Zesílená intuice channelingové mystiky Ve škole moudrosti b

Knihy, které rozšiřují naše poznání o nás samých, podněcují nás a dávají nám návody k dalšímu rozvoji.

Re: Zesílená intuice channelingové mystiky Ve škole moudrosti b

Příspěvekod Alaja » ned 03. úno 2019 11:47:11

intago píše:Tedka jsem pokecal s Milošem, ta milionvoltová meditace Extra Gult byla jeho. Podrobně jsme probrali co je nového v našich mystických procesech. Každý to má trochu jiné.
Pozastavili jsme se nad tím, že vůbec neznáte božské vnímání hudby v meditacích, což je u nás naprosté pravidlo, i několikrát denně.
Zval jsem ho, aby sem taky psal, ale nějak se mu nechce. Nakonec se mu nedivím, kdoví, čím byste ho obvinili. Podobných debat už také zažil přes sto.



:D A kdo ti nakukal, že tu lidi nemají zkušenosti s hudbou při meditaci?? Ten tvůj bůh? Ten toho tedy moc neví... :starik:
Proti záři neomezeného prostoru jsou i ty nejkrásnější zážitky neúplné...
Uživatelský avatar
Alaja
 
Příspěvky: 5678
Registrován: stř 09. zář 2015 10:07:22
Poděkoval: 289
Poděkováno: 404-krát v 388 příspěvcích

Re: Zesílená intuice channelingové mystiky Ve škole moudrosti b

Příspěvekod intago » ned 03. úno 2019 11:47:18

Alaja píše:
intago píše:
Proč preventivní? Copak mi nenadáváte, že beru drogy a že jsem ve vleku svého ega?
A co s tím vnímáním hudby, nějak se k tomu nikdo nevyjadřuje. Přesto je důkazem božího díla v mystikovi. Nejen genialita, ale i virtuozita. ;)



Intago, většina těch, co dosud píšou tu i na poradně, tě nejspíš už četla před 12 lety na Jitřní zemi.....s některými jsi už tehdy usiloně diskutoval, stejně jako nyní. Výsledek je stále stejný.... tvé nabídky odmítají..... :donknow:

K poslouchání hudby jsem se už vyjádřila. Hudba podporuje tvoření vizí na základě asociací s obyčejnými předchozími informacemi v paměti, ale také většinou vyhrabává jen to, co je v egu poschováváno na nejhlubším dně. Hudba moc nepodporuje vnímání čistého neomezeného prostoru, podle mne je to jen rušivý element. :D


No asi ano mě znají z různých debat před lety.
Ale co se týče hudby se zjevně mýlíš. Hudba je důležitá v každém náboženství, v každém chrámu ve světě hraje, i zvony jsou krásná hudba. Ona totiž přivolává Boha a to je to, co vy nechcete... Tichem Boha nezavoláte, On je dynamický, věčně živý. I šamané se bez hudby neobejdou... Dr.Grof věděl, co dělá.
Uživatelský avatar
intago
 
Příspěvky: 280
Registrován: stř 02. led 2019 7:38:37
Poděkoval: 0
Poděkováno: 2-krát v 2 příspěvcích

Re: Zesílená intuice channelingové mystiky Ve škole moudrosti b

Příspěvekod intago » ned 03. úno 2019 11:48:41

Alaja píše:
intago píše:Tedka jsem pokecal s Milošem, ta milionvoltová meditace Extra Gult byla jeho. Podrobně jsme probrali co je nového v našich mystických procesech. Každý to má trochu jiné.
Pozastavili jsme se nad tím, že vůbec neznáte božské vnímání hudby v meditacích, což je u nás naprosté pravidlo, i několikrát denně.
Zval jsem ho, aby sem taky psal, ale nějak se mu nechce. Nakonec se mu nedivím, kdoví, čím byste ho obvinili. Podobných debat už také zažil přes sto.



:D A kdo ti nakukal, že tu lidi nemají zkušenosti s hudbou při meditaci?? Ten tvůj bůh? Ten toho tedy moc neví... :starik:


Mě o tom Bůh nic neřekl, jen mi tu chybí popis vašich zkušeností. O tom tahle debata je, ne? Výměna zkušeností...
Uživatelský avatar
intago
 
Příspěvky: 280
Registrován: stř 02. led 2019 7:38:37
Poděkoval: 0
Poděkováno: 2-krát v 2 příspěvcích

Re: Zesílená intuice channelingové mystiky Ve škole moudrosti b

Příspěvekod intago » ned 03. úno 2019 11:49:59

Alaja píše:Zkus si vzít při meditaci na klín kočku ....to se ti pak bude krásně meditovat....bez hudby, bez drog...kočky zvládají meditaci na tu záři neomezeného prostoru o mnoho líp, než spousta duchovních adeptů a rády to sdílejí, doslova a do písmenka...

Hehe, taková asociace. Nejsi ty spíš čarodějka, ty měli kočky v oblibě? :D
Uživatelský avatar
intago
 
Příspěvky: 280
Registrován: stř 02. led 2019 7:38:37
Poděkoval: 0
Poděkováno: 2-krát v 2 příspěvcích

Re: Zesílená intuice channelingové mystiky Ve škole moudrosti b

Příspěvekod Alaja » ned 03. úno 2019 11:55:21

intago píše:Mě o tom Bůh nic neřekl, jen mi tu chybí popis vašich zkušeností. O tom tahle debata je, ne? Výměna zkušeností...


Tak se ho optej. Třeba ti i prozradí, kde to na internetu skrývám. :dance:

intago píše:Hehe, taková asociace. Nejsi ty spíš čarodějka, ty měli kočky v oblibě?


Nejsem, na koštěti nelétám.. :P
Sice jsem jeden čas měla pár let doma fichtla, ale ten jezdil jen a jen po silnici....vzlétnout nechtěl...

:cat:
Proti záři neomezeného prostoru jsou i ty nejkrásnější zážitky neúplné...
Uživatelský avatar
Alaja
 
Příspěvky: 5678
Registrován: stř 09. zář 2015 10:07:22
Poděkoval: 289
Poděkováno: 404-krát v 388 příspěvcích

Re: Zesílená intuice channelingové mystiky Ve škole moudrosti b

Příspěvekod intago » ned 03. úno 2019 11:58:09

Alaja píše:
intago píše:Mě o tom Bůh nic neřekl, jen mi tu chybí popis vašich zkušeností. O tom tahle debata je, ne? Výměna zkušeností...


Tak se ho optej. Třeba ti i prozradí, kde to na internetu skrývám. :dance:


intago píše:Hehe, taková asociace. Nejsi ty spíš čarodějka, ty měli kočky v oblibě?


Nejsem, na koštěti nelétám.. :P
Sice jsem jeden čas měla pár let doma fichtla, ale ten jezdil jen a jen po silnici....vzlétnout nechtěl...

:cat:

1/To neudělá, na to má velkou vznešenost. Jo Hrdá posvátná vznešenost, to je to, co platí k tomu božskému vnímání hudby...
Znáte ji taky?
2/No jen aby, kočky nemá každý :D A k tomu tvůj ateismus, to sedí... :D
Uživatelský avatar
intago
 
Příspěvky: 280
Registrován: stř 02. led 2019 7:38:37
Poděkoval: 0
Poděkováno: 2-krát v 2 příspěvcích

Re: Zesílená intuice channelingové mystiky Ve škole moudrosti b

Příspěvekod Alaja » ned 03. úno 2019 12:03:42

intago píše:To neudělá, na to má velkou vznešenost. Jo Hrdá posvátná vznešenost, to je to, co platí k tomu božskému vnímání hudby...
No jen aby, kočky nemá každý :D A k tomu tvůj ateismus, to sedí... :D


Nevymlouvej se...stačí si zajít do nejbližší kočičí kavárny a zameditovat si s kočkami...čtvrt hodinka by mohla stačit...

:cat: :D

Tady máš třeba jednu:

http://www.kavarnakocici.cz/
Proti záři neomezeného prostoru jsou i ty nejkrásnější zážitky neúplné...
Uživatelský avatar
Alaja
 
Příspěvky: 5678
Registrován: stř 09. zář 2015 10:07:22
Poděkoval: 289
Poděkováno: 404-krát v 388 příspěvcích

Re: Zesílená intuice channelingové mystiky Ve škole moudrosti b

Příspěvekod intago » ned 03. úno 2019 12:15:44

Alaja píše:
intago píše:To neudělá, na to má velkou vznešenost. Jo Hrdá posvátná vznešenost, to je to, co platí k tomu božskému vnímání hudby...
No jen aby, kočky nemá každý :D A k tomu tvůj ateismus, to sedí... :D


Nevymlouvej se...stačí si zajít do nejbližší kočičí kavárny a zameditovat si s kočkami...čtvrt hodinka by mohla stačit...

:cat: :D

Tady máš třeba jednu:

http://www.kavarnakocici.cz/

No to chápu, že jsi tam mezi svýma :D
Uživatelský avatar
intago
 
Příspěvky: 280
Registrován: stř 02. led 2019 7:38:37
Poděkoval: 0
Poděkováno: 2-krát v 2 příspěvcích

Re: Zesílená intuice channelingové mystiky Ve škole moudrosti b

Příspěvekod intago » ned 03. úno 2019 12:16:03

Abych to tedy vše sesumíroval, co všecko je v každé mystické meditaci:
-božské vize, pocity i myšlenky
-božsky vnímaná hudba
- silná Hrdá posvátná vznešenost, úžasný pocit Krále králů...
-lidský pocit mizí, někdy i zcela
Nic z toho není člověk, tedy jeho vědomí, tedy ego, schopno, přesahuje to jeho možnosti.
Znáte to taky?
Uživatelský avatar
intago
 
Příspěvky: 280
Registrován: stř 02. led 2019 7:38:37
Poděkoval: 0
Poděkováno: 2-krát v 2 příspěvcích

Re: Zesílená intuice channelingové mystiky Ve škole moudrosti b

Příspěvekod Alaja » ned 03. úno 2019 12:17:27

PRAVIDLA PRO NÁVŠTĚVNÍKY KAVÁRNY KOČIČÍ
1. Se vstupem do kavárny se návštěvník zavazuje dodržovat Pravidla pro návštěvníky Kavárny Kočičí, které jsou k nahlédnutí u zaměstnanců. V případě nedodržení těchto pravidel může být návštěvník vyloučen z prostor kavárny.
2. Každý návštěvník vstupuje do kavárny na vlastní zodpovědnost a nebezpečí.
3. Každý návštěvník bere na vědomí, že se po kavárně volně pohybují kočky a zákazník tak může pocítit následky související s touto skutečností. (Osoby s alergií, těhotné maminky, rodiče s dětmi, a další.)
4. Všichni rodiče jsou zodpovědní za zdraví svých děti a za jejich chování. Děti do 15 let mohou vstoupit do kavárny pouze v doprovodu dospělé osoby, a to v počtu max. dvě děti na jednu dospělou osobu. Vstup s kočárkem do kavárny není povolen.

PRAVIDLA PRO JEDNÁNÍ S KOČKAMI:
1. Každá kočka je individualita, přečtěte si nejprve, jak se ke které chovat (nebo se poraďte s obsluhou), aby byla návštěva pro oba co nejpříjemnější. 2. S kočkami jednejte jemně a neubližujte jim.
3. Pokud se budete chovat ke kočičce s respektem, ona se bude chovat stejně a vrátí vám vaše chování s láskou.
4. Nebuďte kočku, když spí, a nerušte její spánek. Kdo ví, o čem se jí zdá?
5. Nesahejte na kočičku, pokud jen trochu cítíte, že si to nepřeje. Kočky si nerady nechávají cokoliv diktovat.
6. Nefoťte kočičku bleskem a nekrmte ji.
7. Nehoňte a nepronásledujte kočku po kavárně. Pokud si s vámi nechce být, respektujte ji.
8. Pokud si chce s vámi kočka hrát, hrajte si jako o život!
9. Dbejte na hygienu. I kočičky se mohou nakazit chřipkou a být nemocné. Vždy pomůže, když si před hlazením kočiček umyjete ruce.
10. Za své děti nesou odpovědnost rodiče a stejně tak za jejich chování ke kočkám i ostatním hostům. Zvažte, zda jsou vaše děti pro návštěvu kavárny připraveny. Nevhodné chování děti nebude tolerováno.
Proti záři neomezeného prostoru jsou i ty nejkrásnější zážitky neúplné...
Uživatelský avatar
Alaja
 
Příspěvky: 5678
Registrován: stř 09. zář 2015 10:07:22
Poděkoval: 289
Poděkováno: 404-krát v 388 příspěvcích

Re: Zesílená intuice channelingové mystiky Ve škole moudrosti b

Příspěvekod Alaja » ned 03. úno 2019 12:20:41

intago píše:No to chápu, že jsi tam mezi svýma


Na zahradě mám své vlastní kočky...respektive, jak říká má rodina, kočky tam mají mne.... :cat:
V kavárně s kočkami jsem ještě nebyla, ale někteří, kteří tam už byli, jsou spokojeni...
Proti záři neomezeného prostoru jsou i ty nejkrásnější zážitky neúplné...
Uživatelský avatar
Alaja
 
Příspěvky: 5678
Registrován: stř 09. zář 2015 10:07:22
Poděkoval: 289
Poděkováno: 404-krát v 388 příspěvcích

Re: Zesílená intuice channelingové mystiky Ve škole moudrosti b

Příspěvekod Alaja » ned 03. úno 2019 12:25:09

intago píše:Abych to tedy vše sesumíroval, co všecko je v každé mystické meditaci:
-božské vize, pocity i myšlenky
-božsky vnímaná hudba
- silná Hrdá posvátná vznešenost, úžasný pocit Krále králů...
-lidský pocit mizí, někdy i zcela
Nic z toho není člověk, tedy jeho vědomí, tedy ego, schopno, přesahuje to jeho možnosti.
Znáte to taky?



Znáš záři neomezeného prostoru?
Proti záři neomezeného prostoru jsou i ty nejkrásnější zážitky neúplné...
Uživatelský avatar
Alaja
 
Příspěvky: 5678
Registrován: stř 09. zář 2015 10:07:22
Poděkoval: 289
Poděkováno: 404-krát v 388 příspěvcích

Re: Zesílená intuice channelingové mystiky Ve škole moudrosti b

Příspěvekod intago » ned 03. úno 2019 12:27:50

Alaja píše:
intago píše:Abych to tedy vše sesumíroval, co všecko je v každé mystické meditaci:
-božské vize, pocity i myšlenky
-božsky vnímaná hudba
- silná Hrdá posvátná vznešenost, úžasný pocit Krále králů...
-lidský pocit mizí, někdy i zcela
Nic z toho není člověk, tedy jeho vědomí, tedy ego, schopno, přesahuje to jeho možnosti.
Znáte to taky?



Znáš záři neomezeného prostoru?

Těžko z názvu poznat oč jde. Božské Frána Šrámek nazýval Stříbrným větrem. Popiš blíž. Co máš z těch mých bodů?
Uživatelský avatar
intago
 
Příspěvky: 280
Registrován: stř 02. led 2019 7:38:37
Poděkoval: 0
Poděkováno: 2-krát v 2 příspěvcích

Re: Zesílená intuice channelingové mystiky Ve škole moudrosti b

Příspěvekod Alaja » ned 03. úno 2019 12:34:39

Proti záři neomezeného prostoru jsou i ty nejkrásnější zážitky neúplné...


Tohle je citát z theravády....


A tady zase něco od K.Minaříka:

Z knihy Malý mystický slovník naučný - K.Minaříka:

Svábhávikája (sans.) „tělo pravé, vnitřní, skutečné podstaty“; mystické tělo, do něhož transcendují dharmakája, sambhógakája a nirmánakája.

Dharmakája (sans.dharma = jednotlivina, podle buddhistické filozofie základní element reality; kája = tělo)
V mahájanském buddhismu název pro nejvyšší ze tří „těl“, kulovité Světlo moudrosti nebo také stav „pravdy samé o sobě“; čisté transcendentní bytí Buddhy.
Je to stav prvního stupně rozlišení absolutna, v lidském smyslu pak ztotožnění osobního vědomí s univerzálním s minimálním nádechem diferenciace (jáství), a tím ovšem absolutní kosmické bytí; jeho tělesnost se podobá nekonečnému hvězdnému oblaku, z něhož později vzniká hvězdný systém. Nebo jinak: právě vzniklý kosmický jas, který se postupně přetváří ve hvězdný systém. V mystickém smyslu to, co se vytváří poznáním, že neexistuje žádné osobní já a že všechna individua jsou vždy totožná s transcendentním absolutnem. Též „tělo Pravdy“ nebo „tělo Zákona“, to je věčná „moudrost o sobě“, nepředstavitelná a neznázornitelná, i když v mnohých symbolech znázorňovaná a představovaná. Také Prasvětlo bez začátku, konce a barvy nebo dokonalá Prázdnota, nebo též dokonalé osvícení.
Další dvě mystická těla jsou sambhógakája a nirmánakája. Každý buddha má podíl na povaze tří káj v průběhu svého vývoje. Všechna „tři těla“ v sobě zahrnuje a transcenduje tělo čtvrté, svábhávikája, neboli „tělo pravé, vnitřní, skutečné podstaty“, „podstata in se“.

Sambhógakája (sans.) „tělo dokonalého vybavení“ nebo též „božské tělo dokonalé krásy“, jedno ze tří kájů.
Dharmakája znamená pravdu nebo moudrost o sobě neznázornitelnou, bezbarvou, neosobní absolutno.
Sambhógakája znamená projevenou moudrost, znázorněnou pěti nebeskými buddhy, z nichž každý září v jiné barvě. Jsou to dhjánibuddohé Vairóčana (bílá), Akšóbja (blankytná), Ratnasambhava (žlutá), Amitábha (červená), Amóghasiddhi (zelená).
Třetí mystické tělo, nirmánakája je „zázračně transformované tělo“, jež nosí vtělení buddhové. Podle učení mahájány jsou tato tři základní mystická těla sice prvotní emanací absolutna, přitom však dharmakája představuje jeho prvotní projev jako nediferencovanou kvalitu, sambhógakája tutéž kvalitu ve znacích (moudrosti), nimánakája pak zformování kvality dharmakáji.

Nirmánakája (sans.) Doslovně „zázračně transformované tělo“ nebo inkarnované božské tělo, odlesk moudrosti, jež se promítá do lidských forem a projevuje se jako lidský buddha.
V Tibetu je tak nejčastěji označován Padmasambahava, veliký buddhistický misionář, zakladatel lamaismu. V pojetí nám bližším je nirmánakája vtělením nejvyšší duchovní kvality ve funkci jí odpovídající; její personifikace není viditelná, ale spíš pochopitelná jako skutečná moudrost lidí dosáhnuvších vysokého mystického zasvěcení. Skutečnými představiteli nebo projevy nirmánakáji jsou tzv. mahátmové nebo ještě lépe živí buddhové; tím nejsou mínění mahátmové teozofičtí, nýbrž praví, kteří obývají sféru mezi světem viditelným a neviditelným. V našem pojetí jde o bytosti, které realizovaly nirvánské stavy, ale neponořily se v ně, protože zdůraznily své jáství. Na tomto rozhraní žijí k dobru celého lidstva, ale toto dobro chápou svým způsobem. Podněty k takovému způsobu žití vyplývají z poznání, že všechno co žije, trpí a usiluje nějak o nejvyšší štěstí, ať již jakkoli. Úsilí o nejvyšší štěstí je však žádostí nebo voláním, které nachází odezvu i ve sféře nirmánakáji. Její obyvatelé na ni reagují pouze v okamžiku, kdy ti, kdo po tomto štěstí volají, si už zoufají nad světem. V tu dobu jsou přístupni přijmout duchovní dobro, jak je chápou nirmánakájové.
Z nejvyššího hlediska se však odezva na volání trpících považuje za nejsubtilnější zbytky nevědomosti, za zbytky samého lidství. To vysvítá ze skutečnosti, že Bůh ve své nejvyšší formě na volání trpících nereaguje; též lidé, kteří jsou schopni dívat se na svět ze stanoviska tohoto Boha, mohou vidět, že každá situace, která se v lidském světě kdy vyskytla, byla plodem přání ve formě usilování lidí. Ale nirmánakája je mezistavem sansára a nirvány; kdo v něm utkví, ten dosahuje nadlidské mravní očisty, v níž zůstávají stopy lidskosti. A celý tento stav pak končí poznáním všech karmických příčinností a vztahů, které konec konců poukazují na to, že je nezbytné dosáhnout absolutního potlačení životní žízně. Když je žízeň potlačená, pomohl si již člověk sám a je na něm, zda při přestupu ze sansarického do nirvanistického stavu zdůrazní své já a stane se nirmánakájem, nebo ho nezdůrazní a dosáhne vykoupení.
Vizuálně představuje nirmánakája subtilní svítící tělo jako vhodného nositele buddhistické moudrosti, tělo bytostí duchovně vysoce dokonalých. Člověk, který nemá mystických zkušeností, nemůže rozhodnout, zda to je tělo fyzických bytostí nebo přeludů. Nirmánakájové se očím mysticky nezkušených lidí jeví jako materializované fantomy vyvolávané tu a tam fyzikálními médii. I tito lidé však tuší, že se tělo nirmánakájů liší od těla těchto fantomů lepší stabilitou formy, dokonalejší konturou zjevu a takovým působením na smysly, jakým působí hmotní lidé.
Tento stav souvisí s duchovní dokonalostí nirmánakájů, kteří velice pokročili ve stavu, v němž mysl překonává mechanický vliv hmotných věcí nejen na vjemy, nýbrž i n tělo. V tomto stavu se už svět nejeví jako hmotný, nýbrž jen jako řada symbolů, olupujících mysl a vědomí o jejich přirozené rozpětí v období jejich vzniku. Tento stav mysli a vědomí je stavem nirmánakájů, v němž zdůrazněním tělo mizí z pláně smyslových jevů a reaguje již jen na jejich vůli k projevení se nebo ke zmizení. Tím nirmánakája znamená vysoký stupeň na cestě lidského rodu.
Proti záři neomezeného prostoru jsou i ty nejkrásnější zážitky neúplné...
Uživatelský avatar
Alaja
 
Příspěvky: 5678
Registrován: stř 09. zář 2015 10:07:22
Poděkoval: 289
Poděkováno: 404-krát v 388 příspěvcích

Re: Zesílená intuice channelingové mystiky Ve škole moudrosti b

Příspěvekod Alaja » ned 03. úno 2019 12:40:23

intago píše:
Alaja píše:
intago píše:Abych to tedy vše sesumíroval, co všecko je v každé mystické meditaci:
-božské vize, pocity i myšlenky
-božsky vnímaná hudba
- silná Hrdá posvátná vznešenost, úžasný pocit Krále králů...
-lidský pocit mizí, někdy i zcela
Nic z toho není člověk, tedy jeho vědomí, tedy ego, schopno, přesahuje to jeho možnosti.
Znáte to taky?



Znáš záři neomezeného prostoru?

Těžko z názvu poznat oč jde. Božské Frána Šrámek nazýval Stříbrným větrem. Popiš blíž. Co máš z těch mých bodů?


Tvé pocity jsou jen tvé pocity...já raději, když už, tak skutky... :D
Proti záři neomezeného prostoru jsou i ty nejkrásnější zážitky neúplné...
Uživatelský avatar
Alaja
 
Příspěvky: 5678
Registrován: stř 09. zář 2015 10:07:22
Poděkoval: 289
Poděkováno: 404-krát v 388 příspěvcích

Re: Zesílená intuice channelingové mystiky Ve škole moudrosti b

Příspěvekod Alaja » ned 03. úno 2019 12:43:26

Tady jeden strojový překlad:
https://translate.google.cz/translate?h ... rev=search


Světelná mysl

Světlá mysl ( Skt: prabhāsvara-citta nebo ābhāsvara-citta, Pali : pabhassara citta; T. 'gsal gyi sems; C. guangmingxin; J. kōmyōshin; K. kwangmyŏngsim ) je buddhistický výraz, který se objevuje v sutě Pali Anguttara Nikaya , stejně jako četné Mahayanové texty a buddhistické tantry . [1] Je různě překládán jako "zářivě zářící mysl" nebo "mysl jasného světla", zatímco související termín svítivost (Skt. Prabhāsvaratā; Tib., Gsal ba; Ch. Guāng míng; Jpn. Kōmyō; Kor. Kwangmyōng ) je také překládáno jako "jasné světlo" v kontextech tibetského buddhismu nebo "čistota" ve východoasijských kontextech. [2] Termín je obvykle používán k popisu mysli nebo vědomí různými způsoby.

Tento termín není dán přímým doktrinálním vysvětlením v diskusích Pali, ale pozdější buddhistické školy mu vysvětlují různé koncepty, které vyvinuly. [3] Theravadská škola identifikuje "světelnou mysl" s bhavanga , což je koncept poprvé navržený v Theravada Abhidhamma . [4] Pozdější školy Mahayany ji identifikují jak s Mahayanovými koncepty bodhicitty, tak s tathagatagarbha . [5] Pojem má zásadní význam ve filozofii a praxi Dzogchenu . [6]


Světlost v raných buddhistických textech [ upravit překlad ]

V časných buddhistických textech existují různé zmínky o světelnosti nebo záři, které odkazují na vývoj mysli v meditaci . Například v Saṅgīti-suttě se to týká dosažení samadhi , kde vnímání světla ( āloka sañña ) vede k mysli s luminiscencí ( sappabhāsa ). [7] Podle Analayo, Upakkilesa-sutta a její paralely uvádějí, že přítomnost nečistot "vede ke ztrátě jakéhokoli vnitřního světla nebo luminiscence (obhāsa) během meditace." [7] Pali Dhātuvibhaṅga-sutta používá metaforu vylepšování zlata k popisu rovnováhy dosažené meditací, která je údajně "čistá, jasná, měkká, funkční a světelná". [7] Číňané paralelní s tímto textem však nepopisují ekvivalenci jako světelnou. [7] Analayo vidí tento rozdíl kvůli sklonu recitátorů kanovníka Theravada preferovat oheň a světelné snímky. [7]

Pali Anguttara Nikaya (AI8-10) uvádí: [8]


"Světelné mnichy je mysl a je osvobozen od příchozích nečistot. Dobře instruovaný učedník vznešených rozlišuje, že je to skutečně přítomen, a proto vám říkám, že - pro dobře instruovaného žáka vznešené - je zde vývoj mysli. " [9]

Paralelní pasáž lze nalézt v Śāriputrābhidharma , Abhidharma pojednání možná o tradici Dharmaguptaky. [7]

Další zmínka o podobném termínu v diskusích Pali se objevuje v Brahmanimantaṇika-sutta Majjhima-nikāya av Kevaḍḍha-sutta Dīgha-nikāya , druhá má paralelu v kolekci Dharmaguptaka, přežívající v čínském překladu. [7] Brahmanimantaṇika-sutta popisuje "neviditelné vědomí" (viññāṇaṃ anidassanaṃ), které je "nekonečné" (anantaṃ) a "jasné v každém směru" (sabbato pabhaṃ). k čemu se mluví, a v některých edicích se zdá, jako by to nebyl mluvil Buddha, ale deva Baka Brahma v debatě s Buddhem. [7] Číňan paralelní k Brahmanimantaṇike-suttě má termín používá Baka Brahma. [7]

Kevaḍḍha-sutta a její rovnováha v Dharmaguptaka Dīrgha-āgama mezitím mají prohlášení, které mluví Buddha, který se zmiňuje o světelném vědomí. Dīrgha-āgama sutra uvádí:


Vědomí, které je neviditelné, nekonečné a světlo své vlastní: Zastaví se, čtyři prvky se zastaví, hrubé a jemné, hezké a ošklivé přestanou. Zde se ukončí jméno a forma. Zastavení vědomí, zbytek [tj. Jméno a forma] také končí. [7]

Analayo nicméně uvádí, že paralelní recence tohoto sutra v jiných jazycích, jako je Sanskrit a Tibeťan, neuvádějí světelnost ( pabhaṃ ) a dokonce i různé vydání Pali nesouhlasí s tím, že tento verš se zmíní o světelnosti, někdy za použití paha instead ("vzdala se") namísto pabhaṃ . [7] Bez ohledu na případ, podle Analayo, pasáž se odkazuje na "režim zastavení závislé vznikající, podle kterého jméno-a-forma přestane s přerušením vědomí". [7]

Podle Bhikkhu Brahmali odkaz na světelnost v Brahmanimantaṇika-sutta odkazuje na stavy samadhi známé pouze ariyas (ušlechtilé) , zatímco pabhassaracitta Anguttara Nikaya (AI8-10) je odkazem na mysl v jhana . [10] Uvádí společnou pasáž, která konstatuje, že mysl s pěti překážkami není považována za zářivou, a proto má smysl říkat, že mysl v jhane, která nemá pět překážek, lze říci, že je zářivá:


Stejně tak, bhikkhusi, je tu pět korupcí mysli ( cittassa ), které jsou poškozeny tím, že mysl není ani tvárná, ani divoká, ani zářivá ( pabhassaraṃ ), ale křehká a ne oprávněná soustředěná na zničení bídy. Co pět? Smyslná touha ... špatná vůle ... laskavost a roztrhání ... neklid a výčitky ... pochybnost je zkaženost mysli, zkorumpovaná tím, že mysl není ani tvářná, ani zářivá, ani zářivá, ale křehká a ne oprávněně soustředěná pro zničení obtěžování. (SN V 92 a A III 16, srovnej AN I 257 a MN III 243). [10]

V Theravada [ upravit překlad ]

Hlavní článek: Bhavanga

Komentář Theravadin Anguttara Nikaya Atthakatha identifikuje světelnou mysl jako bhavanga , "půdu stání" nebo "latentní dynamické kontinuum", což je nejzákladnější úroveň duševního fungování v systému Theravada Abhidhammic . [11] Tento výklad používá také Buddhaghosa ve svém komentáři k Dhammasangani . Buddhaghosa také zmiňuje, že mysl je světelná ve čtvrtém Jhane ve svém Visuddhimagga . [12]

Thanissaro Bhikkhu se domnívá, že identifikace světelné mysli s bhavanga je problematická [13], ale Peter Harvey považuje to za přijatelnou interpretaci. [14]

Ajahn Mun , přední postava moderní thajské lesní tradice , komentuje tento verš:


Mysl je něco sálavějšího než cokoli jiného, ​​ale proto, že padělání - kolem nečistot - přicházejí a zakrývají, ztrácejí zářivost, stejně jako slunce, když je zakryté mraky. Nechávejte si myslet, že slunce jde po oblacích. Namísto toho mraky přijíždějí a skrývají slunce. Takže meditátoři, když vědí tímto způsobem, by měli zbavit těchto padělků tím, že je budou analyzovat chytře ... Když rozvíjejí mysl do fáze primární mysli, bude to znamenat, že všechny padělky jsou zničeny, nebo spíše padělané věci nebudou schopni se dostat do primární mysli, protože most, který vytváří spojení, bude zničen. Přestože mysl může stále ještě přicházet do styku s preocupy světa, jeho kontakt bude mít podobu vodorovného okruhu vody, který se rozkládá nad lotosovým lístkem. [15]

Thanissaro Bhikkhu vidí světelnou mysl jako "myšlenku, kterou se meditátor snaží rozvíjet. Vnímat její světelnost znamená pochopit, že nečistoty, jako je chamtivost, averze nebo podvod, nejsou vlastní povahy, nejsou nezbytnou součástí vědomí". Pojmenuje termín s podobností používanou k popisu čtvrté jhany, která uvádí:


"Jako by člověk seděl pokrytý od hlavy k patě bílou látkou, aby nedošlo k žádné části těla, na které by se bílá tkanina nepokročila, a tak i mnich sedí a proniká tělem čistým, jasné povědomí, nic z jeho celého těla není osvěceno čistým, jasným vědomím. " [13]

Jiné buddhistické školy [ upravit překlad ]

Podle Tadeusze Skorupského škola Mahasamghiků uváděla, že mysl mysli ( cittasvabhva ) je zásadně čistá ( mulavisuddha ), ale může být kontaminována náhodnými nečistotami. [12]

Naproti tomu Sarvastivada Vaibhasikas tvrdil, že mysl nebyla přirozeně světelná. Podle Skorupského pro Vaibhasikase mysl:


je původně nebo původně kontaminován nečistotami a musí být čištěn opuštěním nečistot. Pro ně nemůže být primární světelná mysl kontaminována náhodnými nečistotami. Pokud by taková mysl byla kontaminována náhodnými nečistotami, pak by se tato přirozeně nečistá nečistota stala čistou, jakmile se spojí s přirozeně světlou myslí. Na druhé straně, pokud by náhodná nečistota zůstala nečistá, přirozeně světlá mysl by se jejich přítomností nepoškodila. Pro ně je neustále se vyvíjející mysl v držení nečistot. [12]

V buddhismu Mahayana [ upravit překlad ]

Hlavní článek: Mahayana

V textech a jejich překladech v termínu " Sanskrit Mahayana" se jedná o složení zintenzivňující prefix praha , slovní kořen bhāsa (tibetština: " od "), což znamená světlo, zářivost nebo svítivost a modifikátor vara (tibetský: gsal ba ) jasné "a také" nejlepší z nejvyššího typu ". [16] Tibetsko-sanskrtský slovník Jeffreyho Hopkinsa glosses pojem compound jako:


jasné světlo; jasně světlý; transparentně svítící; průsvitný; jasně zářící; transparentní přehlednost; nádhera; záře; osvětlení; šířit světlo; lesk; přijde slyšet; zář; oslnivost. [17]

Mahayana texty [ upravit překlad ]

Mahayana sutras obecně potvrzují čistou a světelnou povahu mysli a dodávají, že to je jeho přirozený stav ( prakrti-prabhsvara-citta ). [12] V Pañcavimsati Prajñaparamita sutra se prabhsvara-citta interpretuje takto :


Tato mysl (citta) je ne-mysl (acitta), protože její přirozený charakter je světelný. Jaký je tento stav světelnosti (prabhsvarat)? Když není mysl spojena ani nespojena s chamtivostí, nenávistí, klamem, sklonem (anusaya), sváry (samyojana) nebo falešnými názory (drsti), pak to představuje její světelnost. Existuje mysl jako ne-mysl? Ve stavu ne-mysl (acittat), stavy existence (astit) nebo neexistence (nstit) nelze nalézt ani stanovit ... Jaký je tento stav bez mysli? Stav bezdomovce, který je neměnný (avikra) a nediferencovaný (avikalpa), představuje konečnou skutečnost (dharmat) všech dharm. Takový je stav bez mysli. [12]

Podobná výuka se objevuje v některých recensionech Aṣṭasāhasrikā (8000 řádků) Prajñāpāramitā Sūtra. Edward Conze považoval učení o "základní čistotě přirozenosti mysli" ( prakrti cittasya prabhasvara , xinxiang benjing , 心 相 本 淨) za ústřední učení Mahayany. Nicméně podle Shi Huifeng není tento termín přítomen v nejstarším textuálním svědectví Aṣṭasāhasrikā , Daoxing Banruo Jing , připsaného Lokaksemu (cca 179 CE). [18] Mahayana texty jako Ratnagotravibhanga , také sdružují prabhsvara s probuzením ( bodhi ) a také jiným termínem, přirozenou nebo originální čistotou mysli ( cittaprakrtivisuddhi ). [19] [20] V některých Mahayanských šastrách je přirozená čistota jiným pojmem pro prázdnotu , sušnost a dharmadhatu . [21] Asanga Mahayanasamgraha například uvádí:


Zásadní čistota ( prakṛtivaavadāna ), tj. Pravá příroda ( tathatā ), prázdnota ( śūnyatā ), nejvyšší bod reality ( bhūtakoti ), bezvýznamná ( animitta ), absolutní ( paramārtha ), základní prvek ( dharmadhātu ). [22]

Bhadrapala-sutra uvádí, že prvek vědomí ( vijñanadhatu ) je čistý a proniká všemi věcmi, aniž by je ovlivňoval, stejně jako sluneční paprsky, i když se může zdát, že jsou poškozené. [12]

Alaya-vijñana [ Upravit ]

Podle Walpoly Rahuly , všechny prvky Yogacara obchodu-vědomí ( alaya-vijnana ) jsou již nalezené v Pali Canon. [23] On píše, že tři vrstvy mysli ( citta , nazvaný "svítivý" v pasáži diskutovaném výše, manas a vijnana ), jak uvádí Asanga, jsou také použity v Pali Canon. [24]

Podle učení Yogacara , stejně jako v raných buddhistických učebních poměrech k cittě , není vědomí o skladbě čisté a dosažením nirvány přichází úroveň duševní čistoty, která je dosud nedosažitelná. [25]

Svasaṃvedana [ Upravit ]

Hlavní článek: Svasaṃvedana

V tibetském buddhismu je světelná mysl (tibetský: gsal ba ) často spojena s konceptem svatojánské Yogakary ( reflexivní povědomí ). Často se porovnává s lampou v tmavé místnosti, která se při osvětlování objektů v místnosti také osvětluje.

Tathagatagarbha [ Upravit ]

Hlavní článek: Tathagatagarbha

V kanonických diskursích, když je jasně zářící citta "neochvějená", je nejvyšší pochybnost o arahantství a tak může být chápána jako "lůno" arahantu , pro které je synonymem tathagata . [26] Diskuze nepodporují vidění "světelné mysli" jako "nirvanu uvnitř", která existuje před osvobozením. [27] Zatímco Canon nepodporuje identifikaci "světelné mysli" ve svém surovém stavu s nirvanickým vědomím , mohou být převedeny pasáže, které naznačují, že je lze přeměnit na druhou. [28] [29] Při zničení lomů podle jednoho učence "zářící nibbanské vědomí bliká z lůna arahantství, je bez předmětu nebo podpory, takže překračuje všechna omezení." [30]

Jak Shurangama Sutra, tak Lankavatara Sutra popisují tathagatagarbha ("arahantní lůno") jako "přírodní jasně zářící a čisté" a "původně čisté", i když "obklopené ratolestí skandhas , dhatus a ayatanas a znečištěné nečistoty, nenávist, podvod a falešné představy. " Říká se, že je "přirozeně čistá", ale zdá se nečistá, protože je obarvena náhodnými nečistotami. [31] Tak Lankavatara Sutra identifikuje světelnou mysl Canon s tathagatagarbha. [32] Někteří filosofové Gelug , na rozdíl od učení v Lankavatara Sutra, tvrdí, že "čistota" tathagatagarbha není proto, že je původně nebo zásadně čistá, ale protože duševní vady mohou být odstraněny - nejsou součástí základní podstaty jednotlivce. Tito myslitelé tak odmítají obrátit epistemologický pohled na prázdnotu a Buddhu-přírodu na esenciální metafyziku. [33]

Shurangama Sutra a Lankavatara Sutra rovnají také tathagatagarbha (a alaya-vijnana ) s nirvanou , i když se jedná o skutečné dosažení nirvány na rozdíl od nirvány jako nadčasového fenoménu. [34] [35]

Bodhicitta [ upravit překlad ]

Mahayana interpretuje jasně zářící cittu jako bodhicitu , altruistický "duch probuzení". [36] Astasahasrika Dokonalost moudrosti Sutra popisuje bodhicitu takto: "Citta není citta, protože je přírodní zářivě zářící." To je v souladu s Anguttarou Nikayou já, 10, která vychází z odkazu na jasně zářící citta a říká, že i nejmenší vývoj láskyplnosti je velkým přínosem. Z toho vyplývá, že láskavost - a související stav soucitu - jsou součástí světelné mysli jako základ pro její další rozvoj. [37] Pozorování, že základní stav vědomí je povahy láskyplnosti, znamená, že empatie je vrozenou povahou vědomí a existuje před vznikem všech aktivních duševních procesů. [38]

Vajrayana [ Upravit ]

Světlost nebo jasné světlo ( Tibetan od gsal , Sanskrit prabhāsvara ) je ústředním pojetím v ezoterickém buddhismu , tibetském buddhismu a bonu . Je to přirozený stav mysli, spojený s buddhou přírodou , jehož realizací je cíl meditativní praxe. Říká se, že se vyskytují, když hrubé a jemné mysli se rozpouštějí během hlubokého spánku , během orgasmu a během procesu smrti . [39] [40] [41] [12] Všechny systémy tibetského buddhismu se shodují, že jasná světelná povaha mysli je nekoncepční a prostá všech duševních postižení a že tantra je vynikajícím způsobem práce s touto povahou mysl. [42]

Indický tantrický komentátor Indrabhuti ve svém Jñanasiddhi to říká


Být světelnou povahou, tato mysl je podobná měsíčnímu disku. Měsíční disk je ztělesněním poznatků ( jñāna ), které jsou od přírody světelné. Stejně jako postupně se objevuje voskování v plnosti, stejně jako v přirozeném světle se objevuje také cittaratna , která se přirozeně svítí , v dokonalém stavu. Stejně jako se měsíc stává plně viditelným, jakmile je osvobozen od náhodných nejasností, stejným způsobem je kristus , který je od přírody ( prakṛti-pariśuddha ) čistý , oddělený od skvrn znečištění ( kleśa ), se objeví jako perfektní buddha-vlastnosti ( guṇa ). [12]

Luminozita je také specifickým pojmem pro jedno ze šesti jóg z Naropy [43] . Ve svém komentáři Pema Karpo říká, že jasné světlo se krátce prožívají všemi lidmi v prvním okamžiku smrti pokročilými jógovými praktiky v nejvyšších stavech meditace a neustále všemi Buddhy. [44]

Různé praktiky Vajrayany zahrnují rozpoznání tohoto aspektu mysli v různých situacích, jako je snění jógy . V tomto případě se praktik cvičí, aby se jasně dostal do stavu hlubokého spánku. [45] Pokud člověk má schopnost zůstat jasný během hlubokého spánku, bude schopen rozpoznat světelnost smrti a získat Buddhovství . [46] Toto se nazývá shromáždění osvětlení matky a dítěte, což má za následek stav thukdam při smrti. [47]

Dzogchen [ Upravit ]

V tibetské buddhistické literatuře Dzogchen je světelnost (" od gsal" ) spojena s aspektem terénu nazývaného "spontánní přítomnost" ( Lhun grub ), což znamená přítomnost, která není vytvořena a není založena na něčem, co je k sobě nepříbuzná . [48] Tento pojem je často spojen s "původní čistotou" ( ka dag ), která je spojena s prázdnotou ( shunyata ) a jsou oba považovány za neoddělitelné aspekty Země. Dalšími pojmy používanými k popisu tohoto aspektu jsou dynamika nebo kreativní síla ( rtsal ) a záření ( dwangs ). [49]
Proti záři neomezeného prostoru jsou i ty nejkrásnější zážitky neúplné...
Uživatelský avatar
Alaja
 
Příspěvky: 5678
Registrován: stř 09. zář 2015 10:07:22
Poděkoval: 289
Poděkováno: 404-krát v 388 příspěvcích

Re: Zesílená intuice channelingové mystiky Ve škole moudrosti b

Příspěvekod Alaja » ned 03. úno 2019 12:47:08

Ádi-buddha

Ádi-Buddha (pra-buddha či prvotní-buddha) je personifikovaná podoba transcendentní absolutní skutečnosti či univerzální podstaty bytí, jehož imanentní přítomností v realitě je čiré duchovní světlo bez začátku a konce, vnímatelné v meditačním pohroužení. Ve foremném světě smyslově vnímatelné reality se jeví jako "prázdnota" (šúnjata). Ádi-Buddha je personifikací "takovosti" (tatháta) a "úplného probuzení" (samjaksambódhi). V doktríně mahájánového a vadžrajánového buddhismu Ádi-Buddha představuje Dharmakáju ve smyslu absolutní skutečnosti či podstaty existence.


Ádi-Buddha je v mahájánovém a vadžrajánovém buddhismu znám také pod jmény Samantabhadra a Vadžradhara a má nejblíže k Bohu známého z monoteistických náboženství jako je například křesťanství. Na základě komparace lze dospět k poznání, že monoteistický Bůh a Ádi-Buddha jsou dvěma různými koncepty téhož. Ádi-Buddha však není Stvořitelem ve smyslu Tvůrce, který utvořil svět z prvotního chaosu, nýbrž v nejvyšším smyslu transcendentního Původce, z jehož věčného a neměnného meditačního prodlévání v transcendenntí říši "nevzniklého, nezrozeného, nestvořeného a nezformovaného" se už vše utváří samo ve věčném procesu neustálého vznikání a zanikání. Traduje se, že Ádi-Buddha na počátku současného vesmíru pěti akty meditačního "pohroužení" (dhjána) emanoval pět buddhovských duchů, tzv. dhjánibuddhů.

Ádi-Buddha má tmavě modré nahé tělo a je často zobrazován ve spojení jab-jum se svou družkou, která má bílé tělo. Toto spojení mužského a ženského elementu symbolizuje prvotní svazek soucitu a moudrosti. Mužský aktivní element představuje soucit, ženský pasivní element představuje moudrost.

https://cs.wikipedia.org/wiki/%C3%81di-buddha
Proti záři neomezeného prostoru jsou i ty nejkrásnější zážitky neúplné...
Uživatelský avatar
Alaja
 
Příspěvky: 5678
Registrován: stř 09. zář 2015 10:07:22
Poděkoval: 289
Poděkováno: 404-krát v 388 příspěvcích

Re: Zesílená intuice channelingové mystiky Ve škole moudrosti b

Příspěvekod Alaja » ned 03. úno 2019 12:59:16

Křesťanské:

Lumen fidei a lumen dei....... světlo víry a světlo boží.....
Proti záři neomezeného prostoru jsou i ty nejkrásnější zážitky neúplné...
Uživatelský avatar
Alaja
 
Příspěvky: 5678
Registrován: stř 09. zář 2015 10:07:22
Poděkoval: 289
Poděkováno: 404-krát v 388 příspěvcích

Re: Zesílená intuice channelingové mystiky Ve škole moudrosti b

Příspěvekod intago » ned 03. úno 2019 13:12:09

Alaja píše:Křesťanské:

Lumen fidei a lumen dei....... světlo víry a světlo boží.....

Tak řekni, které body máš a nedávej řeči jiných
Uživatelský avatar
intago
 
Příspěvky: 280
Registrován: stř 02. led 2019 7:38:37
Poděkoval: 0
Poděkováno: 2-krát v 2 příspěvcích

Re: Zesílená intuice channelingové mystiky Ve škole moudrosti b

Příspěvekod Alaja » ned 03. úno 2019 13:18:51

intago píše:
Alaja píše:Křesťanské:

Lumen fidei a lumen dei....... světlo víry a světlo boží.....

Tak řekni, které body máš a nedávej řeči jiných



Miluješ přece citace, kvalitní odkazy.. jak jsi se někde nedávno vyjádřil...tak jsem ti je sem dala :D
Kdyby jsi to světlo znal, ať bezbarvé, bílé či zlaté, tak by jsi nemohl napsat:

intago píše:
Alaja:Znáš záři neomezeného prostoru?

Těžko z názvu poznat oč jde.


Okamžitě by jsi ho poznal....
Proti záři neomezeného prostoru jsou i ty nejkrásnější zážitky neúplné...
Uživatelský avatar
Alaja
 
Příspěvky: 5678
Registrován: stř 09. zář 2015 10:07:22
Poděkoval: 289
Poděkováno: 404-krát v 388 příspěvcích

PředchozíDalší

Zpět na Knihy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků

cron