armin píše:Nic píše:
Pleteš si potřebu se bavit (jako únik z nudy nebo strachu) s radostí z Bytí.
Ego se baví, protože mu něco chybí. Probuzené vědomí je blažené, protože mu nechybí nic.
To si pleteš ty. Jak jsi přišla na to, že Nisargadatta tou zábavou myslel radost z bytí.
To bezstarostné, láskyplné a ničím neomezené Bytí je svou podstatou Radost (Ánanda). Proto Minařík mluvil o bezpříčinné radostivosti a Bible víc než 300krát opakuje "radujte se".
Tahle radost totiž není jen výsledkem, ale i bezpečnou spojnicí, která vede k uvědomění Jednoty. Být v jednotě s Bohem (se svou podstatou) znamená následovat radost a naplnění v srdci. Je to ten nejpřímější ukazatel Domů.
Ty se ptáš na Nisargadattu, tak Ti sem dám k tomu jeho citaci:
Jakmile je zakusena vnitřní radost, vnější štěstí ztrácí svůj šarm.
Ten, kdo ochutnal vnitřní blažený klid, je přirozeně milující a je
zbaven závisti. Je spokojený a šťastný z toho, když se druhým daří.
Je přátelský, nevinný a je zbaven klamu. Je pln tajemství a údivu
z blaženého klidu...https://www.advaita.cz/wcd/e-knihy/nisa ... tiskem.pdf
armin píše: Navíc, proč by se bytí "samo" mělo radovat z toho, že je? To je zase antromorfická představa lidské mysli. Podobně jako představy o Bohu a o tom, jak nás miluje.
Ta otázku "proč" pramení z mysli, z ega, které nemá šanci něco takového poznávat. V hlubokém uvědomění skutečnosti je tady blaženost a veškerý projev je radostí.
armin píše:A podle tvé představy Skutečnosti žádný Nisargadatta ani nějaká jeho slova nikdy neexistovali, vše je to přece jen jeví ve tvé iluzi oddělenosti.
To je dost zásadní nedorozumění.
Forma a jméno jsou prázdné a dočasné. Ale to, kým Nisargadatta
JE, je nezrozené a nesmrtelné – je to čisté Bytí, které nepodléhá času.
Jeho slova nejsou vzpomínkou na minulost, ale živou rezonancí Pravdy. Ta Láska nezářila kdysi – ona
JE právě teď. Všechny ty promluvy, které zvou ke svobodě, nejsou ničím jiným než touhle osvobozující Láskou. A touhle Láskou, ničím nespoutanou, jsme ve své podstatě my sami. Což je se zmizením iluze oddělenosti jasné. Tedy je to jasné s prohlédnutím jevu a s rozpoznáním Skutečnosti.
armin píše:Stejně tak tvoje diskutování se děje jen ve tvé iluzi oddělenosti. Bytí "samo" nepotřebuje něco vysvětlovat, diskutovat. To jen lidská mysl v iluzi oddělenosti.
Nisargadatta k takovéhle poznámce trefně říká:
"Toto mluvení je ve vašem světě. V mém je věčné ticho. Mé ticho zpívá, má prázdnota je naplněná, nepostrádám nic. Můj svět nemůžete znát, dokud v něm nejste." armin píše:"Víš prd a chtěla bys pomník" To je celé to tvoje probuzené vědomí, kterému nic nechybí, akorát ten pomník.
Vědění patří mysli a mluvím o tom, co je za ní, a to nepotřebuje žádný pomník.
