Bezpříčinná příčinnost

Re: Bezpříčinná příčinnost

Příspěvekod armin » pát 16. říj 2020 22:49:13

vostalpetr píše:
To je fajn že mě občas popíchneš,

já jak mám tu sklerozu, tak už u Jany se mně stávalo, že jsem občas zapomněl že je kunda,

je dobrý se připomenout že jsi kunda a že má být s tebou také tak nakládáno...


No, Jana je, dalo by se říci "kunda",
ale já, když už uvažuješ na této úrovni, jsem když tak čurák a ne kunda.
To jen tak pro upřesnění...
Uživatelský avatar
armin
 
Příspěvky: 1763
Registrován: pát 11. zář 2015 11:58:43
Poděkoval: 30
Poděkováno: 62-krát v 59 příspěvcích

Re: Bezpříčinná příčinnost

Příspěvekod honzam » pát 16. říj 2020 22:52:07

armin píše:
honzam píše:Naučila jsem se slovo kudla. :D


No, to si si špatně přečetla. Petr slovo kudla sna nikdy nepoužil, pokud vím.
Používá podobně znějící slovo "kunda" a to je poněkud o něčem jiném, nám nezamindrákovaným mužům velmi milé slovo - a nejen slovo....

http://inspiruj.cz/viewtopic.php?f=64&t=1447#p9169

vostalpetr píše:Teda,
abych to vysvětli,
letos jsem nadmíru spokojenej, nebot téměř všechno co jsem si naplánoval se zvrhlo v pravý opak,
což jinými slovy znamená, že na vás pánbu nezapomněl a stará se o vás,

občas se mi ovšem stane, že mi všechno klape a vychází,
a to si pak říkám, vykašlal se na mě? zapomněl na mě?
nebo mě chce jen uspat a uchlácholit aby až budu blaženě pochrupovat na vavřínech slávy mi pak mohl vrazit kudlu do zad?
Řekla bych, že by si mohl dát tuhle fotku snad i do občanky, on měl vždycky talent dělat všechno důkladně. - Jana (Nic)
Uživatelský avatar
honzam
 
Příspěvky: 2437
Registrován: pon 13. zář 2010 17:09:02
Poděkoval: 53
Poděkováno: 110-krát v 103 příspěvcích

Re: Bezpříčinná příčinnost

Příspěvekod honzam » pát 16. říj 2020 22:56:43

armin píše:
vostalpetr píše:
To je fajn že mě občas popíchneš,

já jak mám tu sklerozu, tak už u Jany se mně stávalo, že jsem občas zapomněl že je kunda,

je dobrý se připomenout že jsi kunda a že má být s tebou také tak nakládáno...


No, Jana je, dalo by se říci "kunda",
ale já, když už uvažuješ na této úrovni, jsem když tak čurák a ne kunda.
To jen tak pro upřesnění...

... žárlíš na Janu.

http://inspiruj.cz/viewtopic.php?f=22&t=4074&start=1120#p41172
armin píše:Bohužel Petr, když je zrovna nepříčetný vidí jen své mindráky - "Janu", ale mne ne. Je bohužel úplně vedle. A to je při jeho inteligenci škoda.
Řekla bych, že by si mohl dát tuhle fotku snad i do občanky, on měl vždycky talent dělat všechno důkladně. - Jana (Nic)
Uživatelský avatar
honzam
 
Příspěvky: 2437
Registrován: pon 13. zář 2010 17:09:02
Poděkoval: 53
Poděkováno: 110-krát v 103 příspěvcích

Re: Bezpříčinná příčinnost

Příspěvekod vostalpetr » pát 16. říj 2020 22:58:20

V mých představách máš ovšem tak malýho pindíka,

že jsi vlastně kunda,

no jsou to jen představy ale občas bejvaj mý představy docela přesný...

Musím říct, že coby nudista jsem si toho roky nevšimnul, že jsou chlapi co maj pindíka velkýho jako kundu,

až teprve když mě to upozornila přítelkyně....

Ale nebud z toho smutnej, i lesbickej sex má něco do sebe, takže to není ani tak handikap, jako spíše výhoda...
Uživatelský avatar
vostalpetr
 
Příspěvky: 5225
Registrován: úte 20. led 2009 14:57:12
Poděkoval: 98
Poděkováno: 660-krát v 504 příspěvcích

Re: Bezpříčinná příčinnost

Příspěvekod honzam » pát 16. říj 2020 23:23:36

Taky si myslím, že by si s Janou rozuměly v tom, jak jsou obě dokonalé.
Řekla bych, že by si mohl dát tuhle fotku snad i do občanky, on měl vždycky talent dělat všechno důkladně. - Jana (Nic)
Uživatelský avatar
honzam
 
Příspěvky: 2437
Registrován: pon 13. zář 2010 17:09:02
Poděkoval: 53
Poděkováno: 110-krát v 103 příspěvcích

Re: Bezpříčinná příčinnost

Příspěvekod vostalpetr » sob 17. říj 2020 7:25:03

honzam píše:Taky si myslím, že by si s Janou rozuměly v tom, jak jsou obě dokonalé.



Myslíš Janu a Lídu ?

No jsou dokonalý, jedna rozpouští vasány uvědoměním a druhá je rozpustila ve vteřině láskou, takže už je nemá...


Proti těm dvěma je i Dodo prutkej intelektuál a duchovní mistr.... :Studuji:
Uživatelský avatar
vostalpetr
 
Příspěvky: 5225
Registrován: úte 20. led 2009 14:57:12
Poděkoval: 98
Poděkováno: 660-krát v 504 příspěvcích

Re: Bezpříčinná příčinnost

Příspěvekod honzam » sob 17. říj 2020 13:04:06

vostalpetr píše:
honzam píše:Taky si myslím, že by si s Janou rozuměly v tom, jak jsou obě dokonalé.

Myslíš Janu a Lídu ?

Myslím arminu. Stačí pár dní, kdy sem nepíšeš a už vzdychá steskem. Všiml sis, jak sem pořád tahá nějaké správné ženské a nenápadně Ti lichotí?
armin píše:Asi jsem ve vnitřním světě bytostí anarchista - ať si každý myslí, cítí případně cyklí nebo bloudí, jak chce.

Řekla bych, že by si mohl dát tuhle fotku snad i do občanky, on měl vždycky talent dělat všechno důkladně. - Jana (Nic)
Uživatelský avatar
honzam
 
Příspěvky: 2437
Registrován: pon 13. zář 2010 17:09:02
Poděkoval: 53
Poděkováno: 110-krát v 103 příspěvcích

Následující uživatelé by rádi poděkovali uživateli honzam za tento příspěvek:
Trini

Re: Bezpříčinná příčinnost

Příspěvekod Alaja » sob 17. říj 2020 16:55:39

Proti záři neomezeného prostoru jsou i ty nejkrásnější zážitky neúplné...
Uživatelský avatar
Alaja
 
Příspěvky: 5450
Registrován: stř 09. zář 2015 11:07:22
Poděkoval: 285
Poděkováno: 389-krát v 373 příspěvcích

Re: Bezpříčinná příčinnost

Příspěvekod Alaja » pon 19. říj 2020 0:59:02


Fakt je, že jsem na netu nalezla článek od hostingu, kde komentovali situaci kolem zářijového útoku...a když jsem se tam po půlhodině chtěla vrátit, abych si něco ujasnila, tak mne tam už můj antivir nechce pustit, že je to velmi nebezpečné..... :donknow:


Uff, už jsem to našla. Zavirované asi bylo něco jiného. :-) To, jak nyní pracuji se třemi prohlížeči, tak se mi občas stává, že uložené odkazy ukládá každý prohlížeč někam jinam.


https://domenovy.blog/vyjadreni-k-utoku ... 8OhY_LoOLs

Vyjádření k útoku 14.9.2020

Vážení zákazníci,

Dne 14.9.2020 zaznamenala naše společnost Gransy s.r.o. signifikantní výpadek svých služeb. Tento výpadek bohužel odstavil některé naše služby až na dobu téměř 14 dnů. Vzhledem k tomu, že se o výpadku hodně psalo na různých portálech a v řadě médií, a vzhledem k faktu, že nás žádná redakce nepožádala o vyjádření nebo komentář, bychom rádi uvedli na pravou míru, co se stalo a jaké informace k útoku jako takovému máme. Chtěli bychom proto nyní popsat, jak celý incident probíhal a jaké dopady na provoz společnosti měl.

Co se stalo
Těsně před osmou hodinou ranní v pondělí 14. 9. 2020 došlo k velmi závažnému kybernetickému incidentu, kdy útočník smazal data na klíčových prvcích infrastruktury, tedy veškeré systémové konfigurace a systémové zálohy. Dle provedené analýzy pohybu útočníka na serverech a z dosavadních šetření vyplývá, že byl útok veden s cílem spáchat maximum škod, útok se tak zdá být veden s cílem zlikvidovat naši společnost. Razanci, typ i samotné provedené útoku se naprosto vymyká čemukoli, s čím jsme se za dobu existence naší společnosti setkali, a rovněž s čím se setkali odborníci, se kterými jsme celý incident průběžně analyzovali a konzultovali. Útočník zašifroval některé nedůležité systémy formou Ransomware, nicméně z podstaty útoku o Ransomware nešlo, neboť s tím, jak byl útok spáchán nebylo ani za co výkupné zaplatit, neboť docházelo k přepisu a mazání dat.

Útok nám neomezil jen klientské služby, ale i naše interní systémy, což vedlo k nedostupnosti nejen naší zákaznické podpory, ale i nedostupnosti vedení společnosti, takže jsme se jako firma nemohli, pokud nám někdo nějaké dotazy zaslal, oficiálně k ničemu vyjádřit. Předpokládáme, že toto bylo i příčinou mnoha spekulací, které se v minulých dnech v různých článcích a diskuzích objevily. Rádi bychom ty nejzávažnější uvedli na pravou míru.

1) Únik Auth-info kódů (kódů pro převod domén)

K úniku Auth-info kódů nedošlo a ani dojít nemohlo, žádné Auth-info kódy nejsou totiž uloženy v našich databázích. Předpoklad, který k tomuto pravděpodobně vedl je fakt, že Auth-info kód je vidět v detailu domény v klientském rozhraní. Nicméně zde se jedná o dynamické načtení informace z registru, které probíhá až v momentě zobrazení detailu domény, a to aktuálním, nijak necachovaným dotazem na registr. Druhý krok, který mohl v určitých kruzích tuto domněnku potvrdit byla akce registru .CZ domény CZ.NIC, který preventivně všechny Auth-info kódy přegeneroval. Tuto preventivní opatrnost registru pochopitelně kvitujeme, avšak k žádnému incidentu v tomto směru nedošlo.

2) Ransomware z e-mailu zaměstnance

Ani tato spekulace není založena na pravdě a vzhledem k povaze našeho systému se nemohla stát. Aplikační vrstva, do které mají zaměstnanci přístup a která obsluhuje i příchozí poštu je totiž webová a zcela oddělena od serverové vrstvy a není zde tedy žádná možnost, jak by se přes interface dokázal útočník dostat na server.

3) Únik dat ze serveru

Vzhledem k datovému provozu a času, který útočník na serverech strávil, nic nenasvědčuje tomu, že by došlo k úniku klientských dat ze serveru. Datový provoz je nám přitom znám z informací od našich poskytovatelů konektivity, tedy zcela nezávislých prvků nacházejících se mimo naši infrastrukturu.

Délka přístupu útočníka na servery stejně jako rozsah spáchaných škod v čase je známá a k odpojení serverů z elektrické sítě došlo v co nejkratším čase po prvotní analýze toho co se stalo.

4) Skrytý trojský kůň na serverech

Ani tato spekulace se naštěstí nezakládá na pravdě, všechny servery byly obnovovány z externích záloh a DB fragmentů na čisté serverové instalace – všechny servery byly čistě reinstalovány, nedocházelo k žádné obnově původních systémů, a to ani tam, kde systém nebyl postižen. Obnova byla zároveň prováděna s cílem větší odolnosti celé infrastruktury, tak aby se vyloučilo opakování podobného útoku v budoucnosti.

Jaké měl útok následky
Následky útoku na naši společnost byli značně devastující, útočníkovi se podařilo vyřadit veškerou infrastrukturu společnosti Gransy s.r.o. a všech návazných projektů, což vedlo k nedostupnosti veškerých služby našich koncových klientů.

„Pokud bych měl přirovnat útok k něčemu z reálného světa, tak bych zvolil jako příklad žháře, který vypálí výrobní linku, kanceláře, jídelnu, vozový park a sklady jedné společnosti, tedy vše, čím společnost disponuje.“

V průběhu útoku i průběžné komunikace jsme byli konfrontováni různými názory, z nichž bychom se chtěli vyjádřit především k jednomu – redundanci technologií. Paradoxně by pro nás požár datacentra, které by doslova “lehlo popelem” měl podstatně menší následky, než situace, která nastala. Naše infrastruktura byla a je rozložena mezi dvě geograficky vzdálená datacentra (Praha 3, Praha 10) v ČR a dvě datacentra v Německu vzdálená od sebe cca 200km.

Jak probíhala obnova
Po zjištění rozsahu škod, jsme začali z různých dostupných artefaktů a off-line záloh stavět celou firmu od znova. Subreg.cz se nám podařilo postavit z nuly za 28 hodin a další služby následovali v rychlém sledu, celkem totiž bylo postiženo více než 60 serverů z nichž většina je nosná pro návazné služby, které jako celek představují to, čím naše společnost je.

Služby jsme obnovovali dle předem připraveného krizového plánu, prvně se tak obnovovaly služby s největším dopadem na klienty a až na konec naše interní služby. Nicméně tato obnova obsahuje i mnoho návazných služeb, které třeba nemají přímý dopad na klienta, nicméně jsou důležité pro chod klientských aplikací jako takových a tak podobně, proto se mohlo zdát, že se občas nic neděje a v komunikaci nám to bylo často vyčítáno, nicméně opak byl pravdou, po celou dobu se pracovalo téměř NON-STOP jen s přestávkami na kávu, jídlo a trochu čerstvého vzduchu, spánek byl pro nás téměř zapovězen. Jsou mezi námi jedinci, co naspali za posledních 14 dnů něco mezi 16-24 hodinami. Řada operací je také zatížena jejich trváním, které ani v sebelépe nastaveném plánu prostě nejde ovlivnit – typicky přenosy dat skládajících se z velmi malých souborů, kdy jde prostě o technické omezení, které není překonatelné ani u nás, ani nikde jinde.

Někdy má však i sebelepší plán trhlinu, u nás se tak ukázala být největší trhlinou komunikace. Například infrastruktura zákaznického centra naší společnosti se podařila zcela obnovit až nyní a komunikační plán B bohužel neexistoval. Hlavním komunikačním kanálem se tak stal náš Facebook, který se pro krizovou komunikaci ukázal zcela nevhodný. Vzhledem k množství dotazů, které se různě množili v komentářích a frekvenci dotazů, která přicházela formou zpráv, nebylo bohužel v možnostech našeho supportu včas a kvalitně odpovídat. Obecně je nutno konstatovat, že poskytnout relevantní odpověď okamžitě v daném okamžiku při rozsáhlejším výpadku prostě není možné, jakkoli chápeme zákazníka tuto odpověď právě vyžadující – stejně tak jsou okamžiky, kdy prostě neexistuje odpověď na otázky typu “kdy přesně to pojede” – jednoduše proto, že nelze předvídat doběhnutí konkrétní operace či stav navazujících služeb. Personálně jsme pak celou akci koordinovali tak, abychom byli k dispozici v podstatě nonstop, pokud jde o realizaci obnovy, tedy aby nenastávaly jakékoli prostoje.

Naše ponaučení
Celá nastalá situace, je pro nás něčím zcela novým, nikdo z nás se s ní za celá léta, co v oboru pracujeme nesetkal a plynou z ní pro nás dvě ponaučení.

Prvně budeme pracovat na krizové komunikaci a vytvoření zcela nezávislého komunikačního systému s našimi zákazníky, který by dokázal v případě nečekané události zcela zastoupit primární komunikační kanály.

Naší hlavní prioritou je, aby tuto komunikaci již nikdy v budoucnu nemusela suplovat sociální síť a informace se snadněji donesly snadno i k zákazníkům, kteří sociální sítě nepoužívají.

Za druhé, zásadně změníme strukturu zabezpečení naší infrastruktury, aby se podobný incident již nemohl opakovat, kdy o konkrétních opatřeních, která připravujeme, budeme informovat samostatně – pracujeme na nich v součinnosti s odborníky na předmětnou oblast s cílem zvážit a simulovat i rizika, která jsou obtížně předvídatelná, či jsme se s nimi nemohli setkat.

Chtěli bychom všem zákazníkům poděkovat především za trpělivost a důvěru.

Martin Dlouhý

COO Gransy s.r.o.


:meditace:
Proti záři neomezeného prostoru jsou i ty nejkrásnější zážitky neúplné...
Uživatelský avatar
Alaja
 
Příspěvky: 5450
Registrován: stř 09. zář 2015 11:07:22
Poděkoval: 285
Poděkováno: 389-krát v 373 příspěvcích

Předchozí

Zpět na Úvahy a zamyšlení

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků

cron