Trini píše:Nic píše:Ty nejsi cestovatel.
Ty jsi cestovatel.
No, vyzkoušej si to, může se Ti podařit pravdivě říct, že jsi někde jinde, než tady?
Trini píše:Nic píše:Ty nejsi cestovatel.
Ty jsi cestovatel.
Nic píše:Trini píše:Nic píše:Ty nejsi cestovatel.
Ty jsi cestovatel.
![]()
![]()
![]()
No, vyzkoušej si to, může se Ti podařit pravdivě říct, že jsi někde jinde, než tady?
![]()
![]()
Trini píše:
Slovíčkařením nic nezměníš na tom, že jsi cestovatel.
Nic píše:Trini píše:
Slovíčkařením nic nezměníš na tom, že jsi cestovatel.
Je to ověřitelné, jaképak slovíčkaření. Nelze být ve skutečnosti nikde jinde, než vždycky tady.
Trini píše:To je naprostý nesmysl. V Neposatelném žádné "tady" neexistuje. Tady a tam jsou pojmy z projevu.
Tady každopádně - a naštěstí - nejsi.
"...Tohle uvědomění je zcela nekonceptuální. Pokud myslíš, nemůžeš to pocítit. Musíš pustit myšlení. A pak zůstává přítomnost. Přítomnost, která je tvou podstatou.
Můžeš ji cítit jako „já jsem“, jako bytí. A to je podstata teď. Podstatou teď je samotné vědomí – nepodmíněné, nadčasové. Jinými slovy, je to ty.
Přál bych si, aby mě to napadlo, když jsem psal „Moc přítomného okamžiku“ – že ty jsi teď. Tato formulace ke mně přišla až později. Pro knihu už bylo pozdě. Ty jsi teď."
Nic píše:Trini píše:To je naprostý nesmysl. V Neposatelném žádné "tady" neexistuje. Tady a tam jsou pojmy z projevu.
Tady každopádně - a naštěstí - nejsi.
Při ztotožnění s tělem se jevím jako osoba ve světě, .
Trini píše:Nic píše:Trini píše:To je naprostý nesmysl. V Neposatelném žádné "tady" neexistuje. Tady a tam jsou pojmy z projevu.
Tady každopádně - a naštěstí - nejsi.
Při ztotožnění s tělem se jevím jako osoba ve světě, .
Osoby tady prostě jsou - at se ztotožněním nebo bez ztotožnění - jak by se To Jediné mohlo projevovat, povídat, cestovat, kdyby nevytvářelo osoby.
Nic píše:
Ty osoby jsou jako zrcadla, ve kterých se Bůh dívá na Sebe. Každá je jedinečným odleskem, ale odlesk není zdrojem. .
Trini píše:Nic píše:
Ty osoby jsou jako zrcadla, ve kterých se Bůh dívá na Sebe. Každá je jedinečným odleskem, ale odlesk není zdrojem. .
Takhle ti to připadá, protože jsi nepoznala Nepopsatelné. Tedy jsi schopná uvažovat jen na úrovni projevu - kde je odlesk v zrcadle oddělen od toho, kdo se do zrcadla dívá. Ale po Poznání Nepopsatelného už srovnáváni s projevem nemá žádný smysl. Jak řekl Nisargadatta: Vše, co se o tom říká, není To. Pravdivé jsou jen negace: Ani bytí, ani nebytí. ani vědomí, ani nevědomí...ani blaženost, ani ne- blaženost..
Eduard Tomáš:
Jaké je to být v Jednotě, blažené?
Těžko říci blažené. O n o - t o - j e , a to náhle z ničeho nic, bez dlouhé přípravy. Ale předchozí dlouhý boj, který byl bohužel nutný. Potom je k smíchu.
Jste jediným, všepronikajícím bytím. Jste čistým vědomím „Já“.
Uvědom si, že není rozdílu mezi nekonečným čistým vědomím a jeho obsahem.
Vše je Já a blaženost…
Umění klidu mysli
Nic píše:Trini píše:Nic píše:
Ty osoby jsou jako zrcadla, ve kterých se Bůh dívá na Sebe. Každá je jedinečným odleskem, ale odlesk není zdrojem. .
Takhle ti to připadá, protože jsi nepoznala Nepopsatelné. Tedy jsi schopná uvažovat jen na úrovni projevu - kde je odlesk v zrcadle oddělen od toho, kdo se do zrcadla dívá. Ale po Poznání Nepopsatelného už srovnáváni s projevem nemá žádný smysl. Jak řekl Nisargadatta: Vše, co se o tom říká, není To. Pravdivé jsou jen negace: Ani bytí, ani nebytí. ani vědomí, ani nevědomí...ani blaženost, ani ne- blaženost..
Eduard Tomáš:
Jaké je to být v Jednotě, blažené?
Těžko říci blažené. O n o - t o - j e , a to náhle z ničeho nic, bez dlouhé přípravy. Ale předchozí dlouhý boj, který byl bohužel nutný. Potom je k smíchu.
Ono se to skutečně dá těžko popsat… všechno je ve své podstatě Boží, dokonalé.
Nic píše:Jak říká Eduard Tomáš:
Trini píše:
Nepopsatelné se nedá popsat.
Je rozdíl, co říká Edurad Tomáš širokému publiku a co říká jednotlivci podle jeho úrovně.
Nic píše:V dokonalém uvědomění toho, kdo skutečně jsi, se tají dech a slova mizí.
Jozef píše:Z krehkej kvetinky vyrástla nádherná sekvoja.
Když nastane poznání, všechny ty různé popisy najednou dávají smysl — každý z jiného úhlu, a přece všechny správně. Jen slova už nemohou obsáhnout to, co je přesahuje.
Nic píše:A přesto není pochyb o dokonalém uvědomění všech, kdo poznávají, že jsi Já.
Nic píše:
V dokonalém uvědomění toho, kdo skutečně jsi, se tají dech a slova mizí.
Jozef píše:myslete na Boha; ať mysl nemyslí na žádné tělesné či duševní požitky, ale jen na Boha
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 9 návštevníků