bohužel pořád jako ustřelené kecky :lol:

Jen aby to nebylo přesně naopak. ;) V poslední době se projevuješ jak střelený pošuk, zatímco Petr začal psát převážně věcně.

:)

Re: Boží království

PříspěvekNapsal: stř 11. pro 2019 13:08:25
od armin
Trini píše:
armin píše:Soucit je v absolutní podobě nic víc a nic méně kvalitou nekonečného prostoru.


Proč by měl mít nekonečný prostor sám k sobě soucit? :roll: S kým nebo s čím by měl soucítit? :donknow:

Je to jen takový dudlík pro trpící. Ale hledajícím to dál nepomůže.

:)


Nedávno jsem v komentáři Vostálovi přirovnal soucit ke gravitaci ve vesmíru. Vše se vzájemně přitahuje.
Kdybys cítila všesměrný přirozený soucit, tak bys nepopisovala jen svoje představy o soucitu.
Soucit není pocit, ale cit.
Sou-cit.

Tomu, jenž přijde, zpívám do pochodu.
Chci žízni jeho znít, být stopkou jeho plodu.
Tomu, jenž přijde, zpívám do pochodu.

Na zem si lehněte, ó, lidé, nejblíž je vám.
Duní v ní kroky, strom, ta smělá báseň dřeva
a řeka, která se neviditelně vlévá.

Vezměte větev, která nerozkvetla,
v pochodeň změní se po okraj plnou světla,
v pochodeň pro všechny, jež nemusí být světlá.

Řítí se vodopád a ze srdce vám tryská,
hle, víra zářící, nad pomyšlení blízká,
tomu, jenž přichází, slavnostní píseň píská.

Ó, bledý, lidský, bratrský a čistý,
ó, pevný, úplný, čirý jak ametysty,
jsme připraveni již jak v listopadu listy.

Do tebe padneme, do tebe sřítíme se,
my skály poznali, studánky, jež jsou v lese
a krutou odvahu v samotě, na útese.

My smrt jsme poznali a tebou popřeme ji,
bolest, tu bolestnou přípravu na naději,
do rukou dáme ti, jež soucitem se chvějí.

A láska naše ví, že boj, ten boj náš svatý
ty slavně zrytmuješ, ty krásný, odpočatý,
ve velkém poznání až strháš s duší šaty.

Tomu, jenž přijde, zpívám do pochodu.
Chci žízni jeho znít, být stopkou jeho plodu.
Tomu, jenž přijde, zpívám do pochodu.


(Jiří Orten)

Re: Boží království

PříspěvekNapsal: stř 11. pro 2019 13:14:47
od armin
Trini píše: V poslední době se projevuješ jak střelený pošuk, zatímco Petr začal psát převážně věcně.

:)

Zřejmě to na Vostála dobře působí.

Naopak ty respektem a věcnou diskuzí v poslední době moc neoplýváš.
Necháš se snadno vyvést z role probuzené kdejakým pošukem :lol:
Což je také dobré. Nebudeme si přece před sebou na něco hrát, ne?

:)

Re: Boží království

PříspěvekNapsal: stř 11. pro 2019 15:10:34
od Alaja
Trini píše:
armin píše:Soucit je v absolutní podobě nic víc a nic méně kvalitou nekonečného prostoru.


Proč by měl mít nekonečný prostor sám k sobě soucit? :roll: S kým nebo s čím by měl soucítit? :donknow:

Je to jen takový dudlík pro trpící. Ale hledajícím to dál nepomůže.

:)


Jestli ty emoce a pod. nejsou určeny hlavně pro pobyt ve hmotě...a pak snad ještě pro ta různá "nebe".....neb kde je soucit, slitování, tam musí být i nějaká ta pohroma... :donknow:

Re: Boží království

PříspěvekNapsal: stř 11. pro 2019 15:45:03
od Alaja
Avalókitéšvara


Avalókitéšvara (tibetsky སྤྱན་རས་གཟིགས, ve Wylieho transkipci Spyan-ras-gzigs) je v mahájánovém buddhismu jeden z nejvýznamnějších bódhisattvů. Ztělesňuje soucit (sa. karuná), jednu ze dvou nejvýznamnějších složek buddhovství (druhou je moudrost (sa. pradžňá), kterou zastupuje Maňdžušrí). Čínská podoba Avalókitéšvary se nazývá Kuan-jin, v Tibetu je znám jako bódhisattva v podobě Čenrézig.

Doslovný význam složeniny Avalókitéšvara bývá vykládán různě, na jedné straně jako "Pán, jenž shlíží shůry", přičemž poslední část jména je chápána jako "íšvara", "pán", na druhé straně jako "Ten, jenž vnímá (vyslyší) zvuky (výkřiky) světa" nebo též jako "Zvuk, který ozařuje svět", kdy za poslední část slova je pokládán výraz "svara", "zvuk".[1] Jeho přízvisko zní Padmapáni („Ten, jenž má v ruce lotos“).

Ikonografie

Ikonografické ztvárnění bódhisattvy soucitu je velmi široké. Většinou se hovoří o třiceti třech různých podobách. Zpravidla bývá vyobrazen jako tisíciruký či čtyřruký, ale nezřídka i jako dvouruký. Množství rukou má zobrazovat jeho schopnost působit ve prospěch mnoha trpících bytostí ve stejném okamžiku. Na hlavě mívá umístěný šperk se zobrazením buddhy Amitábhy, jelikož Avalókitéšvara slouží jako jeden z jeho průvodců. Často drží v ruce modrý lotos (odtud přízvisko Padmapáni).

Jedna z legend praví, že když Avalókitéšvara shlížel seshora na zemi a viděl všechny bytosti, pukla mu hlava nad vším tím jejich utrpením. Buddha Amitábha sesbíral kousky puklé hlavy a sestavil z nich jedenáct menších hlav. Proto je často zobrazován i s jedenácti hlavami.

Tibetský buddhismus

V tibetském buddhismu je Avalókitéšvara znám pod jménem Čenrézig (dosl. „Zřící pronikavým zrakem“), který je emanací buddhy Amitábhy. Tibeťané jej spojují s událostmi vzniku tibetského národa. Za emanaci Čenréziga je považován král Söngcän Gampo, Gesar z Ling, Tárá, především karmapové a dalajlámové.[2] V tibetském buddhismus mají bódhisattvové svůj ženský protějšek. U Čenréziga je jím Tárá, která se podle legendy zrodila z Avalókitéšvarovy slzy.

Asi nejznámější buddhistická mantra Óm Mani Peme Hung je věnovaná právě Čenrézigovi. Mantra je velmi rozšířena i mezi laiky, kteří věří, že když je vyřčena v nebezpečí nebo nutné potřebě, Čenrézig může zakročit v jejich prospěch, avšak je vyslovována i zcela běžně, „pro blaho všech trpících bytostí“.

Paralely mezi Avalókitéšvarou a Ježíšem Kristem

Komparativně religionisticky je možné, že archetyp Avalókitéšvary vznikl buddhistickou reflexí Ježíše Krista. Poprvé se tato postava v buddhismu objevuje v 1. století n. l., ve kterém Ježíš žil a působil, konkrétně v Lotosové sútře, v jejímž kharosthijském originálu gandhárské redakce Buddha Šákjamuni předpovídá vystoupení velkých bódhisattvů ve světě 500 let po své smrti, ke které podle všeho došlo roku 483 př. n. l. První Avalókitéšvarova zobrazení v buddhistické ikonografii z 2. století n. l. ukazují pozorovateli symbolické značky na rukou a nohou, které svým anatomickým umístěním naznačují rány po ukřižování, v buddhistické interpretaci pak odkazují na Dharmačakru („Kolo Dharmy“), jejíž druhé roztočení symbolizuje vyložení nauk druhého cyklu, tj. Mahájány z 1. století n. l. V mahájánovém panteonu buddhismu vystupuje Avalókitéšvara v mystické trojici s transcendentálním Buddhou Amitábhou (sanskrt. „Nezměrné světlo“) coby svým mystickým Otcem a s transcendentálním bódhisattvou Mahásthámapráptou (sanskrt. „Příchod velké síly“) coby svým mystickým Duchem, odrážeje tím mahájánový model Trikája coby trojí ztělesnění univerzálně „buddhovské podstaty“ (buddhadhátu). Avalókitéšvara byl rovněž zobrazován s antropomorfní miniaturou Amitábhy na své koruně na znamení svého duchovního království v Amitábhově „nebeské zemi radosti“ (sukhávatívjúha). Od počátku mahájánového buddhismu v jeho gandhárské provenienci Avalókitéšvara figuroval jako univerzální buddhovský Spasitel (buddhisticky tzv. Mahásattva – zkratka z „Velký Bódhisattva“), zosobňující univerzální buddhovský „soucit“ (karuná) se všemi živými bytostmi, vzdávající se za jejich obrácení k nirváně vlastní nirvány a přebírající na sebe „neprospěšné karmické plody“ (akúsala karmaphala) trpících. Všechny tyto mahájánové buddhistické rysy Avalókitéšvary korespondují s křesťanským pojetím Ježíše Krista, s dobou jeho života, se symbolickým významem jeho ukřižování, s navržením Nové smlouvy, se Svatou Trojicí Otce, Syna a Ducha Božího, s motivem Království nebeského a obrazem Spasitele světa a obětního Beránka Božího. Kromě toho, podobně jako se římští Papežové považovali za pozemské zástupce Krista, považují se dodnes tibetští Dalajlamové za pozemské zástupce a vtělení Avalókitéšvary.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Aval%C3%B ... %C5%A1vara

Re: Boží království

PříspěvekNapsal: stř 11. pro 2019 15:48:59
od Alaja
Kuan-jin

Kuan-jin (čín. 觀音, pchin-jin Guanyin, jap. Kannon, viet. Quan Âm) je čínská, většinou ženská podoba původně indického bódhisattvy soucitu Avalókitéšvary. Spolu s Samantabhadrou, Kšitigarbhou a Maňdžušrím je počítán mezi čtyři velké bódhisattvy čínského buddhismu. Podle lidového pojetí je Kuan-jin domovem na východě Číny na ostrově Pchutchuo-šan, kde je i svatyně bódhisattvy.[1]


Ikonografie

Zatímco v Indii je Avalókitéšvara zobrazován jako muž, v Číně je již od 8. století doložena jeho ženská podoba, snad pod vlivem tantrických nauk.[2] Do jisté míry na tom mohl mít podíl fakt, že se na tohoto bódhisattvu obracely ženy, zejména v době těhotenství. Avšak hlavní důvody se spatřují právě v tantrickém učení, kdy každý mužský bódhisattva má svůj protějšek v ženské podobě, a v mísení s čínským taoismem. Ženskou i mužskou podobu lze v Číně dosud nalézt, ženská však převládá, i když je mnohdy nemožné se na pohlaví některých zobrazení usnést.[2]


Legenda o Miaošan

O Kuan-jin se vypráví velmi mnoho legend. Asi nejznámější z nich je z 12. století a nazývá se Vzácný svitek z Křehké hory.

Je o princezně Miaošan, která když se měla vdát za manžela, kterého ji její královský otec vybral, odmítla. Otce tím velmi rozhněvala a dal ji uvěznit, poté ji vsadil do kláštera, a když princezna stále vzdorovala, dal ji uškrtit a spolu s ní i pět mnišek. Bódhisattva Kšitigarbha vzal princeznino tělo a provedl je po říších pekla. Miaošan cestou začala učit pekelné bytosti dharmě. Když se o tom dozvěděl Pán smrti Mára, požádal princeznu, aby se vrátila do říše živých a neodváděla mu bytosti z jeho říše.

Mezitím otec princezny těžce onemocněl. Když se Miaošan vrátila z říše pekel, vzala na sebe mnišský úbor a zašla za otcem. Jeho lékařům řekla, že otce uzdraví jen lék vyrobený z rukou a očí člověka, který nepoznal nenávist. Ten člověk je prý mnich a žije na Křehké hoře. Když tam královi služebníci přišli, spatřili Miaošan, převlečenou za mnicha, jak si uřízla obě ruce a vydloubla oči. Lék z nich vyrobený uzdravil krále. Jakmile byl král schopen pohybu, vydal se na nedalekou horu a jakmile v mnichovi poznal svou dceru, kterou dal zaškrtit, prohlédl. Přijal Buddhovo učení a prosil, aby byly princezně oči a ruce navráceny. Princezna na sebe vzala podobu tisícirukého bódhisattvy a sdělila králi, že je vtělením Kuan-jin.[3]

https://cs.wikipedia.org/wiki/Kuan-jin

Re: Boží království

PříspěvekNapsal: stř 11. pro 2019 16:36:56
od Trini
Alaja píše:
Trini píše:
armin píše:Soucit je v absolutní podobě nic víc a nic méně kvalitou nekonečného prostoru.


Proč by měl mít nekonečný prostor sám k sobě soucit? :roll: S kým nebo s čím by měl soucítit? :donknow:

Je to jen takový dudlík pro trpící. Ale hledajícím to dál nepomůže.

:)

Jestli ty emoce a pod. nejsou určeny hlavně pro pobyt ve hmotě...a pak snad ještě pro ta různá "nebe".....neb kde je soucit, slitování, tam musí být i nějaká ta pohroma... :donknow:


Ano, soucit je v projeveném. Jinde není potřeba.

:)

Re: Boží království

PříspěvekNapsal: stř 11. pro 2019 16:44:56
od Trini
armin píše:
Trini píše: V poslední době se projevuješ jak střelený pošuk, zatímco Petr začal psát převážně věcně.

:)


Zřejmě to na Vostála dobře působí.


Spíš naopak.
Petr je svůj. Autentický a silný. To ti zřejmě vadí, a tak se ho snažíš vyprovokovat.

:)

Re: Boží království

PříspěvekNapsal: stř 11. pro 2019 16:47:02
od Trini
armin píše:Kdybys cítila všesměrný přirozený soucit,


Dala jsem ti jasnou otázku: S čím soucit?

Re: Boží království

PříspěvekNapsal: stř 11. pro 2019 17:04:53
od Trini
Soucit

https://cs.wikipedia.org/wiki/Soucit

Soucit je pocit spoluúčasti na bolesti a trápení druhých. Podle výzkumů se soucit sestává z následujících pěti elementů:

1. rozpoznání utrpení
2. pochopení faktu všeobecné přítomnosti utrpení v lidské zkušenosti
3. prožívání emočního pohnutí nad utrpením druhých a emočního spojení s jejich trápením
4. tolerování průvodních nepříjemných pocitů (např. strachu, tísně, bolesti) tak, že zůstaneme otevření vůči utrpení dané osoby a akceptujeme jej
5. jednání nebo motivace k jednání směrem ke zprostředkování úlevy od utrpení

Re: Boží království

PříspěvekNapsal: stř 11. pro 2019 17:16:58
od Alaja
:)
https://www.novinky.cz/zena/vztahy-a-se ... paign=null

Pozor na falešnou pozitivitu nejen o Vánocích

Jedním ze smyslů života, zvlášť toho soukromého, je hledání spokojenosti a štěstí. Často slýcháme, že tu jde především o osobní postoj. Prostě máme být pozitivní a dobré věci přijdou, hlásají motivační citáty. Jenže permanentní nucená pozitivita není přirozená, tudíž vyvolává i řadu nechtěných vedlejších účinků. Dokonce i ubližuje. A to i o Vánocích.

Jako u spousty původně dobrých věcí i tady platí, že bychom ani ve snaze zlepšit svůj život neměli zacházet do extrémů. Termín toxická pozitivita se vztahuje k životní snaze za každou cenu udržet stoprocentně kladný životní postoj, a to čtyřiadvacet hodin denně, sedm dní v týdnu.

Navíc vyžaduje absenci negativních pocitů nejen od sebe, ale i od svého okolí. Že je to nemožné? Tím víc překvapuje, kolik lidí se o to alespoň intenzivně snaží.

Efekt totiž může být úplně opačný. Podle odborníků je to totiž skvělý recept na zesílení nepříjemných a znepokojujících pocitů a všeobecné frustrace.

„Je to paradox, ale tento přístup nakonec přinese mnoho zármutku,“ uvádí Brock Bastian, spoluautor studie zabývající se potlačováním některých emocí z celkové pocitové škály.

„Tito lidé mají mnohem větší náchylnost k obsesivnímu zabývání se každou negativní emocí, která jim prolétne hlavou,“ upozorňuje vědec a doporučuje přístup, který také velí zdravý rozum – negativní emoce bychom si připouštět měli, protože život není jen růžový.

Pocity prostě nelze popírat

Snaha zvládnout vše perfektně, a ještě se u toho cítit dobře, je velmi náročná. Pokud chceme rodině připravit „dokonalé“ Vánoce, které si všichni stoprocentně užijí, můžeme dosáhnout pravého opaku. Zvlášť když k tomu máme zapotřebí kontrolovat i emoce ostatních.

„Je to téměř jistý recept na neúspěch. Pokud takto žijeme dlouhodobě, je to na náš energetický dluh a může nás přivést ke kolapsu,“ říká Jitka Holčapková z pražské kliniky KAPPA a dodává, že člověk tím frustruje nejen sebe, ale i své okolí.

Důsledky takového chování můžeme dobře vidět na trochu extrémním příkladu publicistky Helen Wilson Beeversové. Od mládí trpí vážnou nemocí a mnohokrát byla dlouhodobě hospitalizována.

„Už ani nevím, kolikrát jsem slyšela: Dívej se na to z té lepší stránky.“ Řeči o tom, jak by všechno mohlo být lepší, jen kdyby chtěla a měla pozitivní přístup, považuje nejen za povýšenecké, ale i překrývající realitu a potlačující skutečné pocity. Pokud chceme někomu pomoci, těžko toho dosáhneme tím, že po něm budeme chtít, aby popíral závažnost problému nebo považoval své autentické emoce za neadekvátní.

„Měli bychom být v rovnováze,“ říká psychiatrička Jitka Holčapková. „Na jedné straně je tu škarohlídství a na druhé falešná pozitivita, která je hodně o nepochopení celkové situace, snaze vyhnout se nepříjemnostem.“

Můžeme naslouchat a sdílet

Podle psychiatričky je do určité míry přirozené, že se nechceme zabývat cizími problémy, a nakonec se musíme rozhodnout, jestli nám to stojí za to, nebo ne.

„Falešná pozitivita je taková obrana na vše, třeba před tím, abychom si připustili, že daný člověk je smutný a my s tím nemůžeme nic dělat.“ Nemáme tu moc, udělat z něj šťastnou a spokojenou bytost jen lusknutím prstů nebo hláškou: Pozitivní myšlenky přinášejí pozitivní věci.

„Takovým přístupem si lidé ničí vztahy. Pokud se takhle budete dlouhodobě chovat ke svým blízkým, způsobíte konflikty.“ Navíc budete těžko působit věrohodně a autenticky a lidé se k vám nebudou obracet s důvěrou.

Co tedy pro své blízké můžeme udělat? Těžké chvíle někdy potkají každého. „Můžete pomoci i bez mluvení, zabalit ho do deky, uvařit mu čaj, to může být hodně přínosné,“ radí Jitka Holčapková. Schopnost unést cizí nepříjemné emoce se dá trénovat a sdílení je mnohdy to jediné, co zmůžeme.

„Neměli bychom tlačit smutného člověka k něčemu, na co nemá kapacitu, a neměli bychom chtít rychle vyřešit jeho smutné stavy. To nezvládnou ani odborníci, akorát tím přivodíme sami sobě frustrace.“

Malé nečestnosti

Na druhou stranu jsme povzbuzení někdy v životě potřebovali všichni. Slova jako: Neboj, to se vyřeší, nám mnohokrát pomohla. Dá se tedy poznat, kdy jde o povzbuzení přínosné, a kdy je toxické?

„Pokud pozitivitu používáme jen jako zástěrku k tomu, aby byly umlčeny skutečné lidské zážitky a prožitky, je to špatně,“ myslí si psycholožka Jamie Longová, podle které všichni prožíváme nejen bolestivé, ale i prostě jen nepěkné emoce.

„Pravda je, že my lidé máme své chyby. Někdy jsme žárliví, rozzlobení, dotčení nebo lakomí.“ Pokud jsme podle psycholožky nuceni celý den vysílat jen „pozitivní vibrace“, jsme obráni o možnost autentického lidského prožitku. Nedává nám to možnost uvědomit si své „ošklivé“ pocity nebo strachy, natož je zpracovat.

Podle odborníků přináší příliš pozitivní přístup tato negativa:
•Pocit studu. Nemusíme si ho ani uvědomovat, ale máme pocit, že bychom měli něco dělat jinak a skrývat, co jsme. Příklad? Třeba výčitky kvůli žárlivosti nad perfektními fotkami z Instagramu.
•Potlačování emocí. Vytvoříme si personu pro okolní svět i pro své nejbližší, a tím popíráme, kdo opravdu jsme.
•Izolace a jiné vztahové problémy. Pokud se chováme neautenticky, začneme se izolovat od světa, ale i sami od sebe.


Psycholožky Jamie Longová a Samary Quinterová dávají příklady toxických, a naopak pozitivních vět.

Mezi ty falešné patří: Nemysli na to a buď v pohodě. Prohra je nesmysl. Všechno bude dobré. Budeme tu mít jen pozitivní vibrace. Když to zvládnu já, tak ty taky. Soustřeď se na ty dobré stránky. Vše se děje z nějakého důvodu. Mohlo by to být horší.

Vhodnější jsou tyto přijímající komentáře: Pověz mi, jak se cítíš. Poslouchám. Prohra je součástí úspěchu. To musí být těžké, myslím na tebe. Jsem tu pro tebe i v dobrém i ve zlém. Každý to máme jinak, a to je v pořádku. Nejsi v tom sám. Občas si vytáhneme tu krátkou sirku. Jak ti můžu pomoci? Je mi líto, že tím musíš procházet.

Re: Boží království

PříspěvekNapsal: stř 11. pro 2019 17:38:44
od Eva Nada
Díky, armine, za tu báseň od Ortena, ouplně mě dostala... :whiteflower:
S tím soucitem je to trošku složitější, holky do jisté míry maji pravdu , to když je soucit brán jako emoce, pochazejici nebo vystupujici z osoby. Je vztah já a to, atd.

Ovšem existuje i Soucit, který kjsi měl na mysli ty, alespon doufám ;) , který nádherně zobrazuje právě báseň, kterou jsi vložil...

Nu....

Re: Boží království

PříspěvekNapsal: stř 11. pro 2019 17:39:47
od armin
Trini píše:
armin píše:Kdybys cítila všesměrný přirozený soucit,


Dala jsem ti jasnou otázku: S čím soucit?


Pokud necítíš, neuvědomuješ si neosobní všestranný soucit, tak tě budou stále napadat takovéto "jasné" otázky.

Atíša (982–1055) jednou pravil: „Nejvyšší význam všeho učení je prázdnota a soucit je její esencí.“

Tohle zase píše Osho:
"Dosáhne-li člověk osvícení, jeho celá bytost vyzařuje soucit - ke VŠEM živým bytostem. Veškerý život je naplněn jeho soucitem. Začnou z něj proudit řeky soucitu a zasáhnou každého - muže, ženy, zvířata, ptáky, stromy, řeky, hory, hvězdy. Všechen život začne sdílet jeho soucit."

Asi na to založím vlákno, abych to pokud možno vyjasnil.
Možná to Vostálovo "záležení" vlastně koření v soucitu, i když trochu sebestředností modifikovaného.

Re: Boží království

PříspěvekNapsal: stř 11. pro 2019 17:45:38
od Eva Nada
:srdce: :starik: ;) :poklona: