Význam učení o nestvořených energiích

Trini píše:Ty shazuješ druhé.
http://pravoslavbrno.cz/svaty-rehor-pal ... zbozsteni/
Viděti Boha takovým, jakým je…
....
„Také svatý Řehoř Palama viděl tuto Boží slávu, osobně viděl nestvořené Světlo, které je Boží energií, ale nejedná se o Boží bytnost (podstatu), a také díky tomu mohl potvrdit, že Bůh pro nás pravoslavné křesťany není něčím vyskytujícím se vysoko (v nebi), zatímco my jsme hluboko dole (na zemi), anebo něčím, co je od nás vzdálené, něco mimo nás a náš život, nýbrž nás ujistil o tom, že Boha můžeme hledat, že Ho může prožívat, že s Ním můžeme rozmlouvat, že Ho můžeme vidět, ačkoli pouze tehdy, když máme naše duchovní oči do široka otevřené, zdravé a očištěné.“
....
Alaja píše:Takže, moji milí spolubesedníci, ono slovo "osvícení" má vše společné s rozpoznáním a se zřením onoho duchovního světla.....
honzam píše:Alaja píše:Takže, moji milí spolubesedníci, ono slovo "osvícení" má vše společné s rozpoznáním a se zřením onoho duchovního světla.....
...
Alaja píše:Takže, moji milí spolubesedníci, ono slovo "osvícení" má vše společné s rozpoznáním a se zřením onoho duchovního světla.....
Eva Nada píše:Alaja píše:Takže, moji milí spolubesedníci, ono slovo "osvícení" má vše společné s rozpoznáním a se zřením onoho duchovního světla.....
To si myslím, že ani nee, bo ve stavu osvobození mizí ten, kdo by rozpoznával a cokoli zřel
No ale uvidíme, co na to armin, on oponuje jen Trini a Petrovi, tobě ne, z mě záhadných důvodů, tak se necháme překvapit
https://cs.wikipedia.org/wiki/B%C3%B3dhi
...
Bódhi je pojem indického původu, který je odvozen z kořene budh (probudit se, porozumět) a v buddhismu označuje zážitek probuzení nebo osvícení. Pojem osvícení pravděpodobně vznikl z meditačních zkušeností, kdy ve fázi hluboké kontemplace zaplaví praktikujícího jasné světlo a tím se praktikující probudí z iluze samsáry. Osvícení jako náboženský pojem je tradičně používáno i v křesťanství, kde označuje prožitek křesťanských světců, kteří byli „osvíceni Bohem“. Dle buddhismu je však nutné realizovat probuzení vlastními zásluhami. Není nikdo jiný, kdo by nás mohl svou mocí osvítit, nebo nějakým jiným způsobem očistit a předat nám tak své vlastní intuitivní poznání. Ani výraz probuzení není nutně spojen s představou, že nás musí někdo nebo něco probudit. Slovo probuzení se jeví jako vhodné také proto, že implikuje představu člověka probuzeného ze snu. Právě samsára, čili koloběh neustálého znovuzrozování, je v buddhismu často přirovnáván ke snu, o němž si myslíme, že je skutečný a z něhož je nutné se probudit.
....
Eva Nada píše:
No ale uvidíme, co na to armin, on oponuje jen Trini a Petrovi, tobě ne, z mě záhadných důvodů, tak se necháme překvapit
Eva Nada píše:To mi je asi platné tolik, co mrtvému zimník...
Eva Nada píše:To mi je asi platné tolik, co mrtvému zimník...
Trini píše:Eva Nada píše:To mi je asi platné tolik, co mrtvému zimník...
Ty mu fakt to jeho žvanění věříš?
Vždyt neumí nic jiného než hloupě žvanit. No, uvidíš sama, kam tě to přivede.
Jemu se zřejmě daří, čím dál tím hůř, a utěšuje se, že to tak je správně.Proto to prorokuje i tobě. Je to holt duchovní břídil.
Eva Nada píše:Jak říká děda z Bobulí: "Lepší je si to posrat podle sebe, než podle toho, jak ti radí druzí"
Alaja píše:Ono i vatikánské pojetí k tomu začíná docházet také, že nejdůležitější v duchovnu je to "světlo". Světlo Víry a Světlo Slávy.
Lumen Fidei:
...
Světlo, které třeba objevit
4. Je tedy nezbytné znovu objevit povahu světla, jež je vlastní víře, protože, zhasne-li tento jeho plamen, pak všechna ostatní světla ztratí svůj jas. Světlo víry má totiž jedinečnou povahu, neboť dokáže osvěcovat celou lidskou existenci. A protože je to světlo tak mocné, nemůže vycházet z nás samotných, ale musí přicházet z původnějšího zdroje. V posledku musí přicházet od Boha. Víra se rodí v setkání s živým Bohem, který nás volá a zjevuje nám svoji lásku, která nás předchází a na níž můžeme pevně spočinout a stavět život. Přetvořeni touto láskou, obdržíme nové oči, zakusíme, že je v ní velký příslib plnosti, a otevře se nám pohled do budoucnosti. Víra, kterou dostáváme od Boha jako nadpřirozený dar, jeví se jako světlo na cestu, světlo, jež orientuje naši cestu v čase. Na jedné straně vystupuje z minulosti, je světlem zakládající paměti Ježíšova života, kterým se zjevila Jeho naprosto spolehlivá láska schopná přemoci smrt. Poněvadž Kristus vstal z mrtvých a táhne nás za smrt, je víra současně světlem, které přichází z budoucnosti a otevírá před námi velké horizonty, vede nás za naše izolované „já“ vstříc šířce společenství. Chápeme tedy, že víra nepřebývá v temnotě, je světlem v našich temnotách. Dante v Božské komedii, poté co svoji víru vyzná před svatým Petrem, popisuje ji jako „jiskru žhavou, která se v plamen sálající nítí a hvězdou ve mně jiskřit neustává“[4]. Právě o tomto světle víry bych chtěl mluvit, aby rostlo, osvěcovalo přítomnost a stalo se nakonec hvězdou ukazující horizonty naší cesty v době, kdy má člověk toto světlo obzvláště zapotřebí.
...
https://cs.wikipedia.org/wiki/Lumen_fidei
http://www.zivotvpritomnosti.cz/clanky/ ... id-godman/
Můj život v Ramanašrámu- David Godman
....
Jistá lady, která byla velmi oddána, prováděla tradiční rituál uctívání, kdykoliv se naskytla možnost daršanu Bhagavána. Vrhla se před Bhagavánem na zem, dotkla se jeho nohou a pak si ruce, které se dotkly Bhagavánových nohou, položila na oči. Poté, co to Bhagaván zjistil, jí jednoho dne řekl, ´Pouze svrchované Já, které vždy září jako skutečnost ve vašem srdci, je Sadguru. Čiré vědomí, které září jako vnitřní světlo „já", je jeho milostivýma nohama. Pouze kontakt s nimi (vnitřníma svatýma nohama) vám může přinést pravou spásu. Spojením oka odraženého vědomí (chidabhasa), které je vaším vědomím individuality (džíva bodha), s těmito svatýma nohama, které jsou skutečným vědomím, je jednotou nohou a hlavy, což je skutečným významem slova „asi" („jsi", jako je v mahavakya „Ty jsi To"). Jelikož těchto vnitřních svatých nohou se lze dotýkat přirozeně a neustále, tak potom, s myslí nasměrovanou dovnitř, je třeba se držet vnitřního vědomí, které je vaší skutečnou podstatou. Pouze toto je ta správná cesta pro odstranění pout a dosažení nejvyšší pravdy.´
....
Eduard Tomáš - 999 otázek a odpovědí na cestě poznání
Proč trvá duchovní cesta obvykle tak dlouho?
1.Protože zvyk zatemnění se také dlouho vyvíjel a není ho proto možno likvidovat obratem.
2.Protože náhlé a trvalé odložení ega by bylo pro člověka příliš děsivé a neobvyklé. Na obojí se člověk musí připravovat postupně nižšími druhy savikalpa samádhi i občasnými nirvikalpa samádhi, jimiž se omyl ega vymazává nenásilně a Osvícení je postupně přijímáno jako přirozený a samozřejmý stav. Po této přípravě však konečný převrat nastává zpravidla obratem.
3.Protože konečné poznání a trvání Pravdy je příliš oslňující, je nutno si na ně zvykat.
4.Pomalý postup v současnosti je z velké části odvislý od postupů předtím, tj. v minulosti.
5.Nejdůležitější je, co pro zkrácení duchovní cesty děláme teď, což je opět z největší části závislé na naší touze po Pravdě a na Milosti Boží.
Více zde: https://lecitelstvi.webnode.cz/news/edu ... e-poznani/
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků