Abraham: O zdvořilosti

Včetně velkého úvodu k zákonu přitažlivosti

Abraham: O zdvořilosti

Příspěvekod Petr » pát 11. čer 2010 16:42:34



úryvek:
....
Víte koho nejvíce rozčilují nezdvořilí lidé? Ty zdvořilé.
Zdvořilí lidé šli tak moc proti své podstatě. Dali bokem svou sobeckost a nahradili ji snahou uspokojit sobeckost ostatních.
...
Uživatelský avatar
Petr
Administrátor
 
Příspěvky: 2826
Registrován: čtv 08. kvě 2008 21:17:44
Bydliště: Brno / Praha
Poděkoval: 587
Poděkováno: 1276-krát v 712 příspěvcích

Následující uživatelé by rádi poděkovali uživateli Petr za tento příspěvek:
Ida, Jana, Martin Danes

Re: Abraham: O zdvořilosti

Příspěvekod watta » pát 11. čer 2010 18:13:55

pustím si to až potom, ale pokud zdvořilé rozčilují nezdvořilí, rozčilují zdvořilí nezdvořilé. kdo jde tedy proti své podstatě? není třeba spíš podstata každého z nich trošku jiná? pokud teda mluvíme o té podstatě vezdejší, kde lze rozšliovat na zdvořilé a nezdvořilé? nebo vy osobně znáte někoho zdvořilého, koho rozčilují nezdvořilí? :D
Uživatelský avatar
watta
 
Příspěvky: 1050
Registrován: úte 16. čer 2009 12:07:19
Poděkoval: 124
Poděkováno: 291-krát v 200 příspěvcích

Re: Abraham: O zdvořilosti

Příspěvekod Petr » pát 11. čer 2010 19:54:26

v orig. je slovicko "polite"

ale pokud zdvořilé rozčilují nezdvořilí, rozčilují zdvořilí nezdvořilé.

na tuto prostou zavislost bych si ted nevsadil, ale ani na tu Abrahamovu. Je to individualni.. nektere zdvorile rozciluji nezdvorili a naopak.. ale asi vazne kdyz nad tim premyslim a vzpominam, tak je to spise jak rika Abraham.. :)

no kazdopadne je to mysleno tak, abychom byli v prve rade zdvorili sami k sobe, nez k tem, kteri po nas chteji, abychom byli zdvorili k nim. Je to vlastne zase ta diskuze o sobeckosti :).

BTW: je k tomu jeste jedno hezke video. V prvni casti je to docela dobra kanonada :D :thumb:



úryvek:
ABRAHAM: ...ale nebudu tě dělat zodpovědného za mé rozčilování se, protože to nikdy nebyl tvůj úkol, žít dokonalý život, tak abych já mohl být šťastný až do konce života.
Nenarodil jsi se, abys sloužil mě. Narodil jsi se, abys sloužil sám sobě.
A já jsem se narodil, abych sloužil sobě.
Budu sloužit sobě a budu tím nejlepším příkladem, toho jak si sloužit, takže budu moct stát před tebou a ty budeš tím nejlepším příkladem, jak sloužit sobě přede mnou a dohromady budeme mocnými spolutvůrci.
Ty nebudeš mít žádné problémy, které bys mohl vyřešit a já nebudu mít žádný problém, který bych mohl vyřešit a oba nás podporuje energie zdroje a nemáme žádné problémy, tak proč tady běháme okolo a děláme problémy v životě, kde žádné problémy nejsou?
Uživatelský avatar
Petr
Administrátor
 
Příspěvky: 2826
Registrován: čtv 08. kvě 2008 21:17:44
Bydliště: Brno / Praha
Poděkoval: 587
Poděkováno: 1276-krát v 712 příspěvcích

Následující uživatelé by rádi poděkovali uživateli Petr za tento příspěvek:
Ida, Jana

Re: Abraham: O zdvořilosti

Příspěvekod Lída » pát 11. čer 2010 20:28:31

Petr píše:...no kazdopadne je to mysleno tak, abychom byli v prve rade zdvorili sami k sobe ... :)

Obrázek

Pokud zdvořilost chápeme jako výraz úcty, pak sebeúcta a úcta k druhým jdou ruku v ruce :)
Uživatelský avatar
Lída
 
Příspěvky: 614
Registrován: ned 26. říj 2008 10:23:26
Poděkoval: 146
Poděkováno: 439-krát v 261 příspěvcích

Následující uživatelé by rádi poděkovali uživateli Lída za tento příspěvek:
Ida

Re: Abraham: O zdvořilosti

Příspěvekod Petr » pát 11. čer 2010 21:17:51

BTW: v tom prvnim videu, je genialni obrazek :D

no to nastvavani se muzeme jednoduse preklopit na sobeckost.
Vetsinou jsou opravdu nesobecti lide nastvani na ty sobecke. Kdezto ty sobci na ty nesobecke nastvani asi tolik nebudou, kdyz relativne vyhovuji tomu, co oni sobecky chteji.

Ta zdvorilost je o hodne jemnejsi, ale princip je to podobny.


Lida: jj
Uživatelský avatar
Petr
Administrátor
 
Příspěvky: 2826
Registrován: čtv 08. kvě 2008 21:17:44
Bydliště: Brno / Praha
Poděkoval: 587
Poděkováno: 1276-krát v 712 příspěvcích

Re: Abraham: O zdvořilosti

Příspěvekod vostalpetr » sob 12. čer 2010 7:29:26

Mně rozčilují všichni lidé,
protože to jsou všichni egoisti,
tak jako já...

(Já teda myslím, že egoismus funguje vcelku spolehlivě, podobně jako vcelku spolehlivě funguje mája, stejně tak na čas a prostor je spolehnutí, ted snad už jenom kdyby ten bůh fungoval o něco líp a byl na něj spoleh...)

:?
Uživatelský avatar
vostalpetr
 
Příspěvky: 4326
Registrován: úte 20. led 2009 13:57:12
Poděkoval: 95
Poděkováno: 597-krát v 443 příspěvcích

Re: Abraham: O zdvořilosti

Příspěvekod vostalpetr » sob 12. čer 2010 7:34:27

Nenarodil jsi se, abys sloužil mě. Narodil jsi se, abys sloužil sám sobě.
A já jsem se narodil, abych sloužil sobě.
Budu sloužit sobě a budu tím nejlepším příkladem, toho jak si sloužit, takže budu moct stát před tebou a ty budeš tím nejlepším příkladem, jak sloužit sobě přede mnou a dohromady budeme mocnými spolutvůrci.
Ty nebudeš mít žádné problémy, které bys mohl vyřešit a já nebudu mít žádný problém, který bych mohl vyřešit a oba nás podporuje energie zdroje a nemáme žádné problémy, tak proč tady běháme okolo a děláme problémy v životě, kde žádné problémy nejsou?
.....................................................................................................................

To mi zní skoro tak dobře jako moje anarchistická doktrína....
:starik:
Uživatelský avatar
vostalpetr
 
Příspěvky: 4326
Registrován: úte 20. led 2009 13:57:12
Poděkoval: 95
Poděkováno: 597-krát v 443 příspěvcích

Re: Abraham: O zdvořilosti

Příspěvekod Jana » sob 12. čer 2010 7:40:17

vostalpetr píše:ted snad už jenom kdyby ten bůh fungoval o něco líp a byl na něj spoleh

Obrázek Nojo, kdyby fungoval Bůh, tak by fungovalo všechno, protože všechno je ON, jenže ON si je klidně tím Prázdnem plným bezpodmínečné Lásky, takže si to všechno dělá, co chce.
Jana
 
Příspěvky: 1493
Registrován: pon 26. led 2009 20:46:53
Poděkoval: 978
Poděkováno: 351-krát v 226 příspěvcích

Re: Abraham: O zdvořilosti

Příspěvekod watta » sob 12. čer 2010 12:13:20

no, tak jsem si to pustila, nevím, asi chápu, co tím chce abraham říct - to je právě ten problém, že vždycky mluví k jednomu člověku. ale milión dalších si to nahraje, poslouchá a dělá z toho závěry pro sebe :) což je na jednu stranu velice dobré (vede to k zamyšlení, a zamyšlení v tom lepším případě vede i k lepšímu životu :D), ale ve skutečnosti to moc neříká :)

neexistuje žádná přirozenost člověka, s níž by mohl být člověk v rozporu. veškerý tenhle život je v souladu s přirozeností člověka, protože všechny možnosti jsou tu člověku dány.

jestliže tedy někdo chce být "polite", má na to, alespoň podle mě, stejně velký nárok jako na to být "unpolite". lidi si prostě vyberou ostatní podle svého.

no a možnosti, jak to bude fungovat v reálu, jsou víceméně ty, že buď budou lidé schopni respektovat navzájem jeden druhého, včetně jejich vlastních přirozeností, včetně toho, že někdo je polite a druhý unpolite, ať už takhle budou ve společném soužití, nebo se navzájem oddělovat, anebo se kvůli tomu navzájem semtam poperou, semtam vyvraždí, a tak neustále dokolečka.

lidi milují hádky a střety názorů. jinak by si svět už dávno zařídili jinak. možné to totiž je, stejně tak jako leccos jiného. ale evidentně to není příliš žádané :) někteří polite potřebují unpolite k tomu, aby si na ně mohli stěžovat, jiní unpolite potřebují polite k tomu, aby si na ně mohli stěžovat. a proto žijí rádi všichni pohromadě :)

vlastně kdybych si chtěla rýpnout, můžu s čistým svědomím říct, že to, co říká abraham, je proti lidské přirozenosti. ale pochopitelně i to je nesmysl. lidská přirozenost je všechno, čím může člověk být. je to proces a stav, který neustále vytváříme. patří tam cokoli, co uznáme za vhodné, a co jsme jako lidé schopni vytvořit. něco z toho se nám bude líbit, něco zase ne, tak budeme tvořit zase dále.
Uživatelský avatar
watta
 
Příspěvky: 1050
Registrován: úte 16. čer 2009 12:07:19
Poděkoval: 124
Poděkováno: 291-krát v 200 příspěvcích

Re: Abraham: O zdvořilosti

Příspěvekod Martin Danes » sob 02. srp 2014 12:54:12

Sobectví a meditace

Vaše mysl se naučila, že nesobectví je duchovní. Já vím, že je, ale dokud nejste dostatečně sobečtí na to, abyste poznali sebe sama, není nesobectví možné. Nesobectví se dostaví jako důsledek sebepoznání, jako důsledek toho, že jste sami sebou.

Pak nebude nesobectví skutkem ctnosti, který děláte proto, aby se vám v nebi dostalo odměny. Pak prostě bude nesobectví vaší přirozeností a každý nesobecký čin bude odměnou sám o sobě.

Jenže křesťanství zapřahá koně za vůz - nic se nehýbe, všechno vázne. Koně uvázli, protože před nimi stojí vůz, a vůz se nemůže hnout, poněvadž žádný vůz se nemůže hnout, pokud před sebou nemá koně, kteří ho táhnou.

Skoro každému křesťanovi se stane, že když začne meditovat, začne mít pocity viny - vy si klidně meditujete, zatímco je na světě tolik problémů, lidé jsou tak chudí, umírají hladem, trpí AIDS? Musíte být totálně sobečtí! Nejdřív jděte pomáhat chudým, nejdřív jděte pomáhat lidem, již trpí AIDS, nejdřív jděte pomáhat všem ostatním. Jenže váš život je velmi krátký. Kolik nesobeckých skutků dokážete vykonat za sedmdesát, osmdesát let? A kdy si chcete najít čas na meditaci - jestliže pokaždé, když se začnete blížit k meditaci, je tu tolik ubohých lidí, vypukla nová onemocnění, jsou tu sirotci a žebráci?

Jedna matka říkávala svému synovi: "Základem našeho náboženství je být nesobecký. Nikdy nebuď sobecký, vždycky druhým pomáhej." Malý chlapec - a malí chlapci jsou vnímavější a mají větší jasno než vaši takzvaní velcí chlapci - malý chlapec na to řekl: "To je opravdu divné, že mám pomáhat druhým a oni mají zase pomáhat mně. Proč to nezjednodušit? Já si pomůžu sám, a oni také pomohou sami sobě." Tento základ náboženství vypadá hrozně složitě - a zbytečně složitě.

Křesťanství ve skutečnosti odsuzovalo východní náboženství z toho prostého důvodu, že působí sobecky. Džinistický mystik Mahávíra dvanáct let meditoval... Namísto toho měl učit v nějaké škole nebo pracovat v nemocnici. Měl se starat o sirotky, být jako Matka Tereza a dostat Nobelovu cenu.

Je jasné, že za meditování ještě nikdo Nobelovu cenu nedostal. Proč? Vždyť se tím nedělá nic nesobeckého. Jste ti nejsobečtější lidé na světě, když si jen tak meditujete a vychutnáváte ticho a klid a blaženost, když nacházíte pravdu, nacházíte božskost, dokonale se vysvobozujete ze všech možných vězení. To je samé sobectví. Proto může být pro křesťany trochu těžké přijmout myšlenku meditace. V křesťanství neexistuje meditace, jenom modlitba.

Gautámu Buddhu nelze pokládat za opravdu zbožného muže, vždyť neudělal nic pro chudé. Co udělal pro nemocné? Co udělal pro staré? Stal se osvíceným - to je přece vrchol sobectví! Jenže Východ se na to dívá úplně jinak -a mnohem logičtěji, rozumněji, pochopitelněji. Východ se vždycky domníval, že pokud nemáte v srdci klid a mír, píseň ve své bytosti, světlo vyzařující z vašeho osvícení, nemůžete nikomu nijak sloužit. Sami jste nemocní; sami jste sirotek, protože jste zatím neobjevili vrcholné bezpečí existence, věčné útočiště života. Sami jste tak chudí, že ve vás není nic než tma. Jak můžete pomáhat druhým? Sami se topíte, bylo by tedy nebezpečné ještě pomáhat druhým; s největší pravděpodobností byste toho druhého stáhli s sebou. Nejdřív se musíte naučit plavat. Až pak můžete nějak pomoct někomu, kdo se topí.

Můj názor je naprosto jasný. Nejdřív buďte sobečtí a odhalte všechno, co v sobě máte - veškerou radost a veškerou blaženost a veškerou extázi. A pak se vynoří nesobectví zrovna tak, jako když za vámi jde váš stín - protože aby vaše srdce mohlo tančit, aby bylo vaše bytí božské, musíte se o to dělit. Nemůžete si to držet pro sebe jako lakomec, protože lakomost je pro váš vnitřní růst jako smrt.

Ekonomika vnitřního růstu je jiná než ekonomika vnějšího světa. Běžná ekonomika říká, že když budete pořád dávat, budete mít míň a míň a míň. Avšak duchovní ekonomika říká, že když nebudete dávat, budete mít míň a míň a míň; když budete dávat, budete mít víc a víc a víc. Zákony vnějšího světa a vnitřního světa jsou přesně opačné.

Nejdřív se staňte vnitřně bohatí, nejdřív se staňte císaři. Pak toho budete mít tolik, oč se budete moci dělit, že to ani nebudete pokládat za nesobectví. A ani nebudete toužit po žádné odměně, ani tady, ani po smrti. Dokonce ani nebudete chtít vděčnost od toho, komu něco dáte; budete naopak vděční za to, že ta osoba neodmítla vaši lásku, vaši blaženost, vaši extázi. Ta osoba byla otevřená, dovolila vám, abyste do jejího srdce vlili své srdce a své písně a svou hudbu.

Zdroj: Osho - Soucit, nakldatelství Eugenika
Uživatelský avatar
Martin Danes
 
Příspěvky: 159
Registrován: čtv 05. úno 2009 13:08:14
Poděkoval: 32
Poděkováno: 32-krát v 29 příspěvcích

Re: Abraham: O zdvořilosti

Příspěvekod vostalpetr » sob 02. srp 2014 22:38:28

Jenže křesťanství zapřahá koně za vůz - nic se nehýbe, všechno vázne. Koně uvázli, protože před nimi stojí vůz, a vůz se nemůže hnout, poněvadž žádný vůz se nemůže hnout, pokud před sebou nemá koně, kteří ho táhnou.



:D :D :D


Jedna matka říkávala svému synovi: "Základem našeho náboženství je být nesobecký. Nikdy nebuď sobecký, vždycky druhým pomáhej." Malý chlapec - a malí chlapci jsou vnímavější a mají větší jasno než vaši takzvaní velcí chlapci - malý chlapec na to řekl: "To je opravdu divné, že mám pomáhat druhým a oni mají zase pomáhat mně. Proč to nezjednodušit? Já si pomůžu sám, a oni také pomohou sami sobě." Tento základ náboženství vypadá hrozně složitě - a zbytečně složitě.



:D :D :D :D :D


Starej dobrej Osho,
jednoduše a přímo k věci (tedy spíše k rozšířeným všeobecným bludům)
Uživatelský avatar
vostalpetr
 
Příspěvky: 4326
Registrován: úte 20. led 2009 13:57:12
Poděkoval: 95
Poděkováno: 597-krát v 443 příspěvcích


Zpět na Videa

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron