Bufo Alvarius - mystické zážitky

Filmy, které rozšiřují naše poznání o nás samých, podněcují nás a dávají nám návody k dalšímu rozvoji.

Bufo Alvarius - mystické zážitky

Příspěvekod intago » pon 07. led 2019 18:11:21

Tedka jsem shlédl nádherné dílo o mystických zážitcích. Mluví tam dr.Grof, můj učitel Mgr.Vančura i býv.primátor dr.Bém i jiní.
Ale kdo tyto zážitky neměl, neměl by se k tomu vyjadřovat, to prostě nelze, to říkají i oni...
https://uloz.to/!uuQAgbO9v4Zg/bufo-alvarius-1280p-mp4
Uživatelský avatar
intago
 
Příspěvky: 148
Registrován: stř 02. led 2019 7:38:37
Poděkoval: 0
Poděkováno: 1-krát v 1 příspěvku

Re: Bufo Alvarius - mystické zážitky

Příspěvekod Alaja » úte 08. led 2019 17:24:26


Bufo Alvarius – žába halucinogen

Halucinogenní a psychedelické účinky žabího sekretu znamená také způsob utkání se sám se sebou.

Bufo Alvarius, nebo také ropucha coloradská, žije pod zemí sonorské pouště na pomezí USA a Mexika a na povrch vylézá pouze v noci, v období dešťů od května do července. Při získávání halucinogenní substance se pouze odchytí, látka se extrahuje z jejich žláz a poté je žába opět vrácena do volné přírody (jed se ve žlázách obnoví během následujících 4-6 týdnů). Chov ropuch v domácích teráriích se nedoporučuje – v zajetí se téměř nerozmnožují, jejich halucinogenní jed nemá očekávané účinky a takové jednání ani není v souladu s poselstvím žabí medicíny.

Žába Bufo Alvarius produkuje jako obrannou látku 5-MeO-DMT, halucinogenní tryptamin, který představuje rychlou cestu ke zkušenosti jednoty a absolutního ztotožnění s Univerzálním vědomím. Jed z ropuch užívali už Mayové a Aztékové, Indiáni ze Střední a Jižní Ameriky jej využívali v rámci náboženských rituálů. Léčebný účinek žabího extraktu byl znovu-objeven v 60. letech minulého století. Dr. Octavio Rettig patří nejen k největším současným propagátorům této medicíny, ale také ji naučil opět užívat původní kmen Seri ze sonorské pouště.

Žabí triptamin se inhaluje (kouří z dýmky), následný zážitek trvá (v lidském čase) přibližně 15 minut, dalších 30 minut pak trvá after-glow, kdy se zkušenost zpracovává. Zážitek je sice velmi krátký, o to více však intenzivní. Účastníci často hodnotí svůj prožitek jako jednu z nejsilnějších spirituálních zkušeností vůbec. Odehrává za smyslovým vjemy a dalo by se říci, že míří přímo ke stavu, který Tibetská kniha mrtvých nazývá Dharmakaya, primární čisté světlo. Lidská identita a individuální já jsou během sekund zcela demontovány a vědomí se ztotožní s Univerzálním vědomím za časem a prostorem. Tento stav je na tělesné úrovni vysoce léčivý, balancující a integrující. Na úrovni psychické je po návratu do konvenční reality složena „nová identita“ lépe a znovu, na povrch vyplouvá řada myšlenek, vhledů a témat, která dlouho čekala na zpracování. Další 2-3 týdny se obvykle popisují jako doba, kdy se život překvapivě mění a člověk je vystavován mnoha dynamickým procesům, nečekaným událostem a synchronicitám. Psychoaktivní substance 5-MeO-DMT nevyvolává závislost a není na žádném ze seznamů nařízení vlády č. 463/2013 Sb., o seznamech návykových látek, čili je užívání této substance v ČR zcela legální.

Film pod názvem „Bufo Alvarius - The Underground Secret“ (2017) natočila skupinka lidí, kteří se věnují šamanismu, mystice a psychedelii, s příslibem zamyšlení se nad cestami vedoucí k vlastnímu lidství, nebo dokonce božství. Snímek je také výpravou za ropuchou, jejíž látky prý dokáží navodit takové stavy. Dokument Bufo Alvarius je jedním z projektů spolku Asaya, kterému se Filip Záruba věnuje se svými přáteli a pod jehož jménem probíhají přednášky a workshopy zaměřené na transpersonální psychologii, šamanismus, jógu a mystiku. Celý projekt je poměrně ambiciózní, jedná se totiž o vůbec první celovečerní snímkem o této halucinogenní žábě na světě. Rezervovaný přístup k tomuto tématu je více než vhodný.

Text: Ivana Cesnek Marcinova

https://www.novyfenix.cz/bufo-alvarius-zaba


Že prý ..."nevyvolává závislost"...haha, tak proč to tedy užívají, a propagují, vždyť to primární světlo lze najít v meditaci bez jakýkoli drog... tohle musí být asi i dost výdělečná činnost, vozit ten sliz z Ameriky do Česka a pak to tu distribuovat a prodávat...a hledat nové a nové odběratelé... :lol:
Proti záři neomezeného prostoru jsou i ty nejkrásnější zážitky neúplné...
Uživatelský avatar
Alaja
 
Příspěvky: 2504
Registrován: stř 09. zář 2015 10:07:22
Poděkoval: 172
Poděkováno: 214-krát v 207 příspěvcích

Re: Bufo Alvarius - mystické zážitky

Příspěvekod Alaja » úte 08. led 2019 17:34:53


Psychedelická ropucha: něco co potřebujete udělat?

Ondřej Kyselý

Recenze na film Filip Záruby BUFO ALVARIUS: The underground secret a komentář k aktivitám neošamana dr. Octavia Rettiga

Málokdo ví, že v mexické poušti Sonora žije živočich produkující v jedových žlázách psychedelický sekret, který se z těchto žláz vymačkává, suší a následně kouří. Sekret obsahuje směs ne zcela prozkoumaných látek jako třeba tryptaminy bufotenin (5-OH-DMT), ale především velmi potentní psychedelikum 5-MeO-DMT, které nejsou na seznamu kontrolovaných látek v ČR (na rozdíl od chemicky příbuzného dimethyltryptaminu, DMT). Tajemným živočichem, který byl známý pravděpodobně již šamanům dávných kultur (neexistují o tom ale přímé důkazy), je ropucha koloradská, tedy Bufo alvarius. Existuje i další druh žáby využívaný v rituálním kontextu, kambo, ale jedná se o zcela odlišnou medicínu, jak chemicky, tak pochopitelně i co se účinku týče.

Fascinace

V informovanější psychedelické komunitě platí ropucha za jednu z největších výzev a není se čemu divit. Stanislav Grof v dokumentu velmi barvitě líčí své prožitky po (snad) 30 mg “medicíny z ropuchy” (nicméně popisuje zkušenost s čistým 5-MeO-DMT, nikoli sekretem Bufo alvarius, což film nezdůrazňuje). Intenzita zážitku přesahuje jiné psychedelické zážitky v několika směrech: neobjevují se často vídané obrazy z osobního (vzpomínky) ani kolektivního nevědomí (archetypy) ve smyslu teorie C. G. Junga a není zde možný odstup od zážitku ve smyslu „skrytého pozorovatele“ – zbytků našeho já / ega, které sleduje celý zážitek. Dr. Grof popisuje úplnou ztrátu kontroly a ztotožnění se s existencí samotnou. Množství lidí, kteří medicínu užili spolu s Grofem, shodně popisují především důležitost následujících dní (asi jeden měsíc po intoxikaci), kdy zažívají sebe sama jinak, mají zážitky synchronicity, cítí vyšší kreativitu, ale třeba i snáze meditují. Některé z fenoménů popisovaných měsíc po intoxikaci by současná psychiatrie nepochybně označila za projev psychózy. Zkušený psychonaut prof. Grof udává, že si po této zkušenosti již podruhé nevzal nikdy takovou dávku a zároveň líčí, jak ho zkušenost hluboce inspirovala. Dr. Grof nikoho nepřesvědčuje – pouze popisuje účinky a rozhodnutí o postoji nechává na divákovi. Z jeho projevu ve filmu je celkově zřejmá velká úcta k ropuší medicíně samotné a důležitost integrace tak náročného zážitku.

Cesta neošamana

Rituály s ropuší medicínou proslul v nedávné době po celém světě neošaman dr. Octavio Rettig, který je hlavní postavou filmu. Dr. Rettig je 38letý muž s lékařským vzděláním, avšak není jasné, jak dlouhou má lékařskou praxi ani jakou má specializaci. Jisté je, že jazykem západní medicíny nepromlouvá. Film vykresluje jeho životní příběh – prodělal období závislosti na kokainu, cracku, alkoholu a tabáku, poprvé objevil ropuší medicínu v 26 letech a dle jeho slov mu „zachránila život“ – zbavila ho během 18 měsíců všech jeho závislostí. Popsanou epizodu závislosti by bylo možné vnímat jako „šamanskou nemoc“, tedy období psychické či somatické nemoci, která má transformativní charakter a je transkulturálně popisována jako zlom na cestě jedince k šamanské iniciaci. Silná psychedelická zkušenost s 5-MeO-DMT mohla být u dr. Rettiga impulsem spojeným s intenzivním vhledem do dosavadního prožívání a mohla vést ke změně hodnot a následně též životní cesty a sebeodhalení šamanské vnitřní síly.

Alternativním vysvětlením je ale fakt, že intenzivní zkušenost s psychedeliky může též vyvolat tzv. „spirituální bypass“, tedy přeskočení určité fáze mentálního vývoje jedince. Spirituální bypass je definován jako používání duchovních přesvědčení, pojmů a praktik (vč. psychoaktivních látek) k vyhnutí se bolestivým pocitům, nevyřešeným zraněním a rozvojovým potřebám (kapitola „Zuda: Duchovní bypass“ ve Winkler a Vančura: Transpersonální myšlení v psychologii a psychoterapii, Trtion, Praha, 2016). Příznakem bypassu po spirituálním vhledu indukovaném psychedeliky může být manické prožívání (přesvědčení, že člověk „uzřel cestu“, „náhle všemu porozuměl“ či „získal schopnost léčit své okolí“) či také emoční plochost. Je obtížné popsat přesný rozdíl mezi šamanskou iniciací a spirituálním bypassem, v zásadě mi ale přijde, že rozdílem může být časové hledisko. Spirituální bypass je vždy zkratka, příliš rychlý vývoj, absence předávání vědění od předchozích generací a poctivého studia. Jedince, který prodělal spirituální bypass potom odlišuje od šamana či duchovního gurua právě povrchnost, mělčí emotivita, absence úcty a pokory. Spirituální bypass potká mnoho lidí na cestě k sebepoznání – není to nic, za co bychom se měli stydět, ale je potřeba ho odhalit a integrovat a pak může být užitečnou zkušeností v dalším procesu. Je však nutné mít na paměti, že jedinec prodělávající bypass může mít tendence přeceňovat svoje schopnosti a podceňovat rizika.
Výlet na ropuchu

Expedice za změnou vědomí, kterou film dokumentuje, zachycuje účastníky jedné ceremonie v Kolumbii, na kterou se za neošamanem vypravila skupinka českých psychonautů. Tato pasáž filmu byla pro mě po nadějném začátku značným zklamáním z několika důvodů. Každý psychonaut ví, a udávají tak i zásadypro psychedelický výzkum, že nejdůležitější součástí rituálu s psychedeliky je set a setting. Film ale bohužel nezachycuje nic z přípravy dobrovolníků na ceremonii ani zmínku o tom, že nějaká příprava proběhla. Projevy jedinců, kteří se navrátili z ceremonie, nijak zvlášť nepřipomínají duchovní prozření a následnou práci s vhledy, ale spíše vzájemnou podporu provozovatelů adrenalinových sportů. Mířím k projevům nadšených účastníků po ropuším rituálu typu „Do píče, sem tady!“ nebo „Ty vole co to bylo?“. Expedice tak celkově připomíná spíše než tradiční rituál zážitkovou turistiku ve stylu seskoku z letadla.

Dr. Rettig velmi často užívá medicínu spolu s dobrovolníky a navíc je v dokumentu vidět, že samotní asistenti dr. Octavia užívají zbytky medicíny podané dobrovolníkovi. Tento fakt vidíme vzhledem k nedostatečně prozkoumaným účinkům ropuchy též jako problematický, neboť afterglow efekt (následný efekt po odeznění akutních účinků) je v případě ropuchy velmi intenzivní a v průběhu měsíce po aplikaci medicíny dochází k narušenému kontaktu s realitou (či kontaktu s jinými rozměry reality – ale tuto úvahu ponecháme na čtenáři). Přitom přetrvávající účinky afterglow efektu jsou velmi zajímavým fenoménem, který by mohl nalézt terapeutické využití. Ovšem v případě dr. Rettiga to také znamená, že vnímání reality „žabího gurua“ je trvale narušeno/rozšířeno, což zvyšuje rizikovost rozsáhlého experimentu v podobě jeho ceremonií.

Je obecně známo, že psychedelika zvyšují sugestibilitu jedince v průběhu procesu a snižují psychické obrany. Jedinec pod vlivem je tedy velmi citlivý a otevřený a postava šamana pro něj je často velmi důležitá a vztahuje se k ní. To, co se v průběhu rituálu stane, má tak často dlouhodobý vliv na jeho prožívání, ať už ve smyslu pozitivního účinku nebo traumatizace. Lze předpokládat, že v případě tak silného psychedelika jako 5-MeO DMT, bude sugestibilita hrát výraznou roli, a proto je přítomnost zralého průvodce obzvláště důležitá.

Děje se to samo

Celkově je film velmi působivý – výborné vizualizace modelují intenzivní psychedelický zážitek (ačkoliv ten je vysoce individuální) a autenticky zachycují participanty kolumbijské ceremonie. Jeho hlavní nedostatek ale spočívá v obrovském podcenění informování o rizicích. To může znít sice jako moralizování, nicméně to nabývá na velkém významu, když si uvědomíme, že jenom v rámci loňské konference International Transpersonal Conference v Praze, kde měl film předpremiéru, se desítky lidí rozhodly „žábu“ okusit, a z osobních rozhovorů s některými dobrovolníky víme, že mnozí měli náročné psychedelické zkušenosti, které vyústily v přetrvávající úzkosti, noční můry a flashbacky.

„Nemusíte nic dělat, děje se to samo. Nelze se nijak připravit, fyzická kondice není podstatná, jde spíše o nastavení mysli a srdce“, říká ve filmu neošaman. Vzhledem k tomu, co z široké literatury víme o nastavení setu a settingu a přípravě na psychedelické sezení, se toto jeví jako velmi nepravděpodobné. Fakt, že nejsou známy žádné nežádoucí účinky na naše tělo, neznamená, že neexistují – soudíme, že potenciálních rizik je celá řada. Vzhledem k tomu, že 5-MeO-DMT patří mezi tryptaminy, platí pro něj pravděpodobně to, co pro ostatní psychedelika – nejsou toxická pro žádný orgán a nezpůsobují závislost. Neznámé jsou ale další látky v sekretu Bufo Alvarius, a sám dr. Rettig upozorňuje, že důležitý je komplex z ropuchy, nikoli chemicky čisté 5-MeO-DMT. Nicméně i psychedelika s pomalým nástupem ovlivňují naše těla reakcí „boj nebo útěk“ – tedy aktivací sympatického nervového systému, tj. rozšířením zornic, pocením, vzestupem tlaku krve a pulzu. To samozřejmě bude velmi pravděpodobně komplikací u jedinců s vyšším tlakem krve či nepravidelnostmi srdečního rytmu. Jak si můžeme povšimnout v dokumentu, 5-MeO-DMT nastupuje v řádu sekund a lze tedy předpokládat intenzivní vzestup tlaku krve a nárůst tepové frekvence. Tím lze například vysvětlit úmrtí dobrovolníka v jiné ceremonii dr. Rettiga, kdy pitva odhalila jako příčinu smrti embolii, tedy utržení aterosklerotického plátu v krevním řečišti, který doputoval do plic. Tuto kauzu vysvětlil dr. Rettig tvrzením, že ateroskleróza je civilizačním onemocněním, které způsobuje špatná životospráva, a nedával ho do souvislosti s účinky 5-MeO-DMT (informace z přednášky dr. Rettiga v rámci International Transpersonal Conference, Praha, 2017). Doktor Rettig jde ještě dále – ropucha byla podávána v jeho ceremoniích pacientům se schizofrenií po vysazení psychofarmak, dětem, těhotným ženám či kojícím matkám, což nám potvrdil i v osobním rozhovoru. „Jediná překážka je strach,“ říká v dokumentu Rettig a jeho konání naznačuje, že ho opravdu nemá – absolutní kontraindikace podle něj prakticky neexistují.

Reflexe

V poslední části filmu jsou přizváni k rozhovorům význačné postavy z českého prostředí, které ropuchu okusily na vlastní kůži. Dr. Pavel Bém řeší obecně drogovou problematiku a komentuje válku proti drogám (opakuje fráze o „neuvěřitelném zlu“ a „obrovském utrpení“ pramenícím z represe), což se mi nezdá k problematice nijak relevantní, neboť se na 5-MeO-DMT represivní legislativa nevztahuje. Bývalý primátor hlavního města Prahy se nepohybuje na poli psychedelického výzkumu ani terapie, a tak se jeho projev ve filmu jeví spíše jako politický než odborný. Psychoterapeut Michael Vančura varuje před potenciálními nežádoucími účinky a zmiňuje důležité kontraindikace psychedelik, vyzdvihuje roli setu a settingu, ale mluví většinou o psychedelikách obecně a nikoli specificky o 5-MeO-DMT. Konkrétněji potom v případě 5-MeO-DMT popisuje jen intenzivní dezintegraci ega a následnou potřebu integrace intenzivní psychedelické zkušenosti, např. v síti terapeutů CZEPS. Taková integrace však není v sezeních s dr. Rettigem nijak zajištěna.

Léčba ropuchou

5-MeO-DMT je extrémně zajímavou látkou, která v sobě skrývá obrovský potenciál, ale role samotné ropuchy v psychedelické renesanci je zatím nejasná, nemáme ještě dostatek informací a případových studií (nejen o zkušenosti s 5-MeO-DMT sbíráme data formou online dotazníku http://forms.nudz.cz/fill/default/AYkrG5kSB7bppBF). Prof. Grof ji vidí nadějně, udává, že sezení s ropuchou zařídí do hodiny to, co v psychoanalýze řešíte roky a snad má pravdu. Zároveň zdůrazňuje, že podobně fungují i jiná psychedelika v delším časovém rámci a jako lepší nástroj se mu jeví hodinová terapie s 5-MeO-DMT. Já mám naopak pocit, že pro současnou západní medicínu jsou mnohem přijatelnější látky s postupnějším nástupem účinku, kromě toho generace mladých terapeutů je ochotna pacienty provádět dlouhými sezeními. V průběhu roku 2018 bude spuštěna pilotní multicentrická studie s psilocybinem pro pacienty s depresí, přičemž jedním z center této studie bude i ČR. Studium dalších látek bude pravděpodobně následovat. 5-MeO-DMT by se mohlo díky své intenzitě uplatnit například v léčbě závislostí, kdy jeden intenzivní zážitek povede k transformaci a změně hodnotového systému pacienta. K tomu ale bude potřeba realizovat pilotní studie na zdravých dobrovolnících, nejlépe v režimu klinického hodnocení, exploraci nežádoucích účinků, stanovení indikací a kontraindikací. Naopak aktivity neošamana Rettiga i film Bufo alvarius – The undreground secret mohou díky svému přístupu spíše přispět k zpřísnění legislativy a uvržení 5-MeO-DMT na seznam kontrolovaných substancí, odmítavosti etických komisí či dokonce k omezení prostředků na psychedelický výzkum.

Střet světů

Při sledování filmu jsem zažíval velký kontrast projevu Prof. Grofa a dr. Rettiga. Prof. Grof, v jehož projevu je patrná pokora a úcta k medicíně, je ve filmu jmenován zástupcem „psychiatrů“, ačkoliv jeho práce je na hony vzdálená tomu, čím se psychiatři zabývají. Naopak dr. Rettig ve filmu promlouvá jasně, úderně, nekompromisně, bez hlubších emocí a jeho projev tak připomíná gurua s potenciálem ovlivňovat masy. Je zde představen jako šaman, ačkoliv práci šamana z tradičního světa příliš nepřipomíná. Většinu času mluví o sobě a nevěnuje se výsostně důležitému know-how ohledně setu a settingu, což je hlavní doména, která by měla odlišovat šamana od lékaře.

Dr. Rettig dle vlastních slov podal medicínu více než 6000 lidem (v současné době dle osobní komunikace již 7000). Většina účastníků ropušího rituálu byla nadšená a dá se konstatovat, že z ceremonií prosperovala. Někteří prožívali komplikace spojené s nedostatečnou integrací intenzivního zážitku. Několik lidí však zemřelo. Dr. Rettig argumentuje ve smyslu „když se kácí les, tak lítají třísky“. To není nutně špatný přístup, ve světě tradičních kmenových společností se s tímto postojem setkáváme, ale pro naši západní občansky liberální morálku se jedná o nepřijatelný diskurz. To by si měl dr. Rettig lépe uvědomovat, když závěrem nekompromisně sděluje hlavní poselství, které je zároveň vepsáno ve filmu mezi řádky: „Žába je něco, co potřebujete udělat“.

Filip Tylš
Česká psychedelická společnost

http://blog.aktualne.cz/blogy/ondrej-ky ... emid=30781
Proti záři neomezeného prostoru jsou i ty nejkrásnější zážitky neúplné...
Uživatelský avatar
Alaja
 
Příspěvky: 2504
Registrován: stř 09. zář 2015 10:07:22
Poděkoval: 172
Poděkováno: 214-krát v 207 příspěvcích

Následující uživatelé by rádi poděkovali uživateli Alaja za tento příspěvek:
adiuv

Re: Bufo Alvarius - mystické zážitky

Příspěvekod Trini » úte 08. led 2019 18:22:59

Alaja píše:

Někteří prožívali komplikace spojené s nedostatečnou integrací intenzivního zážitku. Několik lidí však zemřelo. Dr. Rettig argumentuje ve smyslu „když se kácí les, tak lítají třísky“.


:koukam: Co bylo příčinou, že zemřeli? Poznala se opravdu souvislost s použitím té psychedelické látky? :roll:
Uživatelský avatar
Trini
 
Příspěvky: 1463
Registrován: úte 25. říj 2011 16:26:14
Poděkoval: 46
Poděkováno: 25-krát v 22 příspěvcích

Re: Bufo Alvarius - mystické zážitky

Příspěvekod Alaja » úte 08. led 2019 18:38:32

Trini píše:
Alaja píše:

Někteří prožívali komplikace spojené s nedostatečnou integrací intenzivního zážitku. Několik lidí však zemřelo. Dr. Rettig argumentuje ve smyslu „když se kácí les, tak lítají třísky“.


:koukam: Co bylo příčinou, že zemřeli? Poznala se opravdu souvislost s použitím té psychedelické látky? :roll:


Alaja píše:Neznámé jsou ale další látky v sekretu Bufo Alvarius, a sám dr. Rettig upozorňuje, že důležitý je komplex z ropuchy, nikoli chemicky čisté 5-MeO-DMT. Nicméně i psychedelika s pomalým nástupem ovlivňují naše těla reakcí „boj nebo útěk“ – tedy aktivací sympatického nervového systému, tj. rozšířením zornic, pocením, vzestupem tlaku krve a pulzu. To samozřejmě bude velmi pravděpodobně komplikací u jedinců s vyšším tlakem krve či nepravidelnostmi srdečního rytmu. Jak si můžeme povšimnout v dokumentu, 5-MeO-DMT nastupuje v řádu sekund a lze tedy předpokládat intenzivní vzestup tlaku krve a nárůst tepové frekvence. Tím lze například vysvětlit úmrtí dobrovolníka v jiné ceremonii dr. Rettiga, kdy pitva odhalila jako příčinu smrti embolii, tedy utržení aterosklerotického plátu v krevním řečišti, který doputoval do plic. Tuto kauzu vysvětlil dr. Rettig tvrzením, že ateroskleróza je civilizačním onemocněním, které způsobuje špatná životospráva, a nedával ho do souvislosti s účinky 5-MeO-DMT (informace z přednášky dr. Rettiga v rámci International Transpersonal Conference, Praha, 2017). Doktor Rettig jde ještě dále – ropucha byla podávána v jeho ceremoniích pacientům se schizofrenií po vysazení psychofarmak, dětem, těhotným ženám či kojícím matkám, což nám potvrdil i v osobním rozhovoru. „Jediná překážka je strach,“ říká v dokumentu Rettig a jeho konání naznačuje, že ho opravdu nemá – absolutní kontraindikace podle něj prakticky neexistují.


Tady popisují jen jeden případ - po ostatních by jsi se mohla porozhlédnout na internetu, zda se o tom někde píše... :donknow:
Proti záři neomezeného prostoru jsou i ty nejkrásnější zážitky neúplné...
Uživatelský avatar
Alaja
 
Příspěvky: 2504
Registrován: stř 09. zář 2015 10:07:22
Poděkoval: 172
Poděkováno: 214-krát v 207 příspěvcích

Následující uživatelé by rádi poděkovali uživateli Alaja za tento příspěvek:
Trini

Re: Bufo Alvarius - mystické zážitky

Příspěvekod Alaja » úte 08. led 2019 18:42:20

Alaja píše:Fascinace

V informovanější psychedelické komunitě platí ropucha za jednu z největších výzev a není se čemu divit. Stanislav Grof v dokumentu velmi barvitě líčí své prožitky po (snad) 30 mg “medicíny z ropuchy” (nicméně popisuje zkušenost s čistým 5-MeO-DMT, nikoli sekretem Bufo alvarius, což film nezdůrazňuje). Intenzita zážitku přesahuje jiné psychedelické zážitky v několika směrech: neobjevují se často vídané obrazy z osobního (vzpomínky) ani kolektivního nevědomí (archetypy) ve smyslu teorie C. G. Junga a není zde možný odstup od zážitku ve smyslu „skrytého pozorovatele“ – zbytků našeho já / ega, které sleduje celý zážitek. Dr. Grof popisuje úplnou ztrátu kontroly a ztotožnění se s existencí samotnou. Množství lidí, kteří medicínu užili spolu s Grofem, shodně popisují především důležitost následujících dní (asi jeden měsíc po intoxikaci), kdy zažívají sebe sama jinak, mají zážitky synchronicity, cítí vyšší kreativitu, ale třeba i snáze meditují. Některé z fenoménů popisovaných měsíc po intoxikaci by současná psychiatrie nepochybně označila za projev psychózy. Zkušený psychonaut prof. Grof udává, že si po této zkušenosti již podruhé nevzal nikdy takovou dávku a zároveň líčí, jak ho zkušenost hluboce inspirovala. Dr. Grof nikoho nepřesvědčuje – pouze popisuje účinky a rozhodnutí o postoji nechává na divákovi. Z jeho projevu ve filmu je celkově zřejmá velká úcta k ropuší medicíně samotné a důležitost integrace tak náročného zážitku.


Prostě je to jen droga.....
Proti záři neomezeného prostoru jsou i ty nejkrásnější zážitky neúplné...
Uživatelský avatar
Alaja
 
Příspěvky: 2504
Registrován: stř 09. zář 2015 10:07:22
Poděkoval: 172
Poděkováno: 214-krát v 207 příspěvcích

Re: Bufo Alvarius - mystické zážitky

Příspěvekod Alaja » úte 08. led 2019 18:51:28

„Žába“ ale nemusí přinášet jen osvícení, může být dokonce smrtelná. Kardiovaskulární systém je totiž při zážitku vystaven velké zátěži. Octavio Rettig tvrdí, že jedinou kontraindikací je strach. Rituál prováděl i s těhotnými ženami nebo schizofreniky. Před takovými experimenty ale odborníci, například Filip Tylš z České psychedelické společnosti, varují. „V tomto s Octaviem nesouhlasím. Každý by měl zvážit, zda je fyzicky a psychicky zdravý. Potvrdil mi, že ve dvou případech došlo k úmrtí. Jeden člověk byl smrtelně nemocen a přál si rituál podstoupit. Druhý případ se stal v Mexiku, účastník měl srdeční vadu, o které se nezmínil nebo o ní nevěděl,“ popisuje Filip Záruba, který si prý uvědomuje odpovědnost vůči divákům, kteří se budou o rituál zajímat. Proto všechny projekce doprovází debata s účastníky a s odborníky.

https://wave.rozhlas.cz/zaba-se-nelize- ... si-6681379
Proti záři neomezeného prostoru jsou i ty nejkrásnější zážitky neúplné...
Uživatelský avatar
Alaja
 
Příspěvky: 2504
Registrován: stř 09. zář 2015 10:07:22
Poděkoval: 172
Poděkováno: 214-krát v 207 příspěvcích

Re: Bufo Alvarius - mystické zážitky

Příspěvekod Alaja » úte 08. led 2019 19:01:55

https://vesmir.cz/cz/casopis/archiv-cas ... -jedy.html


Ropuší jedy

Halucinogeny, o nichž psal už Shakespeare

Jiří Patočka, Josef Frynta
| 9. 4. 2009
| Vesmír 88, 223, 2009/4



Žáby (Anura) se řadí mezi pasivně jedovaté živočichy. Jejich jed je produkován exokrinními jedovými žlázami, které jsou rozmístěny nepravidelně v kůži celého těla, zejména však na hřbetě a horní části hlavy. Hlenovité sekrety těchto žláz chrání žáby před mikrobiálními a houbovými infekcemi a značná jedovatost přítomných látek, spojená s jejich hořkou chutí, jim skýtá pasivní ochranu před predátory. Antimikrobiální a antifungální aktivitu sekretu zajišťují krátké peptidy, toxicitu sekretu zejména živočišné alkaloidy nebo srdeční glykosidy.

Čeleď ropuchovitých (Bufonidae) zahrnuje několik rodů žab známých jako ropuchy. U nás žijí tři druhy: ropucha obecná (Bufo bufo), ropucha zelená (Bufo viridis) a ropucha krátkonohá (Bufo calamita). Ropucha obecná (viz obrázek 1) je u nás nejběžnější, vyskytuje se na celém území České republiky. Dává přednost smíšeným lesům a většinu života tráví na souši, s výjimkou krátkého období rozmnožování na jaře. Ropucha zelená je druhem typicky vázaným na stepní ekosystémy a ideální podmínky k svému životu nachází v zemědělské krajině v teplejších oblastech. V České republice je ropucha krátkonohá kriticky ohroženým druhem a v Bernské konvenci je zařazena mezi druhy přísně chráněné. Největší z ropuch je ropucha obrovská (Bufo marinus), která je domovem v Jižní a Střední Americe. Dospělé žáby mají velikost 12 až 15 cm, ale byly nalezeny exempláře velké kolem 40 cm s váhou asi 2,5 kg. Ropucha obrovská je velmi žravá a v druhu potravy nevybíravá. Byla proto uměle vysazována v mnoha oblastech celého světa, aby pomohla likvidovat přemnožené škůdce. Sama se však stala nevítaným škůdcem a dnes s ní vede boj řada zemí.

Do Austrálie byla ropucha obrovská přivezena v roce 1935, aby bojovala s broukem Dermolepida albohirtum, škůdcem třtinových plantáží. Rychle se však rozmnožila a stala se nebezpečím pro domácí živočichy. Její populace se odhaduje na 200 milionů, stále roste a expanduje do dalších oblastí. Největším rizikem pro ekosystém je požírání jedovatých ropuch zdejšími predátory. S příchodem ropuch byl zaznamenán početní pokles populace kunovce severního (Dasyurus hallucatus), hadů, varanů i krokodýlů.

Látkami odpovědnými za jedovatost ropuch jsou především steroidní glykosidy a steroidní alkaloidy. Klinický průběh otravy je obdobný jako u otravy steroidními glykosidy náprstníků (druhů rodu Digitalis). Při požití jedu se nejprve projeví místní podráždění zažívacího ústrojí, později zvracení a průjmy. Zpomalí se pulz, srdeční činnost začne být nepravidelná, dýchání je obtížné a mohou se objevit poruchy vidění. Následují halucinace, hučení v uších, bolesti hlavy a závratě. Smrt nastává v důsledku zástavy srdce. Nejdéle známým steroidním alkaloidem ropušího jedu je bufotoxin (viz obrázek 2), jehož střední smrtná dávka pro myš je 0,4 mg/kg. Smrtelná dávka pro dospělého člověka se odhaduje na 10 až 15 mg. V ropuším jedu se bufotoxin vyskytuje v množství asi 1 %, takže dávka, která může usmrtit člověka, je obsažena přibližně v 1 g hlenovitého sekretu.

Další součástí ropušího jedu jsou indolové alkaloidy. Nejznámější z nich, bufotenin, halucinogen s psychotropním účinkem, je rovněž přítomen i v některých rostlinách. Obsah bufoteninu v ropuším jedu může být až 4,7 %. Jeho halucinogenní dávka je 0,05 mg/kg váhy (3,5 mg pro 70 kg vážícího člověka), což odpovídá necelému 0,1 g ropušího sekretu. Účinek bufoteninu na člověka je stejný jako účinek LSD nebo psilocybinu.

Halucinogeny mají mezi drogami výjimečné postavení. U zdravého člověka vyvolávají psychické změny, poruchy vnímání a nálady, zasahují do cítění a myšlení. Jejich zvláštností je, že selektivním způsobem tlumí některé procesy v nervovém systému, což vede k zostření smyslů až k nadnormální úrovni. Zostřené vnímání pak nabízí pestrou směsici tvarů, vůní a chutí. Intoxikovaný má často dojem, že chápe skrytá tajemství běžně používaných předmětů. Halucinace mají podobu barevných, bohatě strukturovaných vizí a snových krajin, často se v nich vyskytují bizarní tvary. Obliba halucinogenů je velká, a tak není divu, že pozornosti narkomanů neušly ani halucinogenní ropuchy.

V osmdesátých letech minulého století se ve Spojených státech rozšířilo kouření cigaret s obsahem usušené ropuší kůže. Novinkou poslední doby je olizování živých ropuch, což je spojeno nejen s konzumací drogy, ale i s nutností překonat odpor k tomuto obojživelníkovi. Konzumace drogy je tedy spojena s „adrenalinovým sportem“. Předmětem zájmu evropských narkomanů je ropucha obecná a zelená, v Americe je k tomuto účelu využívána nejčastěji ropucha coloradská (Bufo alvarius). Použití ropuchy jako zdroje halucinogenů však není nové. Jed ropuch byl odnepaměti složkou čarodějnických receptur a zmínku o něm najdeme i v Macbethovi od W. Shakespeara.

Bufotenin a některé další dimethylované deriváty indolu (N,N-dimethylserotonin, N,N-dimethyltryptamin apod.) byly nalezeny také u lidí s různými formami psychózy. Halucinogenní indolové alkaloidy mohou za určitých okolností vznikat přímo v mozku jako endogenní metabolity neurotransmiteru serotoninu a být příčinou některých psychických poruch, například schizofrenie.
Proti záři neomezeného prostoru jsou i ty nejkrásnější zážitky neúplné...
Uživatelský avatar
Alaja
 
Příspěvky: 2504
Registrován: stř 09. zář 2015 10:07:22
Poděkoval: 172
Poděkováno: 214-krát v 207 příspěvcích

Re: Bufo Alvarius - mystické zážitky

Příspěvekod intago » úte 08. led 2019 20:28:44

Alaja píše:

Bufo Alvarius – žába halucinogen

Halucinogenní a psychedelické účinky žabího sekretu znamená také způsob utkání se sám se sebou.

Bufo Alvarius, nebo také ropucha coloradská, žije pod zemí sonorské pouště na pomezí USA a Mexika a na povrch vylézá pouze v noci, v období dešťů od května do července. Při získávání halucinogenní substance se pouze odchytí, látka se extrahuje z jejich žláz a poté je žába opět vrácena do volné přírody (jed se ve žlázách obnoví během následujících 4-6 týdnů). Chov ropuch v domácích teráriích se nedoporučuje – v zajetí se téměř nerozmnožují, jejich halucinogenní jed nemá očekávané účinky a takové jednání ani není v souladu s poselstvím žabí medicíny.

Žába Bufo Alvarius produkuje jako obrannou látku 5-MeO-DMT, halucinogenní tryptamin, který představuje rychlou cestu ke zkušenosti jednoty a absolutního ztotožnění s Univerzálním vědomím. Jed z ropuch užívali už Mayové a Aztékové, Indiáni ze Střední a Jižní Ameriky jej využívali v rámci náboženských rituálů. Léčebný účinek žabího extraktu byl znovu-objeven v 60. letech minulého století. Dr. Octavio Rettig patří nejen k největším současným propagátorům této medicíny, ale také ji naučil opět užívat původní kmen Seri ze sonorské pouště.

Žabí triptamin se inhaluje (kouří z dýmky), následný zážitek trvá (v lidském čase) přibližně 15 minut, dalších 30 minut pak trvá after-glow, kdy se zkušenost zpracovává. Zážitek je sice velmi krátký, o to více však intenzivní. Účastníci často hodnotí svůj prožitek jako jednu z nejsilnějších spirituálních zkušeností vůbec. Odehrává za smyslovým vjemy a dalo by se říci, že míří přímo ke stavu, který Tibetská kniha mrtvých nazývá Dharmakaya, primární čisté světlo. Lidská identita a individuální já jsou během sekund zcela demontovány a vědomí se ztotožní s Univerzálním vědomím za časem a prostorem. Tento stav je na tělesné úrovni vysoce léčivý, balancující a integrující. Na úrovni psychické je po návratu do konvenční reality složena „nová identita“ lépe a znovu, na povrch vyplouvá řada myšlenek, vhledů a témat, která dlouho čekala na zpracování. Další 2-3 týdny se obvykle popisují jako doba, kdy se život překvapivě mění a člověk je vystavován mnoha dynamickým procesům, nečekaným událostem a synchronicitám. Psychoaktivní substance 5-MeO-DMT nevyvolává závislost a není na žádném ze seznamů nařízení vlády č. 463/2013 Sb., o seznamech návykových látek, čili je užívání této substance v ČR zcela legální.

Film pod názvem „Bufo Alvarius - The Underground Secret“ (2017) natočila skupinka lidí, kteří se věnují šamanismu, mystice a psychedelii, s příslibem zamyšlení se nad cestami vedoucí k vlastnímu lidství, nebo dokonce božství. Snímek je také výpravou za ropuchou, jejíž látky prý dokáží navodit takové stavy. Dokument Bufo Alvarius je jedním z projektů spolku Asaya, kterému se Filip Záruba věnuje se svými přáteli a pod jehož jménem probíhají přednášky a workshopy zaměřené na transpersonální psychologii, šamanismus, jógu a mystiku. Celý projekt je poměrně ambiciózní, jedná se totiž o vůbec první celovečerní snímkem o této halucinogenní žábě na světě. Rezervovaný přístup k tomuto tématu je více než vhodný.

Text: Ivana Cesnek Marcinova

https://www.novyfenix.cz/bufo-alvarius-zaba


Že prý ..."nevyvolává závislost"...haha, tak proč to tedy užívají, a propagují, vždyť to primární světlo lze najít v meditaci bez jakýkoli drog... tohle musí být asi i dost výdělečná činnost, vozit ten sliz z Ameriky do Česka a pak to tu distribuovat a prodávat...a hledat nové a nové odběratelé... :lol:


Copak to můžeš srovnávat s crackem či herákem? :o Nikdy. A že ty máš mystické zkušenosti se světlem neznamená, že je mají i ostatní. Nemají. Je to berlička, ty drogy, ale ty nemáš brýle? To je totéž. Já už drogy taky nepotřebuju abych měl mystické stavy, ale co to dalo práce! Ostatně zasvěcenci eleusinských i jiných mysterii dělali tohle před tisíci lety...
A ty úrtí byly asi 4. Ale prošlo tím asi 5000, ted už už jistě víc. Holt tlak to zvýší, to je toho... Kdo na to nemá, at do toho neleze. jak na hory, taky nebezpečné...
Prostě to soudíš a ani nemůžeš, nevíš o tom nic.
Proč lidé nemluví jen do toho, čemu dobře nerozumí?? :koukam:
Já učím jen toho, koho božské určí. A mám to posichrované Shůry :)
Naposledy upravil intago dne úte 08. led 2019 20:34:52, celkově upraveno 2
Uživatelský avatar
intago
 
Příspěvky: 148
Registrován: stř 02. led 2019 7:38:37
Poděkoval: 0
Poděkováno: 1-krát v 1 příspěvku

Re: Bufo Alvarius - mystické zážitky

Příspěvekod Trini » úte 08. led 2019 20:31:47

Uživatelský avatar
Trini
 
Příspěvky: 1463
Registrován: úte 25. říj 2011 16:26:14
Poděkoval: 46
Poděkováno: 25-krát v 22 příspěvcích

Re: Bufo Alvarius - mystické zážitky

Příspěvekod Trini » úte 08. led 2019 20:33:59



:roll: No, nazdar...
Uživatelský avatar
Trini
 
Příspěvky: 1463
Registrován: úte 25. říj 2011 16:26:14
Poděkoval: 46
Poděkováno: 25-krát v 22 příspěvcích

Re: Bufo Alvarius - mystické zážitky

Příspěvekod Trini » úte 08. led 2019 20:36:40

Uživatelský avatar
Trini
 
Příspěvky: 1463
Registrován: úte 25. říj 2011 16:26:14
Poděkoval: 46
Poděkováno: 25-krát v 22 příspěvcích

Re: Bufo Alvarius - mystické zážitky

Příspěvekod intago » úte 08. led 2019 20:38:08

Trini píše:

:roll: No, nazdar...

No a co? Při holotropku zažiješ ještě divočejší věci. Přes kopulativní pohyby k dívokému zmítání a chroptění....
To je psychoterapie, děvo... U ayahuascy se zas blije a blije... :roll:
Uživatelský avatar
intago
 
Příspěvky: 148
Registrován: stř 02. led 2019 7:38:37
Poděkoval: 0
Poděkováno: 1-krát v 1 příspěvku

Re: Bufo Alvarius - mystické zážitky

Příspěvekod intago » úte 08. led 2019 20:44:01

To je klasika. Tzv.duchovní lidé si mystiku představují jako selanku a popularizátoři mystiky jako Vacek aspol. jim přikyvují, ač lze z životopisů skutečných mystiků dokladovat, že to tak prostě není. Kdepak klídek, pohodička, vyrovnanost, úcta ostatních.... Kristus to řekl jasně, ale holt to nechce nikdo slyšet. Cesta k Bohu rozhodně selanka není. A Kristova cesta je i cestou všech mystiků...
viz http://intago.sweb.cz/mystikove.htm
Žába je charakterictická gigantickou silou, snad nejvyšší, ale krátkým zážitkem. Každé psychedelikum má svou charakteristiku síly a doby působnosti, ale v principu pracují všechny stejně. Zesilují hypnabilitu, aby se správným setem a settingem, tj.sugescemi rozšířilo vědomí. Jedná se tedy o hypnotický trans, který je možno řídit v určitém rozsahu sugescemi před i během zážitku.
Holotropko je nejslabší a nejméně pohodlné.
Naposledy upravil intago dne úte 08. led 2019 21:03:17, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
intago
 
Příspěvky: 148
Registrován: stř 02. led 2019 7:38:37
Poděkoval: 0
Poděkováno: 1-krát v 1 příspěvku

Re: Bufo Alvarius - mystické zážitky

Příspěvekod Trini » úte 08. led 2019 20:45:27

Kdy a proč jít na AYAHUASCU, ŽÁBU A HOLOTROPÍ DÝCHÁNÍ – Igor Chaun na SG 18

Uživatelský avatar
Trini
 
Příspěvky: 1463
Registrován: úte 25. říj 2011 16:26:14
Poděkoval: 46
Poděkováno: 25-krát v 22 příspěvcích

Re: Bufo Alvarius - mystické zážitky

Příspěvekod Trini » úte 08. led 2019 21:04:28

Stanislav Grof - o dnešní psychospirituální krizi

Uživatelský avatar
Trini
 
Příspěvky: 1463
Registrován: úte 25. říj 2011 16:26:14
Poděkoval: 46
Poděkováno: 25-krát v 22 příspěvcích

Re: Bufo Alvarius - mystické zážitky

Příspěvekod intago » úte 08. led 2019 21:10:09

Zjistili jsme, že když si na konci meditace, když jsme ještě trochu v tranzu. do diktafonu nadiktujeme poznatky, objeví se v hlase ještě zbytek toho úžasného prožitku:

Závěry z meditace Miloše http://mystika.mysteria.cz/download/milos1.WAV

Další a delší záznam http://mystika.mysteria.cz/download/milos.WAV

O Bytí http://mystika.mysteria.cz/download/byti.WAV
a ještě jeden http://mystika.mysteria.cz/download/neutral2.WAV

A on taky udělal tenhle klip, kde se pokusil vyjádřit nevyjádřitelné
http://www.youtube.com/watch?v=VJEWMfndJZs[youtube][/youtube]
Naposledy upravil intago dne úte 08. led 2019 21:14:36, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
intago
 
Příspěvky: 148
Registrován: stř 02. led 2019 7:38:37
Poděkoval: 0
Poděkováno: 1-krát v 1 příspěvku

Re: Bufo Alvarius - mystické zážitky

Příspěvekod adiuv » úte 08. led 2019 21:10:22

Institut pro kriminologii a sociální prevenci:

Drogová kriminalita a trestní zákoník

I. Úvod
I.1. Předmět a cíl výzkumu
I.2. Metodologie výzkumu
I.3. Základní terminologie
I.4. Přijetí nového trestního zákoníku v kontextu drogové situace
I.4.1. Vývoj drogové scény
I.4.2. Trendy drogové kriminality
I.4.3. Drogová kriminalita jako priorita v oblasti prosazování práva
I.4.4. Cesta k nové právní úpravě drogových trestných činů
I.4.5. Nová právní úprava v praxi – první poznatky orgánů prosazujících
právo
II. Právní úprava drogové kriminality a jejího postihu v ČR
II.1. Mezinárodněprávní východiska
II.1.1. Protidrogové úmluvy OSN
II.1.2. Evropská legislativa
II.2. Drogové trestné činy podle trestního zákoníku ve srovnání s předchozí
úpravou
II.2.1. Nedovolená výroba a jiné nakládání s omamnými a psychotropními
látkami a s jedy (§ 283 tr. zákoníku)
II.2.1.1. Speciální recidiva pachatele
II.2.1.2. Rozsah trestného činu
II.2.1.3. Spáchání činu vůči dítěti
II.2.1.4. Prospěch z trestného činu a těžká újma na zdraví dvou a více
osob
II.2.1.5. Tresty a trestnost přípravy
II.2.2. Přechovávání omamné a psychotropní látky a jedu
(§ 284 tr. zákoníku)
II.2.2.1. Rozdělení drog pro účely trestního práva do dvou kategorií
II.2.2.2. Množství drogy větší než malé
II.2.2.3. Přechovávání pro vlastní potřebu a spotřební držba
II.2.2.4 Kvalifikované skutkové podstaty a tresty
II.2.3. Nedovolené pěstování rostlin obsahujících omamnou nebo
psychotropní látku (§ 285 tr. zákoníku)
II.2.3.1 Nová skutková podstata a trestní sazby
II.2.3.2. Právní kvalifikace neoprávněného pěstování rostlin
obsahujících OPL
II.2.3.3. Rostliny a houby obsahující OPL a jejich množství větší než
malé
II.2.4. Výroba a držení předmětu k nedovolené výrobě omamné
a psychotropní látky a jedu (§ 286 tr. zákoníku)
II.2.4.1. Změny ve skutkových podstatách
II.2.5. Šíření toxikomanie (§ 287 tr. zákoníku)
II.2.5.1. Podstata šíření toxikomanie
II.2.5.2. Kauza „growshopy“
II.3. Související legislativní změny
II.3.1. Bipartice trestních deliktů
II.3.2. Formální pojetí trestného činu
II.3.3. Škodlivost vs. nebezpečnost
II.3.4. Změny v úpravě trestů
II.3.5. Změny v úpravě ochranných opatření
II.3.6. Spolupracující obviněný
II.3.7. Zákon o trestní odpovědnosti právnických osob
II.3.8. Zákon o mezinárodní justiční spolupráci ve věcech trestních
II.3.9. Exkurs – přestupkové právo
III. Právní úprava drogové kriminality v zahraničí
III.1. Trestněprávní přístupy členských států EU
III.1.1. Ilegální drogy
III.1.2. Užívání nelegálních drog
III.1.3. Přechovávání drog
III.1.4. Obchod s drogami
III.1.5. Právně relevantní množství drog
III.1.6. Přechovávání konopí pro vlastní potřebu
III.1.7. Kontrola prekursorů
III.1.8. Současné tendence v oblasti regulace drog
III.2. Slovensko
III.2.1. Přechování OPL, jedu nebo prekursoru pro vlastní potřebu
(§ 171 TrZ)
III.2.2. Výroba a jiné nakládání s OPL, jedem anebo prekursorem
(§ 172 TrZ)
III.2.3. Výroba a držení předmětu k nedovolené výrobě OPL,
jedu a prekursoru (§ 173 TrZ)
III.2.4. Šíření toxikomanie (§ 174 TrZ)
IV. Statistické údaje o drogové kriminalitě v ČR
IV.1. Stav a vývoj drogové kriminality – základní ukazatele
IV.1.1. Drogová kriminalita celkem
IV.1.2. Trestný čin podle § 187 tr. zák. a § 283 tr. zákoníku
IV.1.3. Trestný čin podle § 187a tr. zák. a § 284 tr. zákoníku
IV.1.4. Trestný čin podle § 285 tr. zákoníku
IV.1.5. Trestný čin podle § 188 tr. zák. a § 286 tr. zákoníku
IV.1.6. Trestný čin podle § 188a tr. zák. a § 287 tr. zákoníku
IV.2. Další statistiky o drogové kriminalitě
IV.2.1. Policií evidovaní pachatelé drogové trestné činnosti
IV.2.2. Statistiky Národní protidrogové centrály SPKV PČR
IV.2.2.1. Stíhaná drogová trestná činnost
IV.2.2.2. Zadržení pachatelé drogové kriminality
IV.2.2.3. Množství zachycených drog a prekursorů
IV.2.2.4. Průměrné ceny drog v ČR
IV.2.3. Statistické údaje z resortu justice
IV.2.3.1. Vývoj počtu osob projednávaných v přípravném řízení
a osob odsouzených
IV.2.3.2. Drogová kriminalita v soudních krajích
IV.2.3.3. Délka trestního řízení u drogové kriminality
IV.2.3.4. Trestný čin podle § 187 tr. zák a § 283 tr. zákoníku
IV.2.3.5. Trestný čin podle § 187a tr. zák a § 284 tr. zákoníku
IV.2.3.6. Trestný čin podle § 285 tr. zákoníku
IV.2.3.7. Trestný čin podle § 188 tr. zák a § 286 tr. zákoníku
IV.2.3.8. Trestný čin podle § 188a tr. zák. a § 287 tr. zákoníku
V. Co si myslí praxe – expertní dotazníkové šetření
V.1. Design dotazníkového šetření
V.2. Složení výzkumného souboru
V.3. Výsledky dotazníkového šetření
V.3.1. Stav a vývoj drogové kriminality
V.3.2. Podmínky pro odhalování a postih drogové kriminality po přijetí
trestního zákoníku
V.3.3. Právní úprava drogových trestných činů
V.3.4. Sankce za drogovou trestnou činnost
V.3.5. Související právní instituty
V.3.6. Spolupráce orgánů činných v trestním řízení
V.3.7. Informační zdroje o drogové problematice
V.3.8. Úvahy de lege ferenda a další poznatky

http://www.ok.cz/iksp/docs/426.pdf


Uživatelský avatar
adiuv
 
Příspěvky: 195
Registrován: čtv 01. zář 2011 15:49:54
Poděkoval: 15
Poděkováno: 20-krát v 19 příspěvcích

Re: Bufo Alvarius - mystické zážitky

Příspěvekod intago » úte 08. led 2019 21:18:46

Řada zemí přistoupila k dekriminalizaci drog, nedávno i v USA. V Evropě je to zde:
https://www.stoplusjednicka.cz/dekrimin ... va-mrtvych
https://www.reflex.cz/clanek/zpravy/838 ... rdych.html

Ne, že bych z toho měl radost, podle mne jsou drogy jen pro odborníky, nejsou na hraní...
Uživatelský avatar
intago
 
Příspěvky: 148
Registrován: stř 02. led 2019 7:38:37
Poděkoval: 0
Poděkováno: 1-krát v 1 příspěvku

Re: Bufo Alvarius - mystické zážitky

Příspěvekod Trini » úte 08. led 2019 21:22:04

intago píše:No a co? Při holotropku zažiješ ještě divočejší věci. Přes kopulativní pohyby k dívokému zmítání a chroptění....
To je psychoterapie, děvo...


Ale kdež, spíš jen ten bypass. Nejsi zatím schopný to vnímat, ale druzí to jasně vidí:


Příznakem bypassu po spirituálním vhledu indukovaném psychedeliky může být manické prožívání (přesvědčení, že člověk „uzřel cestu“, „náhle všemu porozuměl“ či „získal schopnost léčit své okolí“) či také emoční plochost.

Spirituální bypass je vždy zkratka, příliš rychlý vývoj, absence předávání vědění od předchozích generací a poctivého studia. Jedince, který prodělal spirituální bypass potom odlišuje od šamana či duchovního gurua právě povrchnost, mělčí emotivita, absence úcty a pokory. Spirituální bypass potká mnoho lidí na cestě k sebepoznání – není to nic, za co bychom se měli stydět, ale je potřeba ho odhalit a integrovat a pak může být užitečnou zkušeností v dalším procesu. Je však nutné mít na paměti, že jedinec prodělávající bypass může mít tendence přeceňovat svoje schopnosti a podceňovat rizika.


Tak ti přeji, at to brzy odhalíš a něco s tím děláš.

Toto je dobrý příklad:

Zkušený psychonaut prof. Grof udává, že si po této zkušenosti již podruhé nevzal nikdy takovou dávku a zároveň líčí, jak ho zkušenost hluboce inspirovala. Dr. Grof nikoho nepřesvědčuje – pouze popisuje účinky a rozhodnutí o postoji nechává na divákovi.


:)
Uživatelský avatar
Trini
 
Příspěvky: 1463
Registrován: úte 25. říj 2011 16:26:14
Poděkoval: 46
Poděkováno: 25-krát v 22 příspěvcích

Další

Zpět na Filmy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník