Nic píše:Sat: pravda, absolutní bytí nebo existence - to, co je trvalé a neměnné
Chit: vědomí
Ananda: blaženost, stav čistého štěstí
Uvědomění sat-čit-ánandy znamená dosažení konečného cíle duchovní cesty v hinduismu nebo józe.
Na druhé straně iluze nebo klam, který zastírá naše skutečné vnímání reality je spojován s pojmy jako jsou jméno a tvar, které jsou považovány za iluzorní aspekty naší zkušenosti reality.
armin píše:Budeme jimi v duchu procházet část po části božským zvukem Aum nebo Óm nebo jinou ekvivalentní formou zvuku, třeba samohlásek IEOUA (Jehova), což jsou posvátné zvuky Božího jména, jména Hospodinova. Je velmi důležité, abychom nikdy při těchto cvičeních nezapomněli, že tyto zvuky vyjadřují právě toto svaté Jméno, Jméno Boží.
Gnostický učitel Basileidés a jeho následovníci chápali Abraxa jako demiurga, tedy nižšího boha, a ztotožňovali jej s bohem Židů ze Starého zákona, stvořitelem světa a člověka, jehož skutečné jméno je Iao nebo též Sabaoth. Židovský stvořitel není v představách gnostiků slučitelný s nejvyšším Bohem ani s Kristem.
Abraxas basileidovců v sobě reprezentuje Dobro i Zlo, v jedné entitě uctívané božstvo i obávaný démon. Z této bytosti pak vychází pět prasil: duch, slovo, prozřetelnost, moudrost a moc. Abraxas je jedním z archontů, skupiny nižších planetárních božstev, kteří mají obecně v gnosticismu funkci vládců tohoto světa. Ti pak duším brání opustit hmotný svět a dosáhnout Boha Otce.
honzam píše:armin píše:Budeme jimi v duchu procházet část po části božským zvukem Aum nebo Óm nebo jinou ekvivalentní formou zvuku, třeba samohlásek IEOUA (Jehova), což jsou posvátné zvuky Božího jména, jména Hospodinova. Je velmi důležité, abychom nikdy při těchto cvičeních nezapomněli, že tyto zvuky vyjadřují právě toto svaté Jméno, Jméno Boží.
Je to minimálně sporné.
armin píše:JMÉNO a TVAR
Každá existující skutečnost má pět rovnocenných atributů:
Existenci, vědomí, blaho, jméno a tvar.
honzam píše:Trochu úcty k pokročilým by Ti neuškodilo.Mimochodem tvar i jméno jsou skutečné. Například teserakt je skutečný jako tvar i jeho jméno. Tady to máš od Beránka potvrzené:
A co Ty, Honzame?
Dovolil bys bytostem osvobodit se od utrpení?
honzam píše:Prostě tvar i jméno jsou skutečné a ber to jako dospělácký fakt. Zbytek si můžeme rozebrat v Jednotě s Ďáblem.
honzam píše: Protože ve skutečnosti zde nejsou žádné vnímající bytosti, které
by měly být osvobozeny tathágatou.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků