honzam píše:V tom výňatku se nic o mateřství nepíše.
armin píše:honzam píše:V tom výňatku se nic o mateřství nepíše.
Ale píše - o touze, potřebě zplodit život. Možná tě mate, že Ramakrišna byl muž tělem i duchem. Proto se to v něm projevovalo tak, jak píše. Tebou cloumají a zužují tvůj vhled ne zplození ale ženské instinkty - porodit a udržet při životě. Pokračování tvého těla, které se rozšíří na celý (tvůj) vesmír.
Když vše pustíš a je zde už jen naplňování tohoto mateřského instinktu (kterého jsi se zatím nedokázal vzdát), tak zůstává to "Krása". Stejnou krásu zažívá lvice, když leží na boku a lvíčata sají její mléko a žádné nebezpečí není zrovna na obzoru.
A tento mateřský instinkt v čisté podobě - to je právě zažívání toho Těla, vše je tělo, a tělo je ta temnota, to temné černé blažené duchem hmatatelné temné slunce.
Také jsem to zažil - ne zcela to mateřství, ale i to temné, blízké, slunce...
honzam píše:Úplně to pustit není v mých silách. Vlastně do toho celou dobu nijak nezasahuji a hlavně to pozoruji.
armin píše:honzam píše:Úplně to pustit není v mých silách. Vlastně do toho celou dobu nijak nezasahuji a hlavně to pozoruji.
Pozorovat, uvědomovat si je dobré.
Také jsem "zápolil" s jednotlivými stupni ulpívání.
V té intenzivní podobě, když tu kterou oblast probudí hadí síla k absolutní intenzitě, to nejde pustit. Ramakrišna se modlil. Já jsem tomu zemřel. Když to nedokážu pustit, tak raději zemřu. Jinak není žádná svoboda - jen neschopnost se pustit. Smrt já - Smrt sebe přemůže každou závislost. Když není já, už není kdo by byl závislý, kdo není schopen se pustit.
Na život a na smrt je opravdová duchovní cesta. Jinak je to jen náhražka a náplast na reálný život.
armin píše:honzam píše:Úplně to pustit není v mých silách. Vlastně do toho celou dobu nijak nezasahuji a hlavně to pozoruji.
Pozorovat, uvědomovat si je dobré.
Také jsem "zápolil" s jednotlivými stupni ulpívání.
V té intenzivní podobě, když tu kterou oblast probudí hadí síla k absolutní intenzitě, to nejde pustit. Ramakrišna se modlil. Já jsem tomu zemřel. Když to nedokážu pustit, tak raději zemřu. Jinak není žádná svoboda - jen neschopnost se pustit. Smrt já - Smrt sebe přemůže každou závislost. Když není já, už není kdo by byl závislý, kdo není schopen se pustit.
Na život a na smrt je opravdová duchovní cesta. Jinak je to jen náhražka a náplast na reálný život.
honzam píše: Rození dětí trvá už déle než 5 let. Silně jsem to prožíval ze začátku, teď už je to rutina a stalo se to víc běžnou součástí reálného života. Vnímám to tak, že to patří k životu mé osoby.
armin píše:honzam píše: Rození dětí trvá už déle než 5 let. Silně jsem to prožíval ze začátku, teď už je to rutina a stalo se to víc běžnou součástí reálného života. Vnímám to tak, že to patří k životu mé osoby.
Je to neobvyklé. Jsem zvědav, jak se to s tebou bude vyvíjet
Lucifer v křesťanské tradici
Křesťanská tradice týkající se Lucifera vychází jednak z Jeronýmova překladu Izajáše, jednak čerpá i z Knihy Zjevení svatého Jana („Apokalypsy“) 12,7.10, kde Jan ztotožňuje dávného hada z Edenu s padlou hvězdou. Podobně ztotožňuje Lucifera se Satanem Tertullián (Contra Marcionem 11,17), Órigenés (In Ezechielem 3,356).
Plně rozvinutá křesťanská tradice založená na Jeronýmově překladu Izajáše 14,12 učinila z Lucifera jméno hlavního padlého anděla, který ztratil svou původní slávu jitřní hvězdy.[zdroj?] Pokud se Luciferem neoznačuje vlastní jméno Satana, používá se pro stav, ze kterého byl svržen a který ztratil.[zdroj?]
Nový zákon, pokud hovoří o jitřní hvězdě nebo o Luciferovi (v překladu Vulgáty), označuje Ježíše Krista, „jitřní hvězdu“.[zdroj?]
Ve Vulgátě se slovo „lucifer“ používá na těchto místech:
Jób 11,17 - jitřní světlo;
Jób 38,32 - znamení zvěrokruhu;
Žalm 109,3 - jitřenka;
2. list Petrův 1,19 - Ježíš Kristus;
Zjevení 22,16; 2,28 - Ježíš Kristus; hovoří však o stella matutina, „hvězda jitřní“, nikoli přímo o „Luciferovi“.
Sírachovec 50,6 - Šimon, syn Oniášův; hovoří však o stella matutina, „hvězda jitřní“, nikoli přímo o „Luciferovi“.
Ve východním křesťanství si Lucifer ponechal původní pozitivní význam („Ježíš Kristus“, viz Zj 2,28; 22,16).[zdroj?]
V západním křesťanství se s tímto původním významem jitřní hvězdy můžeme setkat například v Velikonočním chvalozpěvu, starém hymnu zpívaném na Bílou sobotu.[zdroj?]
https://cs.wikipedia.org/wiki/Lucifer
armin píše:Když už jsme u toho Ďábla, jsou tři pojmy, které se občas pletou:
Ďábel
Satan
Lucifer
Podle mne se nejedná o stejný princip, označovaný třemi pojmy, ale o tři zásadně různé principy.
vostal petr píše:TOTO OD DRTIKOLA TAKY VYPADÁ MOC HEZKY :viděl Bůh, že je to dobré - tím jsem začal. Tedy, já nemám právo Mu kritizovat Jeho Dílo, nebo hanět neb tím opovrhovat. Tím jsem si ohromně zjednodušil celou moji cestu. Tedy začal jsem považovat vše za dobré, neboť On to učinil. Abych od uvažování přešel k jistotě, začal jsem o věcech, které mě potkávaly, myslet znovu, oprošťovat a jak já říkám, zapustil jsem to do Jeho Božského Světla. A On mi to vracel objasněné, osvětlené Jeho Moudrostí. Z toho mi přišlo poznání: přestal jsem myslet na Něj a začal jsem myslet Jím, jednat Jím, mluvit Jím. Přestal jsem jít cestou k Němu a rázem jsem se postavil na Jeho stanovisko.
A výsledek ???Od roku 1945 až do své smrti byl aktivním členem Komunistické strany Československa (KSČ)[3].
Alaja píše:Když se optám, co je to Ego,
Alaja píše:No, já v těch duchovních debatách na netu vidím pořádné rozpory...každý píše něco trochu jiného...
Když to shrnu, tak ...se v debatách píše, že se máme zbavit Ega a najít své Já, které je společné všemu, tudíž je to Bůh.
Prosím, nic proti tomu...
Ale jestli je Já společné všemu, tak i ten rohatej má společné Já s tím zbytkem světa, tudíž je to Bůh.
Alaja píše:Jenom jak se zdá, pouze Ego je mimo Boha, protože se ho (toho Ega) máme zbavit - zabít ho, utopit ho, vygumovat ho, eliminovat ho.....
Když se optám, co je to Ego, málokdo odpoví smysluplně......většinou nikdo neví, čeho že se má zbavit....a co je to ono Já........
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků