Peklo, nebo ráj

Re: Peklo, nebo ráj

Příspěvekod Nic » pon 01. dub 2024 14:10:25

Mrkněme se tedy na to, co je nejvyšší pravda:

"Nejvyšší překážkou je nevědomost. Myšlenka "já jsem tělem" je jejím základem. Proto ani o sobě, ani o jiných nemyslete, jako by byli tělem, ale vždy nejvyšší pravdou."
E. Tomáš


Nevědomostí je, že jsme tělem.

Těla mohou být různá, například:

Fyzické tělo: To je naše hmatatelná fyzická přítomnost.
Emocionální tělo: Toto tělo zahrnuje naše pocity a emoce.
Mentální tělo: Toto tělo se týká našich myšlenek, názorů a hodnot.
Duchovní tělo: Toto tělo je naše spojení s vyššími silami nebo vesmírem.

Všechny myslitelné vlastnosti, všechna jména, která bys k čemukoliv přiřadil, se týkají nějaké formy, nějakého těla.
Kdyby ses nedíval na sebe nebo na jiného jako na tělo, tak bys o něm nemohl říkat, že je hloupý, namyšlený a podobně.
To znamená, že nejvyšší pravdou určitě nejsou jakékoliv individuální vlastnosti.

V nejhlubší nevědomosti vnímáme všechno jako formu, která má jméno. Ale to je jen zdánlivá skutečnost, jenom se to tak zdá, i když se to jako skutečné jeví.

S Probuzením se objevuje poznání, že všechno, co existuje je sat-čit-ánanda. Někdy se při probouzení může střídat snové vnímání reality s uvědoměním nejvyšší pravdy. Může to být i tak, že při uvědomění nejvyšší pravdy zmizí schopnost zacházet s předměty, jak říká Tolle, který proseděl při probouzení se jako bezdomovec dva roky v parku, podobně i Mooji. Raméš čekal až do důchodu, než si dovolil, aby jeho poznání bylo trvalé. Může se jevit jako nemožné, aby sat-čit-ánanda tady byla stále. Aby se s tím dalo normálně žít.

Ale ve skutečnosti je to nesmírně jednoduché. Jestliže drží uvědomění nejvyšší pravdy v srdci láska, tak všechen ten projev je projevem lásky, takže namísto neohrabanosti, je tady spíš dokonalost, protože veškerá pozornost je věnovaná tomu, co právě je a to, co právě je, je láskou a cokoliv je tvořeno s láskou, punc dokonalosti má.

Brahman má pět aspektů. Sat-čit-ánanda-náma-rúpa (bytí-vědomí-míruplná blaženost-jméno a forma). První tři aspekty jsou skutečné, věčně osvětlující, zatímco jméno a tvar představují neskutečné aspekty, protože se jenom zdají, že existují a jsou závislé na tom, že je sat-čit-ánanda osvětluje (umožňuje jejich zdánlivou existenci).

Ramana Mahariši


Ramana Mahariši to popisuje naprosto perfektně.

Popis Miroslava je přesně tím popisem, kdy se střídá občasné poznávání skutečnosti s upadáním do snu a jeví se obojí stejně skutečné:
armin píše:Každá existující skutečnost má pět rovnocenných atributů:
Existenci, vědomí, blaho, jméno a tvar.


A teď se můžeme podívat na tu nejvyšší pravdu ještě podrobněji, tak jak ji popisují Védy:

Ve Védách se uvádí pět přídavných jmen, která vystihují povahu TOHO, co JE.

sat – Bytí
cit – vědomí
ānanda — blaženost/láska
ananta - neomezené
amala – zbavené všech myslitelných nedokonalostí



Vědomí nepodmíněné lásky a blaženosti, nebo jinak nejvyššího štěstí je ve skutečnosti nerozdělitelné. V probuzeném poznání nejvyšší pravdy je Láska vším, co existuje.

Smyslové vnímání registruje tvary, formy v mysli, která tomu dává jména, ale tohle je prohlédnuté jako zdánlivé poznávání skutečnosti, v hlubším poznání je to Láskou, tedy blažeností, která není ničím omezená, žádnou představou času, možnosti konce.

Je tu kvalita, které říkají "ananta" - neomezené. Je tady poznávání časoprostorové neomezenosti, věčnosti, naší nesmrtelnosti, nezrozenosti.

A teď to nejdůležitější:

amala – zbavené všech myslitelných nedokonalostí

Je to dokonalá čistota mysli, ve které není žádná úvaha o tom, že by bylo něco špatně, že by v komkoliv mohla být jakákoliv nedokonalost. Každá bytost a všechno je ve své podstatě Láskou, která nemá chybu.

Ale může v nás být ta nevědomost, že se můžeme s tělem a projevem ztotožňovat, pak můžeme vidět chybu na kdekom a na kdečem.
Nic
 
Příspěvky: 1749
Registrován: úte 07. čer 2016 15:14:14
Poděkoval: 72
Poděkováno: 17-krát v 17 příspěvcích

Re: Peklo, nebo ráj

Příspěvekod armin » pon 01. dub 2024 16:30:35

Víš co, Jano?
Zajímalo by mne, jestli jsi opravdu tak hloupá, že vůbec nechápeš, ani co ti píšu já, natož co píší Mistři. Nebo se vědomě snažíš chrlením svých mimoběžných příspěvků nějak zahladit to, co ti píšu, aby to nekazilo obraz, který se snažíš o sobě vytvářet.
Uživatelský avatar
armin
 
Příspěvky: 2031
Registrován: pát 11. zář 2015 10:58:43
Poděkoval: 33
Poděkováno: 70-krát v 66 příspěvcích

Re: Peklo, nebo ráj

Příspěvekod Nic » pon 01. dub 2024 17:11:55

armin píše:Víš co, Jano?
Zajímalo by mne, jestli jsi opravdu tak hloupá, že vůbec nechápeš, ani co ti píšu já, natož co píší Mistři. Nebo se vědomě snažíš chrlením svých mimoběžných příspěvků nějak zahladit to, co ti píšu, aby to nekazilo obraz, který se snažíš o sobě vytvářet.


Miroslave, můžeš mě poučit, kteří Mistři píšou, to, co píšeš Ty, například, že:
Každá existující skutečnost má pět rovnocenných atributů:
Existenci, vědomí, blaho, jméno a tvar.


Věř mi, že vůbec nepotřebuji si vytvářet jakýkoliv obraz o sobě. Jsem šťastná, že je to, co JE. A citace a to všechno na Poradně je jen z vděčnosti těm, kteří pomáhají s nalézáním pravdy a jako služba těm, kdo hledají její poznání a osvobození.
Nic
 
Příspěvky: 1749
Registrován: úte 07. čer 2016 15:14:14
Poděkoval: 72
Poděkováno: 17-krát v 17 příspěvcích

Re: Peklo, nebo ráj

Příspěvekod armin » úte 02. dub 2024 9:56:14

Nic píše:Miroslave, můžeš mě poučit, kteří Mistři píšou, to, co píšeš Ty, například, že:


Ty seš nepoučitelná. To, co nepíšu na poradnu nebo jinde přímo tobě, není určeno pro začátečníky, tedy ani pro tebe.
Napřed si užij iluzornosti jména a tvaru, tedy iluzornosti a neskutečnosti toho, co říkají probuzení a hlavně toho, co píšeš, myslíš a děláš ty a pak se uvidí.
Uživatelský avatar
armin
 
Příspěvky: 2031
Registrován: pát 11. zář 2015 10:58:43
Poděkoval: 33
Poděkováno: 70-krát v 66 příspěvcích

Re: Peklo, nebo ráj

Příspěvekod Nic » čtv 04. dub 2024 16:39:31

armin píše:
Nic píše:Miroslave, můžeš mě poučit, kteří Mistři píšou, to, co píšeš Ty, například, že:


Ty seš nepoučitelná. To, co nepíšu na poradnu nebo jinde přímo tobě, není určeno pro začátečníky, tedy ani pro tebe.


Miroslave, to je v pohodě, jestli Ti vyhovuje Tvůj svět, ve kterém sebe vidíš jako pokročilého inteligenta a jiné jako začátečníky, idioty, pitomce, tak je Ti to přáno.

armin píše:Napřed si užij iluzornosti jména a tvaru, tedy iluzornosti a neskutečnosti toho, co říkají probuzení a hlavně toho, co píšeš, myslíš a děláš ty a pak se uvidí.


Ta pravda, o které mluví Probuzení, je stále stejná, nic se s ní neděje.

:happy:
Nic
 
Příspěvky: 1749
Registrován: úte 07. čer 2016 15:14:14
Poděkoval: 72
Poděkováno: 17-krát v 17 příspěvcích

Re: Peklo, nebo ráj

Příspěvekod armin » čtv 04. dub 2024 19:29:52

Nic píše:Ta pravda, o které mluví Probuzení, je stále stejná, nic se s ní neděje.

:happy:


Vše, co kdo píše nebo mluví je iluzorní. I to o čem iluzorní Probuzení mluví. I když o tom říkají, že se to nemění. Jsou to jen slova (tvar - forma) a význam slova který si můžeme uvědomovat (jméno). A to je přece iluzorní, ne? Vědění, pocity, víra, přesvědčení, vidění, popisování atd. vše je iluze. Když řeknu, že se něco nemění, jsou to jen slova a jejich významy. Může iluze ukazovat na něco, co iluze není? To je přece také jen iluze, sen.
Vše je přece iluze. A není nic jiného než vše.
Když vše, tak vše.
Uživatelský avatar
armin
 
Příspěvky: 2031
Registrován: pát 11. zář 2015 10:58:43
Poděkoval: 33
Poděkováno: 70-krát v 66 příspěvcích

Re: Peklo, nebo ráj

Příspěvekod armin » čtv 04. dub 2024 20:11:33

Nic píše:Miroslave, to je v pohodě, jestli Ti vyhovuje Tvůj svět, ve kterém sebe vidíš jako pokročilého inteligenta a jiné jako začátečníky, idioty, pitomce, tak je Ti to přáno.


Beruško, tvé hloupé představy o mém světě i tvůj svět jsou jenom iluze. I kdyby tvé představy byly moudré, tak jsou stejně iluzorní. I ta tvoje poradna je iluzorní - víš to?
Vše je iluze, přece
Uživatelský avatar
armin
 
Příspěvky: 2031
Registrován: pát 11. zář 2015 10:58:43
Poděkoval: 33
Poděkováno: 70-krát v 66 příspěvcích

Re: Peklo, nebo ráj

Příspěvekod Nic » pát 05. dub 2024 15:28:19

armin píše:
Nic píše:Ta pravda, o které mluví Probuzení, je stále stejná, nic se s ní neděje.

:happy:


Vše, co kdo píše nebo mluví je iluzorní.


Skrz obraz, představu, formu v mysli, skrz časoprostorovou proměnlivost stvořenou myslí, je rozmanitost čehokoliv projeveného, jen neúplným poznáním celistvosti Bytí.

Ve své celistvosti je všechno stejným Bytím, je všechno sat-čit-ánanda.

Skutečnost, o které mluví Probuzení, není iluzí a je možné její uvědomění. Při jejím uvědomění je jasné, že Probuzení nemluví o iluzi, ale poukazují na skutečnost.


armin píše:I to o čem iluzorní Probuzení mluví. I když o tom říkají, že se to nemění. Jsou to jen slova (tvar - forma) a význam slova který si můžeme uvědomovat (jméno). A to je přece iluzorní, ne? Vědění, pocity, víra, přesvědčení, vidění, popisování atd. vše je iluze. Když řeknu, že se něco nemění, jsou to jen slova a jejich významy. Může iluze ukazovat na něco, co iluze není? To je přece také jen iluze, sen.
Vše je přece iluze. A není nic jiného než vše.
Když vše, tak vše.


Sat-čit-ánanda-náma-rúpa (bytí-vědomí-míruplná blaženost-jméno a forma). První tři aspekty jsou skutečné, věčně osvětlující, zatímco jméno a tvar představují neskutečné aspekty, protože se jenom zdají, že existují a jsou závislé na tom, že je sat-čit-ánanda osvětluje (umožňuje jejich zdánlivou existenci).


S poznáním skutečnosti je jasné, že sat-čit-ánanda je skutečností, jméno a forma je iluzí.

Je možné o tom mluvit, je to tak? Je možné probuzené poznání co je skutečnost a co je iluze.

Pro většinu obyvatel této planety je jedinou skutečností to, co je možné poznávat smyslovým vnímáním a to, jak se to pojmenuje.

Pro mnohé jogíny a duchovně se probouzející může být skutečností jak náma-rúpa poznávané skrz projekci mysli, tak sat-čit-ánanda, kterou poznávají v meditaci, kontemplaci, usebrání, nemyšlení, nepodmiňované lásce....

A s probuzením je jasné to, o čem mluví Probuzení, že všechno to, co se jeví jako skutečné skrz mysl, je iluze, absolutně všechno na co pomyslíme.

A skutečná je sat-čit-ánanda. Je možné o tom mluvit a i když slova, která se pokoušejí realitu zachytit, jsou iluzorní, je jasné, o čem je řeč.

Je to tak?
Nic
 
Příspěvky: 1749
Registrován: úte 07. čer 2016 15:14:14
Poděkoval: 72
Poděkováno: 17-krát v 17 příspěvcích

Re: Peklo, nebo ráj

Příspěvekod Nic » pát 05. dub 2024 15:41:34

Podobně tady může být iluze, že:

Žádná nepodmíněná láska neexistuje..


Neříká to jen Vostálpetr, říkají to i jiní odborníci.

Dokud je tady ta nevědomost, že jsme tělem, tedy tvarem, které má jméno, tak tady nemůže být Poznání nejvyšší skutečnosti, tím pádem tady není ani poznání TOHO, čím tohle skutečně je:

Ve Védách se uvádí pět přídavných jmen, která vystihují povahu TOHO, co JE.

sat – Bytí
cit – vědomí
ānanda — blaženost/láska
ananta - neomezené
amala – zbavené všech myslitelných nedokonalostí


Tahle existence bez všech myslitelných nedokonalostí vyhodnocených osobní myslí je nekonečnou blažeností, nepodmíněnou láskou (není tady nic, co by ji podmiňovalo).

Je to jasné?
Nic
 
Příspěvky: 1749
Registrován: úte 07. čer 2016 15:14:14
Poděkoval: 72
Poděkováno: 17-krát v 17 příspěvcích

Re: Peklo, nebo ráj

Příspěvekod armin » pát 05. dub 2024 16:05:31

Nic píše:Skrz obraz, představu, formu v mysli, skrz časoprostorovou proměnlivost stvořenou myslí, je rozmanitost čehokoliv projeveného, jen neúplným poznáním celistvosti Bytí.

Ve své celistvosti je všechno stejným Bytím, je všechno sat-čit-ánanda.


Slova, pojmy, významy, mysl, všechna skrz a neskrz - vše je iluze.
Jak vidno, ješte si tu první začátečnickou fázi - vše je iluze, zatím nezvládla.
Pořád se ještě potřebuješ držet nějaké reality, něčeho, co iluze není. Nic takového není, vše je iluze, přece.
Tedy i to, co zdá být, že iluzí není. :)
Uživatelský avatar
armin
 
Příspěvky: 2031
Registrován: pát 11. zář 2015 10:58:43
Poděkoval: 33
Poděkováno: 70-krát v 66 příspěvcích

Re: Peklo, nebo ráj

Příspěvekod Nic » pát 05. dub 2024 16:59:40

armin píše:
Nic píše:Skrz obraz, představu, formu v mysli, skrz časoprostorovou proměnlivost stvořenou myslí, je rozmanitost čehokoliv projeveného, jen neúplným poznáním celistvosti Bytí.

Ve své celistvosti je všechno stejným Bytím, je všechno sat-čit-ánanda.


Slova, pojmy, významy, mysl, všechna skrz a neskrz - vše je iluze.
Jak vidno, ješte si tu první začátečnickou fázi - vše je iluze, zatím nezvládla.
Pořád se ještě potřebuješ držet nějaké reality, něčeho, co iluze není. Nic takového není, vše je iluze, přece.
Tedy i to, co zdá být, že iluzí není. :)


Miroslave, nejsem ve skutečnosti nic, co by mělo zvládat to, čím je.

Když jsi poslouchal Tomášovi, uvědomoval sis, že to podstatné není ve slovech, ale v tichu za těmi slovy?

Když Eduard Tomáš mluvil o trvalém štěstí, vysvětlil jsi mu, že víš, že to, co říká, to, o čem mluví, jsou jen slova, pojmy, iluze, nebo jsi mlčel a věřil jsi mu jako autoritě, že neříká nesmysly, které jsou lákadlem pro začátečníky, nebo v Tobě to uvědomění šťastného Bytí dokonce bylo skutečně vědomé?

Je to šťastné (blažené) Bytí vědomé teď? Je to tou jedinou skutečností, kterou tohle všechno je?

:happy:
Nic
 
Příspěvky: 1749
Registrován: úte 07. čer 2016 15:14:14
Poděkoval: 72
Poděkováno: 17-krát v 17 příspěvcích

Re: Peklo, nebo ráj

Příspěvekod armin » pát 05. dub 2024 22:10:44

Nic píše:Je to šťastné (blažené) Bytí vědomé teď? Je to tou jedinou skutečností, kterou tohle všechno je?

:happy:


Zeptej se toho tvého Siddharaméšvara. Vše je iluze. Když vše, tak vše.

Ty si tu iluzi rozděluješ na to, co se ti nelíbí - třeba když někdo říká, že jsi hloupá - tak to je iluze. A to, co se ti líbí, to je skutečnost. Viď?
Uživatelský avatar
armin
 
Příspěvky: 2031
Registrován: pát 11. zář 2015 10:58:43
Poděkoval: 33
Poděkováno: 70-krát v 66 příspěvcích

Re: Peklo, nebo ráj

Příspěvekod Trini » sob 06. dub 2024 6:38:35

Jak je to s tou sat čit anandou podle realizovaných:

Šťastny ať jsou všechny bytosti | režie: Viliam Poltikovič

https://www.youtube.com/watch?v=w4h9s4RjpAU

31:23

Otázka: Jaká je ta podstata světa a jakou má povahu?

M. Tomášová: Podstata světa je jenom jedna, je to podstata všeho, co existuje, a povahu nemá žádnou. Povaha, o nějaké povaze můžeme mluvit, až teprve z této podstaty světa vzniknou jakási semena nebo jakási vůle ke stvoření, k pohybu a ted je tam charakteristika sat- čit ananda. Ale ta podstata sama nemá tuto charakteristiku. Až tehdy se vynoří Bůh Stvořitel, tak teprve je tady ta charakteristika sat čit ananda, která jde dále do stvoření a nabaluje na sebe potom další charakteristiky, které jsou potom už zevnější - jméno a tvar.

:)
Uživatelský avatar
Trini
 
Příspěvky: 5116
Registrován: úte 25. říj 2011 16:26:14
Poděkoval: 330
Poděkováno: 111-krát v 100 příspěvcích

Re: Peklo, nebo ráj

Příspěvekod Nic » sob 06. dub 2024 6:47:28

armin píše:
Nic píše:Je to šťastné (blažené) Bytí vědomé teď? Je to tou jedinou skutečností, kterou tohle všechno je?

:happy:


Zeptej se toho tvého Siddharaméšvara. Vše je iluze. Když vše, tak vše.


Skrz mysl můžeš pracovat s logikou, ale v uvědomění nejvyšší pravdy to takhle nefunguje.

V osvícené mysli moudrost říká: "Nejsem nic."

A v probuzeném srdci říká Láska: "Jsem vším".

Tohle se Spirovi, Nisargadattovi a dalším povedlo trefně vyjádřit.

Ty si tu iluzi rozděluješ na to, co se ti nelíbí - třeba když někdo říká, že jsi hloupá - tak to je iluze. A to, co se ti líbí, to je skutečnost. Viď?


Z pohledu moudrosti tady není nic, co by se mohlo nelíbit, z pohledu ničím nepodmiňované lásky je tahle existence se vším, co se tady objeví sat-čit-ánanda, tedy je šťastná, pohodová i s tím, že tady může být nevědomost, že Ty jsi tou nejvyšší pravdou stejně jako já. Tvá existence je ve své podstatě štěstím, dívaje se na Tebe s ničím nepodmiňovanou láskou ostatně není možné říct nic jiného. Ale může tady být ta legrace, že když je v nás nevědomost, ve které není poznání skutečnosti, tak abychom si nepřipadali sami hloupí, tak můžeme nazývat druhé hlupáky a hned se můžeme cítit méně mizerní, viď.

:happy:
Nic
 
Příspěvky: 1749
Registrován: úte 07. čer 2016 15:14:14
Poděkoval: 72
Poděkováno: 17-krát v 17 příspěvcích

Re: Peklo, nebo ráj

Příspěvekod Nic » sob 06. dub 2024 6:54:19

Trini píše:Jak je to s tou sat čit anandou podle realizovaných:

Šťastny ať jsou všechny bytosti | režie: Viliam Poltikovič

https://www.youtube.com/watch?v=w4h9s4RjpAU

31:23

Otázka: Jaká je ta podstata světa a jakou má povahu?

M. Tomášová: Podstata světa je jenom jedna, je to podstata všeho, co existuje, a povahu nemá žádnou.


Ano

Povaha, o nějaké povaze můžeme mluvit, až teprve z této podstaty světa vzniknou jakási semena nebo jakási vůle ke stvoření, k pohybu a ted je tam charakteristika sat- čit ananda.

Je to charakteristika samotné vědomé existence, v ne-bytí nic takového není. Ale jestliže tady je "TOHLE", tak tady je sat-čit-ánanda.


Ale ta podstata sama nemá tuto charakteristiku. Až tehdy se vynoří Bůh Stvořitel, tak teprve je tady ta charakteristika sat čit ananda, která jde dále do stvoření a nabaluje na sebe potom další charakteristiky, které jsou potom už zevnější - jméno a tvar.

:)


Sat-čit-ánanda je čistým Bytím bez jakékoliv dvojnosti - Stvořitele, stvořeného, dalo by se říct, že všechno je Boží, všechno JE, všechno je tou stejnou kvalitou Bytí.

A jak do toho vstupuje mysl, tak se objevují další charakteristiky - tvar, forma, jméno, ale to už je jen relativní realita, nikoliv realita absolutní.

Jinak, Trini, díky.
Nic
 
Příspěvky: 1749
Registrován: úte 07. čer 2016 15:14:14
Poděkoval: 72
Poděkováno: 17-krát v 17 příspěvcích

Re: Peklo, nebo ráj

Příspěvekod Trini » sob 06. dub 2024 7:04:49

Trini píše:Jak je to s tou sat čit anandou podle realizovaných:

Šťastny ať jsou všechny bytosti | režie: Viliam Poltikovič

https://www.youtube.com/watch?v=w4h9s4RjpAU

31:23

Otázka: Jaká je ta podstata světa a jakou má povahu?

M. Tomášová: Podstata světa je jenom jedna, je to podstata všeho, co existuje, a povahu nemá žádnou. Povaha, o nějaké povaze můžeme mluvit, až teprve z této podstaty světa vzniknou jakási semena nebo jakási vůle ke stvoření, k pohybu a ted je tam charakteristika sat- čit ananda. Ale ta podstata sama nemá tuto charakteristiku. Až tehdy se vynoří Bůh Stvořitel, tak teprve je tady ta charakteristika sat čit ananda, která jde dále do stvoření a nabaluje na sebe potom další charakteristiky, které jsou potom už zevnější - jméno a tvar.

:)


K tomu není potřeba něco dodávat nebo to podle své úrovně převysvětlovat. :)
Uživatelský avatar
Trini
 
Příspěvky: 5116
Registrován: úte 25. říj 2011 16:26:14
Poděkoval: 330
Poděkováno: 111-krát v 100 příspěvcích

Re: Peklo, nebo ráj

Příspěvekod Nic » sob 06. dub 2024 7:17:04

Trini píše:
Trini píše:Jak je to s tou sat čit anandou podle realizovaných:

Šťastny ať jsou všechny bytosti | režie: Viliam Poltikovič

https://www.youtube.com/watch?v=w4h9s4RjpAU

31:23

Otázka: Jaká je ta podstata světa a jakou má povahu?

M. Tomášová: Podstata světa je jenom jedna, je to podstata všeho, co existuje, a povahu nemá žádnou. Povaha, o nějaké povaze můžeme mluvit, až teprve z této podstaty světa vzniknou jakási semena nebo jakási vůle ke stvoření, k pohybu a ted je tam charakteristika sat- čit ananda. Ale ta podstata sama nemá tuto charakteristiku. Až tehdy se vynoří Bůh Stvořitel, tak teprve je tady ta charakteristika sat čit ananda, která jde dále do stvoření a nabaluje na sebe potom další charakteristiky, které jsou potom už zevnější - jméno a tvar.

:)


K tomu není potřeba něco dodávat nebo to podle své úrovně převysvětlovat. :)


Z Tvého pohledu možná ne, z mého pohledu je dobré, aby bylo jasno, že v případě, že tady je uvědomění jakékoliv existence, která se může jevit jakkoliv, tak absolutně všechno je sat-čit-ánanda.
Nic
 
Příspěvky: 1749
Registrován: úte 07. čer 2016 15:14:14
Poděkoval: 72
Poděkováno: 17-krát v 17 příspěvcích

Re: Peklo, nebo ráj

Příspěvekod Trini » sob 06. dub 2024 7:24:01

Nic píše:
Trini píše:
Trini píše:Jak je to s tou sat čit anandou podle realizovaných:

Šťastny ať jsou všechny bytosti | režie: Viliam Poltikovič

https://www.youtube.com/watch?v=w4h9s4RjpAU

31:23

Otázka: Jaká je ta podstata světa a jakou má povahu?

M. Tomášová: Podstata světa je jenom jedna, je to podstata všeho, co existuje, a povahu nemá žádnou. Povaha, o nějaké povaze můžeme mluvit, až teprve z této podstaty světa vzniknou jakási semena nebo jakási vůle ke stvoření, k pohybu a ted je tam charakteristika sat- čit ananda. Ale ta podstata sama nemá tuto charakteristiku. Až tehdy se vynoří Bůh Stvořitel, tak teprve je tady ta charakteristika sat čit ananda, která jde dále do stvoření a nabaluje na sebe potom další charakteristiky, které jsou potom už zevnější - jméno a tvar.

:)


K tomu není potřeba něco dodávat nebo to podle své úrovně převysvětlovat. :)


Z Tvého pohledu možná ne, z mého pohledu je dobré, aby bylo jasno, že v případě, že tady je uvědomění jakékoliv existence, která se může jevit jakkoliv, tak absolutně všechno je sat-čit-ánanda.


Tvůj pohled neodpovídá tomu, co říká M. Tomášová. Ale to je tvoje věc. Každý si může rozhodnout, jestli bude věřit tobě nebo Míle Tomášové.

To, co M. Tomášová říka, odpovídá spíš tomu, co napsal Miroslav, že všechno má pět charakteristik: sat čit ananda jméno a tvar. Nevím, jestli jméno a tvar vidí jako zevní charakteristika, jak to popsala M. Tomášová.
Uživatelský avatar
Trini
 
Příspěvky: 5116
Registrován: úte 25. říj 2011 16:26:14
Poděkoval: 330
Poděkováno: 111-krát v 100 příspěvcích

Re: Peklo, nebo ráj

Příspěvekod Trini » sob 06. dub 2024 7:31:25

Nic píše:
Trini píše:
K tomu není potřeba něco dodávat nebo to podle své úrovně převysvětlovat.


Z Tvého pohledu možná ne, z mého pohledu je dobré.


Z mého pohledu to M. Tomášová popsala dokonale a kdyby k tomu bylo potřeba něco dodat, tak by to udělala.

Díky za to, že Tomášovi existovali. :)
Uživatelský avatar
Trini
 
Příspěvky: 5116
Registrován: úte 25. říj 2011 16:26:14
Poděkoval: 330
Poděkováno: 111-krát v 100 příspěvcích

Re: Peklo, nebo ráj

Příspěvekod Trini » sob 06. dub 2024 7:53:06

Trini píše:Jak je to s tou sat čit anandou podle realizovaných:

Šťastny ať jsou všechny bytosti | režie: Viliam Poltikovič

https://www.youtube.com/watch?v=w4h9s4RjpAU

31:23

Otázka: Jaká je ta podstata světa a jakou má povahu?

M. Tomášová: Podstata světa je jenom jedna, je to podstata všeho, co existuje, a povahu nemá žádnou. Povaha, o nějaké povaze můžeme mluvit, až teprve z této podstaty světa vzniknou jakási semena nebo jakási vůle ke stvoření, k pohybu a ted je tam charakteristika sat- čit ananda. Ale ta podstata sama nemá tuto charakteristiku. Až tehdy se vynoří Bůh Stvořitel, tak teprve je tady ta charakteristika sat čit ananda, která jde dále do stvoření a nabaluje na sebe potom další charakteristiky, které jsou potom už zevnější - jméno a tvar.

:)


Odpovídá to tomu, co říká Nisargadatta:

Vím, že svět je dítě lásky, jehož začátek, růst a naplnění leží v lásce. Ale jsem také mimo lásku.

....
To odpovídá podstatě všeho, která nemá žádnou povahu.

...
Jinak mne moc potěšilo, že E. Tomáš znal Nisargadattu a přirovnával ho k Ramanovi Maharišimu. Je to v Pamětích mystika, v 7. díle - 15:03. :)

O egu a dětství :: Eduard Tomáš, Paměti mystika 07/15

https://www.youtube.com/watch?v=cTUpj-C ... R8&index=8
Uživatelský avatar
Trini
 
Příspěvky: 5116
Registrován: úte 25. říj 2011 16:26:14
Poděkoval: 330
Poděkováno: 111-krát v 100 příspěvcích

PředchozíDalší

Zpět na Úvahy a zamyšlení

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 166 návštevníků