Stránka 4 z 4

Re: Práce, sex, peníze - Chögyam Trungpa

PříspěvekNapsal: stř 27. led 2016 16:05:22
od Trini
Monika píše:
Trini píše:
No, jak Ramana, tak Nisargadatta považují úsilí za nutné. atd. :)



jak Ramana, tak Maharadž upozorňují, že úsilí jedince patří do přípravné fáze, ale nevede k realizaci -


Nejdříve se musi připravit základna, aby k realizaci mohlo dojít. A to se bez úsilí, které obvykle trvá několik životů, neobejde.

:)

Re: Práce, sex, peníze - Chögyam Trungpa

PříspěvekNapsal: stř 27. led 2016 16:10:23
od Trini
Trini píše:
Monika píše:
Trini píše:
No, jak Ramana, tak Nisargadatta považují úsilí za nutné. atd. :)



jak Ramana, tak Maharadž upozorňují, že úsilí jedince patří do přípravné fáze, ale nevede k realizaci -


Nejdříve se musi připravit základna, aby k realizaci mohlo dojít. A to se bez úsilí, které obvykle trvá několik životů, neobejde.

:)


Dlouhá cesta tedy existuje proto, aby je pro krátkou cestu připravila.


:)

Re: Práce, sex, peníze - Chögyam Trungpa

PříspěvekNapsal: stř 27. led 2016 16:15:39
od Trini
Monika píše:
Trini píše:
No, jak Ramana, tak Nisargadatta považují úsilí za nutné. atd. :)



jak Ramana, tak Maharadž upozorňují, že úsilí jedince patří do přípravné fáze, děje se v čase a nevede k realizaci


nevede k realizaci samotné

Monika píše: - ve finále se musí odložit


Přesně.
Na konci se musí všechno pustit.
:)

Re: Práce, sex, peníze - Chögyam Trungpa

PříspěvekNapsal: stř 27. led 2016 20:18:22
od armin
Trini píše:
Přesně.
Na konci se musí všechno pustit.
:)


Tohle je trochu jako to rozdělování na realizované a nerealizované.

Žádný obecný konec není. Jsou jen dílčí konce.
Řekl bych, že je důležitá ochota všechno pustit. Ale i když se zdánlivě pustí všechno, a dojde k té dílčí realizaci, individualita - duše nekončí, pouze se zjemní, posune do jiné úrovně, kdy má možnost poznat jemnější vazby, nesebestředné, které by se rovněž daly nazvat ulpíváním a které přes ty hrubé nejsou vidět ani cítit.
Je to cesta od osvobození k osvobození a nějaký konec si lze akorát představovat z pohledu současného poznání.

Re: Práce, sex, peníze - Chögyam Trungpa

PříspěvekNapsal: stř 27. led 2016 23:05:48
od Trini
armin píše:
Trini píše:
Přesně.
Na konci se musí všechno pustit.
:)


Tohle je trochu jako to rozdělování na realizované a nerealizované.

Žádný obecný konec není. Jsou jen dílčí konce.
Řekl bych, že je důležitá ochota všechno pustit. Ale i když se zdánlivě pustí všechno, a dojde k té dílčí realizaci,


To vidím obdobně. Kostka cukru se nerozpustí při prvním potopení.


armin píše:
individualita - duše nekončí, pouze se zjemní, posune do jiné úrovně, kdy má možnost poznat jemnější vazby, nesebestředné, které by se rovněž daly nazvat ulpíváním a které přes ty hrubé nejsou vidět ani cítit.
Je to cesta od osvobození k osvobození a nějaký konec si lze akorát představovat z pohledu současného poznání.


Myslíš individualitu jednoho života nebo duši jako paprsek Nadjá - Atman - individuální Brahmán?

Definitivní konec si nepředstavuji, ale věčnou evoluci také ne.
:)

Re: Práce, sex, peníze - Chögyam Trungpa

PříspěvekNapsal: čtv 28. led 2016 9:33:20
od armin
Trini píše:Myslíš individualitu jednoho života nebo duši jako paprsek Nadjá - Atman - individuální Brahmán?

Definitivní konec si nepředstavuji, ale věčnou evoluci také ne.
:)


Ano, je dobré si nic nepředstavovat ani konec ani věčnou evoluci. Stejně tak je dobré brát koncepty Nadjá-Atman-individuální Brahmán jen jako pracovní představy, definice, které zpočátku pomáhají, později se stávají překážkou (podobně jako první, nejsilnější stupeň třístupňové rakety je po splnění své funkce odhozen).

Re: Práce, sex, peníze - Chögyam Trungpa

PříspěvekNapsal: čtv 28. led 2016 14:22:45
od Trini
armin píše: Stejně tak je dobré brát koncepty Nadjá-Atman-individuální Brahmán jen jako pracovní představy,


Pokud si hledající k těmto výrazům dělá představu, tak je celkem jasné, že časem je každá představa překážkou.

:)

Re: Práce, sex, peníze - Chögyam Trungpa

PříspěvekNapsal: čtv 28. led 2016 16:06:58
od armin
Trini píše:
armin píše: Stejně tak je dobré brát koncepty Nadjá-Atman-individuální Brahmán jen jako pracovní představy,


Pokud si hledající k těmto výrazům dělá představu, tak je celkem jasné, že časem je každá představa překážkou.

:)


On každý pojem, vždy označuje nějakou představu.
I to co vidíš i to, co cítíš.
Třeba vidíš hada - máš představu (vyhodnocení obrazu, že vidíš hada) přijdeš blíže a vidíš, že vidíš kus provazu. Opět je to představa, že vidíš kus provazu. Může se ukázat, že je to jen optická projekce z nějakého projektoru, která tak vypadá.
Celý náš svět se skládá z nedefinovaných vjemů, ve kterých jsme se naučili se pohybovat a chápat je jen díky schopnosti představivosti. V nás se vytváří obraz světa hmotného i duchovního.
Stejně je to v duchovní oblasti. Individuální Brahman je koncept - představa, jak to na světě je a třeba můžeš nazvat to, co cítíš jako já individuálním Brahmanem, což předpokládá nejspíš nějakého neindividuálního Brahmana atd.

Re: Práce, sex, peníze - Chögyam Trungpa

PříspěvekNapsal: čtv 28. led 2016 16:39:02
od Monika
tak abychom se neztratili v pojmech, ještě jednou se vrátím k tomu co tu psal armín

armin píše:
... uvědomění (v akci) vede k oslabení tohoto konkrétního návyku, potřeby, až třeba úplně zmizí a její místo pak může zaujmout přirozená radost z přátelství a porozumění se sousedem.



viewtopic.php?f=48&t=3734&start=20#p21737

a přidám k tomu něco od Osha (to není o pojmech, ale o tom jak si lze smysluplně počínat v životě)

"Negativitu nepotlačujte, ale poznávejte

Ego nepřizná, že je v pekle, dokonce ani když se v něm nachází. Ego se neustále přikrášluje. Možná se ptáte: „Musím předtím, než naleznu blaženost, přijmout peklo?“ Ano, jinak to nejde. Nebudete jej muset pouze přijmout, ale také pochopit a proniknout jím.

Budete muset vnímat jeho bolesti a trápení, abyste si jasně uvědomili, co vlastně peklo je. Teprve poté, co to poznáte, si budete moci uvědomit, jak jej vytváříte.

A teprve až poznáte, jak jej vytváříte, bude na vás, abyste se rozhodli, zda v tom chcete pokračovat nebo ne. Potom to bude na vás.

Často říkáte: „Nevím jak to mám udělat.“ Ano, přijmout peklo je obtížné. Veškeré naše úsilí směřuje k tomu, abychom jej popírali. To je důvod, proč ve svém nitru můžete plakat, zatímco se navenek usmíváte.

„Můžete být smutní, ale předstíráte, že jste šťastní.“

Přijmout skutečnost, že jste sklíčení, je obtížné. Budete-li to však popírat příliš dlouho, vytratí se to pozvolna z vašeho vědomí. To se děje, když říkáme, že se něco stalo nevědomým. Znamená to, že se to oddělilo od našeho vědomí. Odmítali jste to tak dlouho, až se to stáhlo do stínové části vašeho života, přesunulo se to do sklepa. Nikdy na to nenarazíte, ale bez přestání to ve vás pracuje a ovlivňuje a otravuje to vaši bytost. Jste-li nešťastní, můžete se sice usmívat, ale váš úsměv je jen namalovaný. Je to pouhá maska.

S vaší bytostí to nemá nic společného. Jak dlouho se však můžete usmívat? Budete se muset uvolnit. Po několika hodinách si budete muset odpočinout. Jestliže jste pozorní, tak to poznáte. Pokud jste s někým tři hodiny, vidíte jeho realitu. Předstírat je totiž obtížné i na pouhé tři hodiny. Jak se chcete tři hodiny usmívat, jestliže z vašeho nitra nepramení žádný úsměv? Častokrát zapomenete a nešťastný výraz ve vaší tváři se odhalí. Na chvíli můžete klamat. Takto se navzájem podvádíme. Přísaháme, že jsme šťastní, ale nejsme. A totéž nám dělají druzí. Každý milostný vztah, každé přátelství, je v takovém případě utrpením.

„Tím, že své neštěstí skryjete, se z něj nedostanete.“

Naopak jej vytvoříte jej víc. Je zapotřebí, abyste se s ním střetli. Nikdy nechoďte dál, pokud jste se nestřetli se svou realitou. Nikdy nepředstírejte, že jste někým jiným. Takto nelze štěstí dosáhnout.

Buďte prostě sami sebou. Jste-li nešťastní, buďte nešťastní. Nestane se nic špatného. Ušetříte si mnoho potíží. Samozřejmě že se do vás v tu chvíli nikdo nezamiluje, ale to je v pořádku, ušetříte si mnoho problémů. Možná zůstanete sami, ale být sám není nic špatného. Postavte se tomu, ponořte se do toho, vytáhněte to ven, vytrhněte to i s kořeny ze svého nevědomí a vneste to do vědomí. Je to těžká práce, ale stojí to za to.

Jakmile to spatříte, prostě to odhodíte. Existuje to proto, že to nevidíte, existuje to pouze v nevědomí, v temnotě. Když to vynesete na světlo, začne to uvadat. Vyneste na světlo celou svou mysl a uvidíte, jak vše, co je nešťastné, začne hynout, a vše, co je nádherné a blažené, začne klíčit.

To, co zůstane ve světle vědomí, je dobré, a to, co zemře je špatné. To je moje definice hříchu a ctnosti. Hřích je to, co nemůže růst ve vědomí. Aby to mohlo růst, vyžaduje to nevědomí. Nevědomí je pro to nezbytnou podmínkou. Ctnost je to, co může růst v absolutním vědomí, nedělá mu to žádnou potíž."


http://www.seberizeni.cz/osho-negativit ... oznavejte/

Re: Práce, sex, peníze - Chögyam Trungpa

PříspěvekNapsal: čtv 28. led 2016 18:19:30
od Trini
armin píše:
Trini píše:
Pokud si hledající k těmto výrazům dělá představu, tak je celkem jasné, že časem je každá představa překážkou.

:)


On každý pojem, vždy označuje nějakou představu.
I to co vidíš i to, co cítíš.


No, podle mne to označuje právě to, co vidím a to, cítím, a hlavně to umožnuje komunikaci. Zase bych to až tak moc nekomplikovala.

Třeba vidíš hada - máš představu (vyhodnocení obrazu, že vidíš hada) přijdeš blíže a vidíš, že vidíš kus provazu.


To se mi stalo právě opačně. Myslela jsem, že je to kus provazu a zatím to byla užovka. Jak by mě mohlo napadnout, že v předsíni budu mít užovku? :roll: To je tím, že kus provazu se s užovkou zaměnit dá, ale
např. židle ne.

armin píše:
Opět je to představa, že vidíš kus provazu.


No, to je na základě toho, že vím, jak obvykle provaz vypadá. Když se užovka nehýbe, tak může připomínat provaz.

armin píše:
Může se ukázat, že je to jen optická projekce z nějakého projektoru, která tak vypadá.
Celý náš svět se skládá z nedefinovaných vjemů, ve kterých jsme se naučili se pohybovat a chápat je jen díky schopnosti představivosti.


Klidně je možné, že vidiš každý přemět zcela jinak než já a že každý ho vidí po svém, ale přesto všichni řekneme "stůl" k tomu samému a ne k židli. Jinak bychom se asi nedomluvili. Těžší je to s abstraktními pojmy.

armin píše:
V nás se vytváří obraz světa hmotného i duchovního.


Podle mne se vytváří ve vědomí." Hmotné " a "duchovní" jsou koncepty a představy, včetně toho "nás".

armin píše:
Stejně je to v duchovní oblasti. Individuální Brahman je koncept - představa, jak to na světě je a třeba můžeš nazvat to, co cítíš jako já individuálním Brahmanem, což předpokládá nejspíš nějakého neindividuálního Brahmana atd.


Ono to může fungovat jinak: Žádné duchovní koncepty nemáš, protože se o tu tématiku nezajímáš. Pak se objeví zkušenosti, které se zcela vymykají všemu, pro co jsi - doposud - měl slova, výrazy. A přitom je to jednoznačnější než ten zcela obyčejný stůl. A nikdo tě tomu neučil ve formě konceptu: Tomu se říká stůl.
Později zjistíš, že někdo ty zkušenosti také má, a že si pro ně vymyslel i pojmenovaní.

:)

Re: Práce, sex, peníze - Chögyam Trungpa

PříspěvekNapsal: čtv 28. led 2016 18:30:20
od Trini
Monika píše:tak abychom se neztratili v pojmech,


Nemám pocit, že se ztrácím v pojmech. A doufám, že Armin ten pocit taky nemá.

Ten rozhovor mě zajímá. Nejde mi o to, někomu něco dokazovat, ale o poznávání jiných pohledů a postojů.
:)

Re: Práce, sex, peníze - Chögyam Trungpa

PříspěvekNapsal: pát 29. led 2016 0:10:41
od armin
Trini píše:
No, podle mne to označuje právě to, co vidím a to, cítím, a hlavně to umožnuje komunikaci. Zase bych to až tak moc nekomplikovala.



To není komplikace, jen uvědomění toho, co vše je vlastně představa (Die Welt als Wille und Vorstellung ).
Nic proti představám. Bez představivosti - pojmů není dost dobře možná ani komunikace.
Dalajlama například říkává: My buddhisté to vidíme tak a tak, nazýváme to tak a tak. Neříká "Je to tak a tak". To by ti mohlo být blízké.
:)
A "Bráhmán" je jen jeden z konceptů vysvětlujících (popisujících) na úrovni našeho myšlení svět.
A jak je to doopravdy, to se musíme "podívat" sami, oproštěni od jakéhokoliv konceptu či návodu.
A to není taj jednoduché, jak to vypadá.

Re: Práce, sex, peníze - Chögyam Trungpa

PříspěvekNapsal: pát 29. led 2016 8:12:34
od Trini
armin píše:A "Bráhmán" je jen jeden z konceptů vysvětlujících (popisujících) na úrovni našeho myšlení svět.


Většina lidí slovo "Brahman" nezná a do jejich úrovně myšlení tento koncept nepasuje.

Brahman - Nejvyšší Bytí, Absolutno, Nadjá (the Self). Tak je to definiváno v Rozhovorech s Ramanou

Jako ateista bych tento koncept do svých konceptů nikdy nepřevzala, protože bych si pod ním nedokázala nic představit.


armin píše:A jak je to doopravdy, to se musíme "podívat" sami, oproštěni od jakéhokoliv konceptu či návodu.
A to není taj jednoduché, jak to vypadá.


Pro toho, kdo tento koncept převzal a něco si pod ním představuje, to jistě jednoduché nebude.
Navíc není možné, aby se na to člověk/osoba/já "podívalo".

To je můj pohled - na základě mé zkušenosti.
:)

Re: Práce, sex, peníze - Chögyam Trungpa

PříspěvekNapsal: pát 29. led 2016 9:11:24
od armin
Trini píše:Pro toho, kdo tento koncept převzal a něco si pod ním představuje, to jistě jednoduché nebude.
Navíc není možné, aby se na to člověk/osoba/já "podívalo".


Pod každým konceptem, který člověk přijme si něco představuje - jeho obsah, to co popisuje či vysvětluje. Jinak by to byla jen prázdná slova bez významu.

A to, že není možné aby se na to člověk/osoba/já podívalo, platí opět jen v rámci určitého konceptu (třeba neskutečný člověk/osoba/já a skutečné Nadjá, Brahman a podobně), který ti vysvětluje kým jsi. A v takovém konceptu logicky není možné, aby se to, co není, mohlo "podívat".

Může se "podívat" a dívá se jen ten kdo doopravdy je.

Prostě se "podíváš" na to co je, tedy na celek a to co jsi ty nevíš, stejně jako nevíš, co je ten celek ani nevíš kdo se dívá. Žádné já se z toho celku nevyčleňuje ani žádný koncept, který by ti říkal, že to nejde a že se dívá někdo jiný než se dívá.

Ona ani nemusí být chyba v konceptu, ale v tom, jak ho kdo chápe a podle toho si představuje jak to všechno je nebo není. Co je možné a co možné není.

Re: Práce, sex, peníze - Chögyam Trungpa

PříspěvekNapsal: pát 29. led 2016 11:09:57
od Trini
armin píše:
Trini píše:Pro toho, kdo tento koncept převzal a něco si pod ním představuje, to jistě jednoduché nebude.
Navíc není možné, aby se na to člověk/osoba/já "podívalo".


Pod každým konceptem, který člověk přijme si něco představuje - jeho obsah, to co popisuje či vysvětluje. Jinak by to byla jen prázdná slova bez významu.


To vidím, nebo rozlišuji jinak. Dívám se na konkrétní židli, ale mohu si představovat - spoustu jiných židlí - které, ale mohu vidět jen jako představu ve své mysli. Nemohu si na ně sednout.

armin píše:A to, že není možné aby se na to člověk/osoba/já podívalo, platí opět jen v rámci určitého konceptu (třeba neskutečný člověk/osoba/já a skutečné Nadjá, Brahman a podobně), který ti vysvětluje kým jsi. A v takovém konceptu logicky není možné, aby se to, co není, mohlo "podívat".


Pokud je jasné, že to, co jsi právě napsal, jsou tvoje osobní koncepty, které sis vytvořil na základě svých zkušeností a na svém uvažování o nich, tak je i jasné, že někdo si na základě jiných zkušeností a svém uvažování o nich, může vytvořit jiné koncepty. Samozřejmě budou každému ty jeho připadat pravdivější.
Ti, co mají skoro stejné nebo velmi podobné zkušenosti, se budou navzájem víc chápat a víc si rozumět. Podle mne je škoda, když někteří začnou svoje koncepty prohlašovat za všeobecnou pravdu, kterou by měl každý přijmout - jinak je nevědomý apod.

armin píše:
Může se "podívat" a dívá se jen ten kdo doopravdy je.

Prostě se "podíváš" na to co je, tedy na celek a to co jsi ty nevíš, stejně jako nevíš, co je ten celek ani nevíš kdo se dívá. Žádné já se z toho celku nevyčleňuje ani žádný koncept, který by ti říkal, že to nejde a že se dívá někdo jiný než se dívá.


To mi připadá, jakoby ses domníval, že tohle není koncept. :roll: Vždyt tady sám rozlišuješ na toho, kdo doopravdy je, jen ten se může podívat - jako kdyby tady někdo doopravdy nebyl. :?
Snad by bylo lepší to vyjádřit: "existuje podívání se" . A tu skutečnost či neskutečnost "někoho" neřešit.
Mimichodem: Podle mých zkušeností je osoba skutečná, ale podívat se nemůže, protože to neleží v jejích možnostech. :)


armin píše:Ona ani nemusí být chyba v konceptu, ale v tom, jak ho kdo chápe a podle toho si představuje jak to všechno je nebo není. Co je možné a co možné není.


A to je možné, když ten koncept jen převezme, aniž by si ho ověřil zkušenostmi. Potom je nucen si představovat a podle toho i chápat.
:)

Re: Práce, sex, peníze - Chögyam Trungpa

PříspěvekNapsal: pát 29. led 2016 14:30:00
od armin
Trini píše:Snad by bylo lepší to vyjádřit: "existuje podívání se" . A tu skutečnost či neskutečnost "někoho" neřešit.


Ano, tu skutečnost či neskutečnost "někoho" kdo se "dívá" neřešit.

Re: Práce, sex, peníze - Chögyam Trungpa

PříspěvekNapsal: pát 29. led 2016 18:54:43
od irulan
to s filosofií "poznej sam sebe" asi nemá nic společného, že? Ta zní tedy velmi sebestředně, ale pokud vycházím ze zkušeností, že na svět se můžu dívat různými způsoby (zkresluji to tím, co vidět chci a nechci), pak sebepozorováním toho se můžu snažit o co možná největší objektivnost. Tedy sebestředným pozorováním vlastních sklonů ---dojít k nezájmu tvořit svět jen dle sebe, ale brát ho tak jak je sám o sobě. Jestli sám o sobě vůbec je...

Re: Práce, sex, peníze - Chögyam Trungpa

PříspěvekNapsal: pát 29. led 2016 19:40:38
od armin
irulan píše:to s filosofií "poznej sam sebe" asi nemá nic společného, že? Ta zní tedy velmi sebestředně, ale pokud vycházím ze zkušeností, že na svět se můžu dívat různými způsoby (zkresluji to tím, co vidět chci a nechci), pak sebepozorováním toho se můžu snažit o co možná největší objektivnost. Tedy sebestředným pozorováním vlastních sklonů ---dojít k nezájmu tvořit svět jen dle sebe, ale brát ho tak jak je sám o sobě. Jestli sám o sobě vůbec je...


Sám o sobě včetně nás svět nejspíš je.
A ty sklony - navyklé sebestředné reakce nás omezují a bez jejich pozorování si je ani nemůžeme uvědomit takže si je ani nemůžeme odvyknout.

Krishnamurti - který zpochybňoval naši možnost změny vůlí (sebestředným záměrem) říkával "seeing is doing". "Vidění" (uvědomění) je to, co může něco změnit.
Tedy udělat něco na způsob chyby v mechanickém nevědomém matrixu.

Re: Práce, sex, peníze - Chögyam Trungpa

PříspěvekNapsal: stř 10. úno 2016 14:46:42
od Trini
armin píše:A ty sklony - navyklé sebestředné reakce nás omezují a bez jejich pozorování si je ani nemůžeme uvědomit takže si je ani nemůžeme odvyknout.



:)

Re: Práce, sex, peníze - Chögyam Trungpa

PříspěvekNapsal: stř 23. bře 2016 12:46:25
od Alaja
http://www.svetkolemnas.info/novinky/za ... ou-euforii

Žádná fikce, jen neuvěřitelný příběh: vyvrtal si do hlavy díru, aby zažíval trvalou euforii

Britský autor Joe Mellen byl součástí generace beatniků, kteří byli známí svými experimenty s drogami.

Newim proslavila kniha Bore Hole, v níž obhajoval praktiku trepanace lebky. Pokud hledáte důvod, proč si dobrovolně nechat vyvrtat díru do hlavy, čtěte dál.

Šedesátá léta byla mimořádně divoká. Důkazem toho je i nizozemský knihovník Hugo Bart Huges , který navštěvoval lékařskou univerzitu v Amsterdamu. Studium byl nucen ukončit, protože obhajoval užívání marihuany. To ho ale neproslavilo.

Prokrvením mozku k euforii

Huges v roce 1964 zveřejnil publikaci, v níž doporučuje trepanace lebky, aby se vyrovnáním podílu krve a mozkomíšního moku zvýšila funkčnost mozku. Klíčovým momentem pro vznik jeho studie byl jistý jazzový hudebník, kterého viděl stát na hlavě a zajímalo ho, proč to dělá. Ten mu vysvětlil, že na hlavě stojí v případě nedostatku marihuany, aby při prokrvení mozku zažíval podobnou euforii jako při jejím užívání.

Neuvěřitelné příběhy: Z methylalkoholu se otrávilo 80 lidí včetně dětí

Do černé kroniky se nejednou dostávají skutečně bizarní příběhy. Takovým je i následující aféra z ...

Huges tato myšlenka zaujala natolik, že začal zkoumat mechanismus prokrvení mozku u dětí, jejichž lebka ještě nebyla díky Fontanella uzavřena. Stárnutím, podle něj, naše lebka přibírá na váze a na krev v hlavě působí gravitace, pro kterou je prokrvení mozku omezené. Aby svou teorii dokázal, 6. ledna 1965 si pomocí elektrického zubního vrtačky vyvrtal díru v lebce . Jak uvedl, nikdy předtím se necítil lépe. O své teorii vydal i další publikace, ve kterých trepanace doporučuje jako lék na psychózy.

"Toto je příběh o tom, jak jsem přišel k rozhodnutí vyvrtat si do hlavy díru, abych se do smrti cítil jako nafetovaný."

Joe Mellen ve své autobiografii Boru Hole popisuje svůj příběh, ve kterém se rozhodl stát beatnikem a v 60. letech začal ve Španělsku experimentovat s LSD. To bylo ještě předtím, než se pokusil navždy změnit své vědomí autotrepanáciou - vyvrtáním díry do své hlavy.

Joeva přítelkyně Amanda Feilding také podstoupila autotrepanáciu. Amanda byla hlavní aktivistkou kampaně trepanace pro národní zdraví.

Útěk z reality

Joe měl jistou budoucnost v makléřské firmě svého otce a dokonale nalinkovaný život. Měl krátce po státnicích, když se na všechno vykašlal a rozhodl uniknout z jednotvárného života, který pro něj plánovali jeho rodiče. Jakmile zanechal studia, začal užívat marihuanu a experimentovat s narkotiky. Ve Španělsku se seznámil s Bartem Hugesem, který ho přivedl nejprve k LSD a později k trepanaci.

Joe absolvoval trepanace celkem třikrát. V rozhovoru, který nedávno již jako 76-letý poskytl magazínu Vice, své zkušenosti popisuje následovně: "Žil jsem v Londýně, bylo to v roce 1967. Byl jsem úplně bez peněz a proto elektrická vrtačka vůbec nepřicházela v úvahu. Koupil jsem si ruční v obchodě s lékařským příslušenstvím. Vypadá jako vývrtka s ozubeným, ostrým kolečkem na konci. Uprostřed měl hrot, kterým se vyvíjí tlak na kost mozkovny, a otáčí se s ním, dokud se nevyvrtá do hlavy otvor. bylo to složité. bylo to jako otevírat vínovou láhev utěsněnou korkovou zátkou zevnitř. třepání byl tupý a lebku jsem nemohl správně uchopit. byl jsem na LSD.

O rok později jsem se o to pokusil podruhé. A udělal jsem to opět úplně stejně. Něco jsem z lebky vybral, ale nebyl jsem si jistý, jestli jsem se dostal skrz. Zpočátku jsem si myslel, že jsem skrz prošel, protože jsem zaslechl takový divný zvuk, když jsem vytahoval vrtačku z hlavy, znělo to jako bublání. Asi se mi kousek proniknout podařilo, ale myslím, že ne dostatečně.

V roce 1970 jsem to zopakoval potřetí. Lokálně jsem si umrtvil kůži, svaly a membránu kolem lebky. Byl jsem úplně střízlivý. Použil jsem elektrickou vrtačku, ale naneštěstí se jí porouchal kabel. Musel jsem přestat a s obvázanou hlavou jsem vzal vrtačku k sousedovi, který dokázal opravit všechno. Neptal se mě, jak se to stalo a co jsem dělal. Vrtačku mi opravil a já jsem se mohl vrátit k práci. Byl to skvělý pocit, asi po hodině jsem se začal cítit tak snadno, jak by ze mě někdo zvedl závaží. "


:donknow: